Ga naar inhoud

Nieuwe processor bij dit mobo?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nu een p3 866 Mhz. Maar er komen de laatste tijd steeds meer spellen waarvan ik de instellingen toch op low moet zetten om het spel speelbaar te houden :( Ik wil dan ook graag een snellere processor! Maar ik vraag me af of dat kan met mijn mobo. Ik heb een MS-6309 Lite. In het boekje staat helemaal nix over een nieuwe processor. Op internet kwam ik dit tegen: Supports 300MHz-1GHz processor Is die 1GHz echt het maximum? Als dit zo is, zou ik graag een nieuw mobo komen, die een 3Ghz aan kan. Aan hoeveel geld moet ik dan denken? (alleen voor het moederbord)
Link naar reactie
Die max klopt niet altijd, maar als er meer in kan zal het vast niet veel meer zijn. Ik denk dat je toch moet denken aan een nieuw moederbord. Als je de oude zou houden, loop je nog een boel prestaties mis door het langzame geheugen enzo. Ik zie net dat ie tot 1.13 ghz kan Wat voor videokaart heb je erin zitten? Want die is dan ook misschien aan vervanging toe.
Link naar reactie
[quote:4f2d3fc3c1="gerben"]Als je nou zelf een klein beetje initatief had getoond, had je dit al lang gevonden: http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=125&NAME=MS-6309%20Ver2.0[/quote:4f2d3fc3c1] Als je nou ff beter leest, dan begreep je z'n vraag wat beter :lol: : of er meer dan 1 gig misschien mogelijk is want hij had wel gezien dat 1 gig in principe het maximum was. :wink: [edit] //Gerben Oke het is 1.13, als we een beetje soepel blijven ronden we dat af naar 1
Link naar reactie
[quote:1afbd5b256="k_koen_k"]Hallo, Ik heb nu een p3 866 Mhz. Maar er komen de laatste tijd steeds meer spellen waarvan ik de instellingen toch op low moet zetten om het spel speelbaar te houden :( Ik wil dan ook graag een snellere processor! Maar ik vraag me af of dat kan met mijn mobo. Ik heb een MS-6309 Lite. In het boekje staat helemaal nix over een nieuwe processor. Op internet kwam ik dit tegen: Supports 300MHz-1GHz processor Is die 1GHz echt het maximum? Als dit zo is, zou ik graag een nieuw mobo komen, die een 3Ghz aan kan. Aan hoeveel geld moet ik dan denken? (alleen voor het moederbord)[/quote:1afbd5b256] 1.13 GHz is dus de max (met een bios update denk ik zoiets). De nieuwe P4 kan er dus in ieder geval niet op, als je een nieuw moederbord koopt zal je ook nieuw geheugen nodig hebben, en warschijnlijk daarmee een nieuwe voeding (ligt er aan hoeveel watt voeding je nu hebt). Nieuwe videokaart zal ook wel nodig zijn, dus dat gaat aardig wat centen kosten, iig is de upgrade naar een P3 1.13 Ghz het geld niet waard. :(
Link naar reactie
[quote:cf14b556d7="The Avenger"]Kun je doen, maar je kunt ook de volgende onderdelen kopen. (mijn favorieten) Mobo: Epox EP-8RDA+ (nforce 2) CPU: kies maar aan de hand van je budget (2200+,2400+,2700+?) RAM: Corsair 512 Mb PC2700 VIDEO: Club3D ATI 9700[/quote:cf14b556d7]je kan iemand toch geen advies geven als hij geen budget heeft opgeven en waar voor hij de computer gebruikt. trouwens hij hoeft helemaal geen advies. duzzzzz laat hem lekker zelf beslissen, maar als hij toch om advies gaat vragen hoeft hij geen antwoordt te verwachten :lol:
Link naar reactie
[quote:e3b385c0a2="gewoon iemand van 15"][quote:e3b385c0a2="The Avenger"]Kun je doen, maar je kunt ook de volgende onderdelen kopen. (mijn favorieten) Mobo: Epox EP-8RDA+ (nforce 2) CPU: kies maar aan de hand van je budget (2200+,2400+,2700+?) RAM: Corsair 512 Mb PC2700 VIDEO: Club3D ATI 9700[/quote:e3b385c0a2]je kan iemand toch geen advies geven als hij geen budget heeft opgeven en waar voor hij de computer gebruikt. trouwens hij hoeft helemaal geen advies. duzzzzz laat hem lekker zelf beslissen, maar als hij toch om advies gaat vragen hoeft hij geen antwoordt te verwachten :lol:[/quote:e3b385c0a2] the avanger vroeg er toch ook niet om dat jij op hem zou reageren :) . Ik bedoel van als hij zegt dat hij iets denkt te kopen dan mogen we toch wel zeggen wat we daarvan vinden...
Link naar reactie
# Mensen, het valt me op dat er behoorlijk veel nutteloze posts in de vorm van een miereneukerij geplaatst worden, dat is niet erg handig ivm het overzicht en niemand schiet er wat mee op. # Dell levert idd prima PC's, erg handig als je geen zin hebt zelf iets samen te stellen, shop te zoeken, klooien met software enz en bovendien een heel goed geregelde garantie. # Je zou BTW eventueel nog wel kunnen upgraden voor weinig geld. Denk dan aan een ECS K7S5A Pro en een AXP 2000+, dan ben je voor ~140 euro klaar. Alleen moet eventueel de voeding nog vervangen worden.
Link naar reactie
//Marcel: Gelukkig valt het jou ook op, ik dacht al dat ik de enige was die zich er aan ergerde. Er zijn inderdaad een aantal mensen die het schijnbaar leuk vinden om andere mensen de grond in te boren, omdat ze iets fout zeggen. Ik vond de sfeer hier altijd zo relaxed, maar de laatste tijd wordt dat vertoord door een klein groepje mensen. //topicstarter: Koop inderdaad gewoon een nieuw systeem. Dan is een Dell inderdaad een mooie machine waar je zelf weinig aan hoeft te doen. Ik zou zelf een comp samenstellen/bouwen met de volgende onderdelen (niet te duur): Epox 8RDA+ Athlon XP 1700+~2100+ (Goedkoop en makkelijk te OC-en, mocht je niet OC-en kun je er over niet al te lange tijd wel makkelijk een Barton ingooien. 2x256MB PC2700 merkgeheugen, liefst Cas2. Ati Radeon 9500 (Pro) 128MB Hier een leuke koeler bij, een 80GB 8MB cache HDD en een mooie kast en je hebt een machine die weer een tijd mee kan en makkelijk te upgraden is. Hier komen dan nog DVD en brander enzo bij. Op met mobo zit al LAN en geweldig geluid (vergelijkbaar met Audigy zo'n beetje) dus dat heb je allemaal al niet nodig. Dit is dus een advies van mijn kant, geheel vrijblijvend en niemand hoeft hier op te reageren! Alleen eventuele aanvullingen zijn altijd leuk natuurlijk. Afkraak-replies mag je weglaten. :roll:
Link naar reactie
[quote:b2ab0835ed="The Avenger"]Kun je doen, maar je kunt ook de volgende onderdelen kopen. (mijn favorieten) Mobo: Epox EP-8RDA+ (nforce 2) CPU: kies maar aan de hand van je budget (2200+,2400+,2700+?) RAM: Corsair 512 Mb PC2700 VIDEO: Club3D ATI 9700[/quote:b2ab0835ed] Ik zou toch gaan voor 2x 256mb in plaats van 1 reepje 512 mb, dan heb je namelijk Dual Channel DDR
Link naar reactie
[quote:77c161e854="k_koen_k"]Nogmaals bedankt voor de info allemaal! Ik wacht nog even met het aanschaffen van een nieuwe PC en overweeg het zelf bouwen en een 'kant-en-klare' pc. Ik heb nl een goede geluidskaart en een 120 GB HD. Ik wacht dus nog even af! ;) Bedankt![/quote:77c161e854] Het voordeel van een Dell machine is behalve dat het in veel opzichten erg makkelijk is, maar nog veel belangrijker. Je kunt dan je oude PC intact laten, waardoor hij veel meer oplevert dan waarneer je losse onderdelen verkoopt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...