Ga naar inhoud

Standby werkt niet.... Probleem van MB, RAID of S-ata ?


Aanbevolen berichten

Ik heb sindskort 2x 120 GB s-ata seagate barracuda schijven geinstalleerd en ben er achter gekomen dat standby dus niet meer werkt. Het probleem is dat ik dus wel weer terug in windows kom alleen zijn de harddisken niet aangezet waardoor het systeem crasht. Wanneer ik dan reset in druk kan ik ook niet meer opstarten... De promise controller (onboard) kan dan geen harddisken meer vinden. (ik moet dan eerst het hele systeem uitzetten voor dat ik kan opstarten) Is dit een bekent probleem van s-ata ? Want ik had hier geen last van met mijn oude p-ata harddisk Of is dit probleem met RAID ? Mijn systeem is een: Intel Pentium 4 3 GHz HT aan Asus P4PE met Onboard s-ata RAID controller Geforce 4 ti4600 512 MB Ram Soundblaster Audigy 2 2 x 120 GB Seagate Barracuda V s-ata (stripe 64 KB) Bios: 1003b6 Iemand enig idee ?
Link naar reactie
Ja klopt maar de standby optie die ik gebruik (stream to ram) dan staat er alleen stroom op het geheugen dus geen geluid, bijna geen verbruik.... Maar ik heb het opgelost.... :D Ik heb op internet gezocht naar de Promise Fasttrack 376 driver en kwam op 1 vage duitse site die me dan weer doorlinkte naar asus Vreemd dacht ik want ik kon het eerst niet vinden op de Asus site. Bleek het de drivers te zijn van een totaal ander moederbord (Asus P48X).... Maar goed toch eff geprobeerd en het werkt nu perfect.... Vreemd want als ik onder mijn moederbord kijk dan staat daar nog steeds de driver van 4 maanden terug. Heb ik nu al een verouderd model ?!?!?!?! :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...