Ga naar inhoud

Welk moederbord bij een Athlon XP 1800+?


Aanbevolen berichten

Hallo forumgangers, Enkele dagen geleden heb ik een XP 1800+ aangeschaft. Zoals jullie allen weten draait geen computer zonder mobo en dus wil ik ook die nog gaan aanschaffen. Nou heb ik geen idee welke het moet worden. Ik wil niet teveel uitgeven, maar ik zag dat er (tweakers.net) heel veel mobo's voor rond de 100 of 110 euro te koop zijn. Dat bedrag kan bruin nog trekken :wink: Ik heb overigens een Geforce 4 TI4200 128 mb videokaart, en een 40 gig maxtor 7200 schijf En welk geheugen kan ik het beste kopen? 512 PC2100 ofzo? Kortom, wat is voor mijn AMD de beste keus qua moederbord (stabiel, snel en niet te duur) en welk geheugen moet ik aanschaffen? alvast bedankt!! pasToor
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
leg er dan 10 euro bij, en koop een 8RDA+ bijvoorbeeld.. snellere chipset als de VIA KT333 en supersnel. bord ondersteund CPU's tot en met de Bartons, dus is zeker futureproof.. 8x AGP, dual channel DDR.... zou eerder daarvoor gaan als ik jou was, dan heb je ook een bordje waar je nog zeker een tijd mee vooruit kan....
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik denk dat ik voor een Epox ga, hoewel MSI me goed in de oren klinkt als merk. De 8RDA+ heeft de snelste chipset dus, maar is deze niet nog gevoelig voor kinderziektes en wat voor geheugen moet ik daar bij gooien? Stel dat ik de MSI neem. De KT3 is er in veel soorten zag ik, de Ultra, Ultra 2 etc etc etc. wat is nou de beste keuze uit al die versies? pasToor
Link naar reactie
euh, msi problemen?? lijkt me nogal onwaarschijnlijk, ik ken veel mensen met msi mobo's (ikzelf ook trouwens) en die hebben allemaal geen problemen en een stabiel systeem, msi heeft voor verschillende mobo's vele awards gekregen op gebied van kwaliteit, snelheid, opties in verhouding met zijn prijs. Deze awards zijn uitgedeeld door gerenomeerde computerbladen en hardware sites. Er is bovendien geen enkel ander merk dat zoveel software bij je plank geeft dan msi. Indien je dit wil tegenspreken doe dit dan met bewijzen (berischten over slecht functioneren van msi mobo's of slechte reviews) niet met roddels of gedachten.
Link naar reactie
Ik zou zeggen, kijk eens rond op [url=http://gathering.tweakers.net]GoT[/url] en zoek eens op MSI+probleem. Dan krijg je een behoorlijke waslijst te zien. Meeste problemen daar zijn met MSI-mobo's. CPU's die ene keer wel doen en volgende keer dood zijn (vinden de LED op het MSI-mobo dan) maar daarna het gewoon weer vrolijk doen. Dat soort dingen. Ik heb een pc van de Aldi en daarin zit een mobo van Medion. Dit mobo is gebaseerd op een MSI-mobo en ik heb er ook geen problemen mee, maar er zijn vele anderen die er wel problemen mee hebben.
Link naar reactie
MSI heeft met de KT133 t/m de KT266a idd grote problemen gehad en nog is het merk IMHO ondergeschikt aan Abit, Epox en Asus bijvoorbeeld. Epox staat bekend op lage prijzen, stabiliteit, kwaliteit en goede OC mogelijkheden: het zijn gewoon topbordjes. De 8RDA+ is natuurlijk nog beter, maar dan moet je er nog wel wat geld bijleggen 127-83= 44 euro en dat is toch nog aardig wat geld. Als je verder later niet wilt upgraden en geen hoge eissen stelt aan je geluid is ie het extra geld niet waard, wil je later nog upgraden en wil je goed geluid en extra preformence dan is ie het dubbel en dwars waard.
Link naar reactie
Ik ga zeker voor een Epox! De meerprijs voor de 8RDA+ vind ik ffies te hoog, hoewel extra peformance nooit weg is. Echter wil ik een beste tijd met deze pc gaan doen, zeker 2 jaar, en ik dat het dan beter dan een nieuwe CPU en mobo te kopen die beide up to date zijn. En over het geluid, zelf heb ik een terratec kaartje van net 1 jaar oud die nog perfect werkt......dus om een mobo met geluid zit ik ook niet te springen! VERDER vraag ik mij af welke kast ik moet kopen, een Aopen of chieftec of gewoon een onbekend merk. Is zo'n bekende bak echt beter?? Ook wil ik nog een DVD speler kopen, waarschijnlijk een Pioneer. Goede keus? mensen, bedankt allemaal he! pasToor
Link naar reactie
[quote:d43e50b2b0="Marcel de Reus"]Je kunt echt het beste een Chieftec kast nemen, deze hebben erg goede voedingen wat belangrijk is en ze zijn erg mooi en praktisch. Ik zou als DVD speler een Lite-On nemen, deze zijn goed en goedkoop. Zo ongeveer iedereen hier gebruikt Lite-On fikkers en spelers geloof ik :)[/quote:d43e50b2b0] Die Chieftec kast die ze bij norrod hebben zijn 99 euro met voeding en in 3 kleuren :P . Ik heb em ook en bevalt me uitstekend. Uiteraard heb ik ook een lite-on brander :wink: . Alleen m'n cd rom speler is Creative en die werkt ook niet altijd even best.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...