Ga naar inhoud

Suggested SDRAM CAS latency time ="2"


Aanbevolen berichten

Nadat mijn computer, na een paar blauwe schermen, niets meer deed, behalve piepen, heb ik hem voor reparatie weggebracht. Het bleek dat het interne geheugen vervangen moest worden. (SDRAM 256 mb) Als ik mijn computer opstart, krijg ik de melding te zien: Suggested SDRAM CAS latency time ="2" :o Kan iemand mij vertellen wat deze melding inhoud, en of ik soms een instelling moet wijzigen, zo ja waar ik dat moet doen. Besturings systeem is Windows ME, 733mhz Intel Pentium III Mvg, Brigitte
Link naar reactie
Bij het opstarten van de PC, voor Windows gaat laden op Delete drukken (bij het gros van de PC's is het delete). In de BIOS is de optie meestal te vinden onder iets als 'Advanced Chipset Features'. Maar dit kan per moederbord verschillen. Daarna even zoeken naar de optie 'SDRAM CYCLE LENGTH'. Deze kun je bij de meeste (SDR) moederborden op 2 of 3 instellen. 2 is sneller als 3, dus het is mooi als je geheugen dat aankan. Er staat dan meestal iets als PC133 - 222 op de sticker op de geheugenmodule als deze CAS2 kan draaien (bij PC133 SDRAM natuurlijk :wink: ).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...