Ga naar inhoud

BIOS flashen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik probeer de BIOS op mijn moederbord te flashen. Ik moet daarvoor naar de Live Update site van MSI (mijn moederbord is de MSI MS-6380 – K7T266 Pro2 RU. Na het aanklikken van de knop “Live BIOS” kom ik in een venster met de volgende tekst: “MSITM Live BIOSTM is the tool to online detect and auto-update BIOS. MSITM Live BIOSTM is compatible with operating systems like Windows(R) 98, Millennium, 2000, XP and NT 4.0. The current version supports Microsoft(R) IE 5.0 and later version only. In the BIOS flashing procedure, the instability of the PSU (Power Supply Unit), power failure or other operating errors might result in the process failure which makes the system fail to re-boot, which are not guaranteed by MSI's product warranty. Important! In order to safely flash the BIOS. Please make sure to close all running applications in your system before flashing the BIOS. (Including: Outlook, ICQ, Anti-Virus application...) Yes, I would like to try it at my own risk.” Na het aanklikken van de “YES”knop kom ik in het venster “MSI Live BIOS” en daarin moet ik de knop “connect to MSI Live Update Series Server2” klikken waarna heel kort een venstertje volgt met de tekst: “searching version information from server” waarna ik in een venster kom met de volgende tekst: "MS-6380 (K7T266 Pro2-RU, K7T266 Pro2) Please Select and Click the button on the right to download and update the version online." Dat is de knop waarmee een InstallShield wizard wordt geactiveerd. Ik moet dan een map aanmaken waarin de install files worden geplaatst. Nadat ik dat gedaan heb vindt er een download plaats en volgt er een venster met de volgende inhoud: “This program will flash the AMI®BIOS of the mainboard. And it may take several minutes to process (depanding on your systemconfiguration). MS-6380 Version 3.7 Note: 1. In order to safely flash the BIOS please make sure to close all running programs etc. 2. Please disable the item BIOS-protection first in BIOS Setup first (depending on the mainboard)” Ik heb dat niet in de BIOS kunnen vinden. Na het aanklikken van de “Next”-knop kom ik in het WebSetup-venster met de volgende tekst: “Please select the modus where you would like to flash the BIOS. Note: A floppy drive is needed when flashing BIOS in DOS mode. Er valt door mij niets te kiezen want dat heeft het programma al gedaan. In DOS-mode dus! Na de knop “Next” te hebben aangeklikt krijg ik het venster: “Create BIOS Flash and Rescue Disk. Please prepare one blank an HD-disk etc. etc…..”. En na het starten van dat process wordt er inderdaad een flash-floppy aangemaakt. Daarna volgt er nog een schermpje met de tekst: “Creating BIOS Flash and Rescue disk Finish! Note: Please keep the BIOS Flash and Rescue Disk in the floppy-drive. System need to boot from this disk after restart”. Na “OK” wordt de computer afgesloten en weer opgestart d.m.v. de floppy. Het enige wat er op het scherm verschijt is de volgende tekst: “Loading FreeDOS Root FAT KERNEL GO! 123 – InitDisk” en een knipperende cursor, verder niets. Ik heb minuten lang gewacht maar helaas er gebeurde niets, nada, nothing! Wie helpt me?
Link naar reactie
en als je nu boot van de flop af? wat doet ie dan??? kijk [url=http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ami.htm]hier[/url] eens.. hier staat hoe je handmatig je bios moet flashen.. maar uh, waarom je bios flashen eigenlijk? EDIT: check eens in je bios; dit staat NL. op de site: [quote:2c74227769]Check your BIOS for BIOS FLASH Protection & DISABLED it, some boards have this function. For Example: K7T266 Pro (MS-6380) -BIOS setup/chipset setup/BIOS protection/disabled [/quote:2c74227769]
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Waarom bios flashen? Omdat ik dat eens gedaan wil hebben en aangezien er een betere bios beschikbaar is. Hij boot dus van flop op, die heb ik in het Liveupdate proces moeten maken om daarmee te flashen, aldus het Live-Update programma. In de Bios kon ik niet de functie van het disabelen van de BIOS protection vinden. Wat nu?
Link naar reactie
nou ja, zelf weten... als je verkeerd flashed kan je bord de container in iig. echter is bios flashen alleen aan te raden als er problemen zijn, of als er bijv. een grotere HD bij komt die het bios niet herkent.. als je systeem perfect werkt NIET flashen.... maar goed, als je het echt wilt doen When you get the A:\ prompt, type the following sequence: a\test> amifl827 a6380vms.330 <enter> (a6380vms.330 refers to BIOS file, this will depend on the board model) (to save or not to save old BIOS is the user's decision de file bij jou zal dan ook zo iets zijn, de versie van je mobo komt er iig in voor.... suc6, maar pas op.... (ik ben niet aansprakelijk als het misgaat iig :wink: )
Link naar reactie
[quote:f2fddcd95c="turbulence"]nou ja, zelf weten... als je verkeerd flashed kan je bord de container in iig.[/quote:f2fddcd95c] of een nieuw bios bestellen of ergens laten flashen, dan hoeft het bord niet de container in. Maar inderdaad, een leek zou ik het niet zomaar aanbevelen aangezien het fout KAN gaan. vooral als je niet op een aantal dingen let! Een van de fouten, die vooral door leken en newbies nogal eens begaan worden is de live updates gebruiken! Aan Flashen onder windows hangt nu eenmaal een veel groter risico! Dus als je flasht, boot van een flop!
Link naar reactie
als ik liveupdate opstart krijg ik dat te zien MS-6380 (KT3 Ultra2, KT3 Ultra, K7T266 Pro2-A (MS-6380E)) 1. This is AMI BIOS release. 2. This BIOS fixes the following problems of the previous version: -Fixed WinXP EventViewer ACPI error. -Support XP2400+ & XP2600+ CPU. 3. 2002/09/11. dit is bios versie 5.60. ik dacht dat je twee versies heb een ami en een award. dus kijk uit wat je doet :wink:
Link naar reactie
Helemaal eens met Turbulence. Flashen bios heeft alleen zin, als jouw omstandigheden dat eisen. Zo heb ik mijn MSI 6380 bios geflasht, omdat mijn nieuwe low speed fan niet werd ondersteund. Handmatig flashen was geen succes, via live update een fluitje van een cent, nadat pogingen om de versie Liveupdate 2 gedownload te krijgen eerst waren mislukt. Later op de dag is dit wel gelukt en flashen was een kwestie van flash. Jan K
Link naar reactie
Als ik Live-update start krijg ik: MS-6380 (K7T266 Pro2-RU, K7T266 Pro2) Please Select and Click the button on the right to download and update the version online. Search Results: Item Name MS-6380 Update Current Ver. 3.50 Online Ver. 3.70 Size 566KB Notes 1. This is AMI BIOS release. 2. This BIOS fixes the following problems of the previous version: -Fixed BroadCom Lan card cannot be used. -Fixed ICS-49 Flah-Bay card reader cannot be used. 3. 2002/10/14 Welk moederbord heb jij dan? Mijn moederbord is de K7T266 Pro2-RU. Waarschijnlijk ietsjes ouder dan die van jou. Jan K. je zegt, dat flashen via Live Update een fluitje van een cent is. Moest je ook eerst een bootfloppy met het flashprogramma en het rescue programma aanmaken? Als dat zo is waarom kom ik dan niet verder dan: “Loading FreeDOS Root FAT KERNEL GO! 123 – InitDisk” en een knipperende cursor, verder niets". Met welk bestandssysteem werk jij? NTFS of FAT32? Maakt dat trouwens verschil? Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Link naar reactie
Ik heb ook de K7T PRO2, echter zonder RU. Februarie 2002 nog aangeschaft. Ik kan je helaas niet verder helpen. Ik heb ook een floppy aangemaakt en de rest ging vanzelf. Heb er toen ook niet zo op gelet. Maar heb je al geprobeerd, om van de site van MSI een upgrade voor je BIOS te downloaden? Er zit een handleiding bij, maar let op, dat je en de juiste upgrade hebt en uit de handleiding ook het juiste deel pakt wat van toepassing is op jouw moederbord. Maar feit blijft feit, als je PC goed draait en alle componenten worden naar tevredenheid ondersteund flash dan niet. Een upgrade van een programma, update van drivers kan uit nieuwsgierigheid een leuke bezigheid zijn, maar met je BIOS zou ik toch wat secuurder omgaan. Succes, Jan K.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...