Ga naar inhoud

Hoe warm mag een XP2200+ worden?


Aanbevolen berichten

is inderdaad een beetje warm (hij is hier ook 50 graadjes, maar das om een andere reden 8) ) wat je kan doen: -een betere CPU cooler kopen... wat voor koeler zit er nu op de processor? - in iedergeval 2 casefans in je kast plaatsen... dan plaats je onderin aan de voorkant, 1 fan, en achterin bovenin eentje.. de onderste blaast koude lucht naar binnnen... en de bovenste zuigt de warme lucht er weer uit....
Link naar reactie
nu echt te warm is hij ook niet, ik ken een paar mensen die ook zo'n cpu zitten hebben en veel koeler loopt ie daar nu ook niet, maar het mag gerust wat koeler, want in de zomer zal die temp nog hoger oplopen. Probeer toch eerst met een casefan(misschien zelfs twee) bij te steken, zodat je een goede luchtstroom bekomt in de kast(eentje in en eentje uit laten blazen) een andere koeler op de cpu zou ik als laatste optie nemen want met die zware koelers die er soms op de markt komen is het al gebeurt da door het gewicht de cpu gewoon uit zijn sokkel valt met natuurlijk schade aan de cpu zodat die de vuilbak binnen mag. nu echt ongerust moet je ook niet zijn, de die temp van deze cpu is 90 graden in de core, begin je wel zorgen te maken als (na stressed) de temp in de buurt van de 70graden komt.
Link naar reactie
een koeler valt er echt niet 123 af.... alleen als je met de kast gaat rondzeulen, anders valt het wel mee iig.... het wordt hier zo vaak gezegd, maar als je niet gek doet met de case valt het wel mee.. en de CPU uit zn socket trekken? bij mij vergrendel je de CPU vast met dat boompje aan de zijkant van de socket, of zit de CPU bij jou aan de koeler vast :wink: en over die DIE temperatuur, idd 90 graden, en dan is het einde oefening voor de CPU, maar temps die lager zijn, zijn ook schadelijk voor de CPU, door de warmte vindt er een veel grotere slijtage plaats.... // Dumpie: die 54 graden, wanneer heb je die gemeten, direct na het opstarten, of na het spelen van bijv. een zware game.... speel eens een een paar uurtjes ofzo een zware game, en kijk dan eens wat de temperatuur is....
Link naar reactie
Hallo, meteen bij het opstarten zit hij rond de 40 graden. Als windows eenmaal draait en ik voorderest doe klimt de temperatuur naar 53 graden en daar stopt het. Ik heb een MSI K7N2 moederbord, met de standaard cooler die amd erbij leverde. 8) Nee, ik heb er niet teveel pasta op gedaan :). Ik heb twee fans aan de achterkant die blazen naar buiten, een aan de zijkant die blaast naar binnen. Alvast bedankt, Johan
Link naar reactie
[quote:99fecad446]Ik heb twee fans aan de achterkant die blazen naar buiten, een aan de zijkant die blaast naar binnen. [/quote:99fecad446] die aan de zijkant daar , die blaast toch niet op de cpu, want de fan van de cpu (in de meeste gevallen toch) blaast de lucht weg van de cpu en als daar ergens in de buurt een fan zit tegen te blazen heb je tegenwerking, dus kan de koeler van de cpu gewoon zijn werk niet doen. [quote:99fecad446]en de CPU uit zn socket trekken? bij mij vergrendel je de CPU vast met dat boompje aan de zijkant van de socket, of zit de CPU bij jou aan de koeler vast [/quote:99fecad446] toch zijn er al gevalen vastgesteld waarbji de koeler er af donderde met alle schade vandien, een amd heeft praktisch geen bescherming voor zijn core. de koelers die er tegenwoordig soms op de markt komen zijn gewoon te zwaar.
Link naar reactie
tsja.. een boxed coolertje is meestal ook niet een supercooler waar je lage temps van mag verwachten.. als dit je stressed temperatuur is, en hij blijft rond de 50, ook na een tijdje zware applicaties of games, dan is er niet veel ergs aan de hand... tuurlijk liever wat minder, maar dat moet je zelf weten of je een andere cooler wilt kopen...
Link naar reactie
[quote:e9e36d0f31]Mijn koeler aan de zijkant blaast wel naar bineen maar niet precies op de plek van de cpu. Dat scheelt wel een centimeter of 10.[/quote:e9e36d0f31] ik denk dat dit genoeg is om tegenwerking te veroorzaken, draai eens die fan om (gewoon om eens te proberen) en kijk dan naar je temperatuur. Als je temperatuur een stuk lager komt zit daar de oorzaak en moet je eens kijken om je fans ander te plaatsen, zodanig dat je toch nog een goede luchtstroom hebt (voor al je componenten) enje geen tegenwerking hebt.
Link naar reactie
hmm.. alles ziet er goed uit (behalve de temp. dan) je Vcore is iig het voltage op je processor.... standaard altijd rond de 1,6-1,7 en alleen bij overclocken moet je daar aankomen, anders mooi laten staan.... deze temp, wanneer heb je die gemeten? gewoon in idle stand, of heb je daarvoor zitten gamen oid???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...