Ga naar inhoud

computergeschiedenis?


Aanbevolen berichten

Ik ben 16. Ik speelde vroeger met mijn NES (mario 1t/m 4 ofzo) en mijn eerste pc was een 486 40Mhz. Die sloopte ik altijd :oops: Daarna kregen we een Pentium 200Mhz :) .Nu heb ik een eigen Athlon XP 1800+ met GF4 TI4200 :D en daar prutst ik aan en game ik mee. Verder repareer ik de computers van de halve wijk. p.s. De begrippen "dos" en "prompt" ken ik wel. "Vroeger" :D heb ik met Qbasic en Norton Commander gewerkt. Ik kreeg laatst nog DOS pc binnen. DOS 5.0 moest erop. Die moest ik op onze stoffige zolder zoeken :(
Link naar reactie
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:36df461557="micky.g"]had het wel leuk gevonden hier ook nog wat reakties van red dragon, slashhead e.d. te zien.....[/quote:36df461557] OK bij deze. Ik zal het kort houden, Hier een overzicht van waar ik door de jaren heen mee heb gewerkt: Acorn Electron ZX Spectrum C64 8086 8mhz (met turbo 12mhz :) ) 286 386SX 33mhz 486DX 66mhz Pentium 75 Pentium 200MMX AMD Athlon "K7" 500mhz (Slot 1) AMD Athlon "Thunderbird" 1000mhz AMD Athlon "Thunderbird" 1333mhz AMD Athlon XP "Palamino" 1800+ AMD Athlon XP "Thoroughbred" 2200+ Volgende geplande Upgrade: AMD Athlon 64 "clawhammer" Tja dat was het zo'n beetje, om eerlijk te zijn boeien CPU's me niet zo veel, ik ben meer een videokaart Freak, maar dat wisten jullie al volgens mij, mijn lijstje videokaarten is dan ook veel langer 8) Check voor systeem specs mij onderschrift.
Link naar reactie
Ik ben inmiddels 15 en ben ongeveer begonnen met een 386 voor zover ik me het goed kan herinneren, toen begon m'n interesse voor PC's al want toen had ik op 6 jarige leeftijd ofzo de BIOS al gevonden en ik vond dat die getalletjes wel eens wat hoger mochten (x1000 ofzo) maar dat beviel em niet zo goed. :lol: Daarna een 486, toen een Pentium 75, toen een Cyrix, Celeron 800 en nu een AXP2100+, dat in 9 jaar tijd en vanaf de Cyrix alles zelf gekocht. Vond ik persoonlijk niet slecht. :wink:
Link naar reactie
De allereerste pc, die ik me kan herinneren, waar ik achter gekropen ben was een [url=http://home.bip.net/baxtrom/t1000/]Toshiba T1000[/url] en daarna volgde een x86, 286, 386, een Dell 486 en toen een berg Dell laptops. Een PI 133 en een pI 166, PIII 500 en nou een T-Bird 1400. Ik heb ook nog spelletjes gespeeld op een C64 met zo'n cassettebandjesdinges. :D Toen ik een jaar of 9 was een MS-DOS cursus en van af toen ging het mis.... 8) Dus ik ken alle Dos commando's ook nog en Windows 3.1 enzo.. Ik ben 20 zomers oud.
Link naar reactie
Zo zag onze eerste (2e hands) IBM 286 er (ongeveer) uit: [img:54e611b3bb]http://www.studio32.net/WWW/Portfolio/DataSystems/Pictures/xt256.jpg[/img:54e611b3bb] Alleen dan iets donkerder van kleur, maar daar gaat het natuurlijk niet om :P Het toetsenbord heb ik nog en ik weet nog dat de monitor er ook echt zo uit zag :) Uiteraard met DOS, en WP 5.1. Later op de 386 hadden we win 3.1 en WP 7.0.
Link naar reactie
In den beginne was er een C64 van m'n broer (vraag me niet meer naar het jaar), ergens in '88 of '89 begonnen met mijn zelf gekochte Headstart 8088-2 Turbo (1300 gulden) met daarop MS-DOS 3.2. Hiermee heb ik destijds behoorlijk wat programma's weg geschreven in Basic. Het kreng draaie "normaal" op 4.77MHz en in de turbostand op 8MHz!! 2x 5.25' floppy, geen HD, monochroom scherm. De computer heb ik al lang niet meer, maar de complete handleiding ligt nog steeds weg te stoffen in de kast. Daarna via een 486, P1 133MHz, AMD 300MHz, AMD 600MHz naar mijn huidige AMD 1800XP, Nvidia geforce2 64MB, 60GB HD, 1.5GB intern mem. en mijn leeftijd? 27
Link naar reactie
[quote:a989c1c4ff="micky.g"]Ik vraag me de laatste tijd nogal eens af wat de gemiddelde leeftijd hier op het forum is en wat hun computergeschiedenis is...... [/quote:a989c1c4ff] Hier begon de discussie mee. Eigenlijk wel leuk deze draad. Zelf had ik al lange tijd de indruk, gezien het taaltje wat ze gebruiken, dat hier een vrij groot percentage jongelui grasduint van rond de 15 jaar. Niets mis mee natuurlijk. Heb zelf ook kinderen van die leeftijd, dus ik weet waar ik het over heb. Volgens mij wordt die indruk nu wel een beetje bevestigd (zonder de anderen tekort te doen natuurlijk). Heb op dezelfde gronden de indruk dat b.v. op Webwereld de gemiddelde leeftijd iets hoger ligt, en misschien die op het forum van HCC-net ook. Jan de Boer
Link naar reactie
Tis wel goe dat de leeftijd hier wat lager is. Dat zorgt ervoor dat als wij ouwe knakers er mee stoppen er een generatie onze kommer en kwel met betrekking tot Computers en besturingselement overgenomen kan worden. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Hopelijk crashed de hele boel niet als wij ermee stoppen. En wat betreft die romeinse cijfers. Ik ben dus begonnen ergens rond: MCMLXXXII (1982 voor de moderne mens) :wink:
Link naar reactie
ermee stoppen, never!! In dit hobby heb ik me gevonden, kan er mijn ei in kwijt en is reuze leerzaam en boeiend!! wat deze tijd betreft hebben de "newbies" het toch al redelijk gemakkelijk, gemakkelijke gebruiksvriendelijke omgevingen e.d. maar goed daar profiteren wij nu ook van. vind alleen dat het "vroeger" allemaal wat avontuurlijker en spannender was. Het had gewoon een aparte sfeer (vooral in de insider kringen) een dag op je c64 programmeren b.v. om dan een pacman poppetje over het scherm te kunnen besturen, of iets later via het modem op de universiteit inbellen op internet "het nieuwe medium". en dan niks mooie plaatjes e.d. alleen een text omgeving! Dat mis ik nu een beetje... heb nu nog steeds een zwak voor oude computers.... als ik er een zie kan ik er niet afblijven en zou hem het liefst kopen. Maarja dat houd het vrouwtje een beetje tegen, anders had ik hier waarschijnlijk een museum! wat de kids betreft (ik heb er pas een van twee jaar, en de tweede is op komst maar goed) die krijgen hun eigen computer als ze dat willen. voor de rest fijn van papa's spelgoed afblijven!! :wink:
Link naar reactie
Mooi micky, dat er zulke vaders kunnen zijn. Maar pas op, geef ze niet alles wat ze willen. Anders worden het huismussen. Ik speel ook al niet meer buiten vanaf mijn 8e. dan zat ik tijdens de vakantie binnen, hele dagen op mijn SNES/Psx of Pc. Al moet ik wel bekennen dat een leuke consolegame veel meer lol geeft dan een goede pcgame.
Link naar reactie
[quote:2cfcfe12ae="Salv"]Mooi micky, dat er zulke vaders kunnen zijn. Maar pas op, geef ze niet alles wat ze willen. Anders worden het huismussen. Ik speel ook al niet meer buiten vanaf mijn 8e. dan zat ik tijdens de vakantie binnen, hele dagen op mijn SNES/Psx of Pc. Al moet ik wel bekennen dat een leuke consolegame veel meer lol geeft dan een goede pcgame.[/quote:2cfcfe12ae] Dat was ook niet de bedoeling, er hangt straks een tijdslimiet aan, en ik zal wel opletten of beperken wat ze op internet uitspoken. Wil wel dat ze zich normaal ontwikkelen met normale sociale vaardigheden! Wat betreft alles krijgen ben ik van mening dat ze er zelf ook wat voor moeten doen (moest ik ook). Dan leren ze de waarde ervan beter inschatten. De rest doe ik er dan wel bij, als ze er zelf ook wat voor willen doen teminste (baantje ofzo) Of je hert dan allemaal goed doet is maar afwachten, maar zo stel ik me het het beste voor! (sorry, is allemaal een beetje oftopic!)
Link naar reactie
[quote:66acee018e="DLiekens"]Veel van die "newbies" zijn verwend, en denken dat ze er alles van weten omdat ze leren "klikken" hebben. Win open en klikken maar. Zij beseffen niet dat het niet altijd zo eenvoudig geweest is. Tot er een probleem is: dan hebben ze ons plots weer nodig. Dit is echter niet persoonlijk hoor, wel algemeen.[/quote:66acee018e] Dus als je een grafische interfase hebt ben je verwend. Als windows of linux niet bestond was ik nooit hooked geweest aan de computer. [quote:66acee018e="DLiekens"] dan hebben ze ons plots weer nodig. Dit is echter niet persoonlijk hoor, wel algemeen.[/quote:66acee018e] Nodig met wat? Dat is geen algemene vraag hoor, meer persoonlijk :)
Link naar reactie
[quote:e69dc4f4dd="DLiekens"]Veel van die "newbies" zijn verwend, en denken dat ze er alles van weten omdat ze leren "klikken" hebben. Win open en klikken maar. Zij beseffen niet dat het niet altijd zo eenvoudig geweest is. Tot er een probleem is: dan hebben ze ons plots weer nodig. Dit is echter niet persoonlijk hoor, wel algemeen.[/quote:e69dc4f4dd] Ik vind dit wel heel makkelijk zeggen. Alsof personen onder de zeg maar 20 jaar geen verstand van computers hebben. Ik ben 18 nu, en ik ben ook veel bezig geweest met qbasic toen windows er al lang was. Ik kan me voorstellen dat je anders tegen oude computers aankijkt dan jongere personen maar om nou te zeggen dat veel van de "newbies" verwend zijn....
Link naar reactie
Als 26 jarige (moest ff in paspoort kijken, alweer)"ouwe lul" hier moet i9k me toch bij salv aansluiten. Ik kan heel wat van die "whizzkids" leren. heb zelf niet echt tijd voor grote projecten op m'n comp. ivm lange afwezigheid van thuis. Hoe dan ook vindt ik computers bij uitstek een medium voor pokdalige pubers, om het even grof uit te drukken. en volgens mij gebruikt gates nog steeds clearasil. "Onze" tijd is geweest. :cry: En wat dan nog?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...