Ga naar inhoud

vastlopen PC


Aanbevolen berichten

Mijn PC (pentium 3 600) loopt regelmatig vast. Dit gebeurt zonder enkele aanleiding. De temperatuur en voltages zijn in orde. Net een Gforce 3 erin gezet werkt perfekt maar lost het probleem niet op. Hij loopt tijdens de raarste handelingen vast. Van printjobs tot typwerk in word of tijdens het surfen wanneer een flash site geopend wordt. Tot het eenvoudig aan laten staan van de PC. Ook heb ik een memtest gedaan maar geen fouten gevonden. Kan iemand mij helpen. Dit is een heel vervelend probleem!!!! Doet dit bij WinXP en Win98 320 MB intern HD 40 5400, HD 80 5400 soundblaster gforce 3
Link naar reactie
[quote:00d20c4fe0="mjuffer"]Mijn PC (pentium 3 600) loopt regelmatig vast. Dit gebeurt zonder enkele aanleiding. De temperatuur en voltages zijn in orde. Net een Gforce 3 erin gezet werkt perfekt maar lost het probleem niet op. Hij loopt tijdens de raarste handelingen vast. Van printjobs tot typwerk in word of tijdens het surfen wanneer een flash site geopend wordt. Tot het eenvoudig aan laten staan van de PC. Ook heb ik een memtest gedaan maar geen fouten gevonden. Kan iemand mij helpen. Dit is een heel vervelend probleem!!!! Doet dit bij WinXP en Win98 320 MB intern HD 40 5400, HD 80 5400 soundblaster gforce 3[/quote:00d20c4fe0] Heb je al op virussen gescanned
Link naar reactie
[quote:486c559a7b="mjuffer"]Ja ik heb Norton 2003 en bij een volledige scan geeft hij niets aan. Of hij de BIOS scant weet ik eigenlijk niet. Is er nog een andere manier om de BIOS te scannen.[/quote:486c559a7b] En heb je ook uitgebreide Scandisc gedaan? en hoe check je je voltages ? uit windows of vanuit de bios? Groeten Taco
Link naar reactie
[quote:416fb1f247="mjuffer"]Hwmonitor heb ik gebruikt om de temp en volts te testen en op internet naar de waarden gezocht. Scandisk geeft geen problemen, als hij niet vast loopt want dat gebeurt ook wel eens.[/quote:416fb1f247] Ik las t eerst ook uit vanuit de bios. en in windows gaf ie bij mij aan dan de 12 volt en 5 volt af en toe weg viel! mijn voeding was aan de brakke kant. en volgens mij is de enige manier om van een bios virus af te komen om m opnieuw te flashen.
Link naar reactie
je zegt dat je net een andere videokaart gestoken hebt, wel ik denk dat je eerst daar eens moet gaan zoeken, herinstalleer de drivers voor die videokaart of probeer eens een andere versie (een oudere) van die drivers voor de videokaart, ik vermoed dat je ergens een conflict hebt. Kijk eens in je apparaatbeheer , bij je beeldschermadapter of er daar geen problemen vermeld staan.
Link naar reactie
[quote:f57e312db5="mjuffer"]Nee ik heb dat probleem al van voor de nieuwe kaart. En ik heb de PC al enkele malen opnieuw geformateerd en geinstalleerd.[/quote:f57e312db5] check de website van de fabrikant van je moederbord, en zoek het typenummer van je pcb en download de nieuwe bios en zet m op een opstart 1,44 floppy en boot er mee op
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...