Ga naar inhoud

Geluid van moederbord of van soundblaster live


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje: Ik heb een moederbord van Asus, een P4PE, daar zit ook 5.1 geluid op. ff een stukje van de Asus site over dat geluid: SoundMAX Digital Audio System The SoundMAX Digital Audio System is the industry\\\\\\\'s highest performance and most reliable audio solution for business professionals, audiophiles, musicians, and gamers. SoundMAX Digital Audio System can output 5.1 channel surround sound and features state-of-the-art DLS2 MIDI synthesizer with Yamaha DLSbyXG sound set, 5.1 Virtual Theater™ and supports all major game audio technologies including Microsoft DirectX™ 8.0, Microsoft DirectSound 3D™, A3D, MacroFX, ZoomFX, MultiDrive 5.1, A3D and EAX. Klinkt allemaal leuk :-) Nu heb ik ook nog een soundblaster live liggen. Een iets oudere, met alleen stereo. Heeft iemand ervaring met het geluid op dat moederbord, of is het verstandig (zo goed mogelijk geluid) om mijn soundblaster, of een nieuw te kopen geluidskaart, in de pc te steken. En hoe zit het met de processorbelasting van dat geluid, geintegreerd op mijn moederbord. ik heb nu maar twee luidsprekers erop aangesloten, en ik gebruik de PC voor spelletjes: UT2003 ed en mp3'tjes afspelen ed. Ik maak verder geen muziek. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:5f279bd0cc="Salv"]ik vind de algemene kwaliteit van een PCI kaart veel beter dan een onboard chip.[/quote:5f279bd0cc] dat is tegenwoordig echt niet meer het geval hoor.... de meeste onboard audio chips die op de nieuwe borden worden geplaatst zijn qua kwaliteit.. check dit bijvoorbeeld maar eens: [url=http://www.tweakers.net/nieuws/25130/?highlight=audigy]TWEAKERS[/url] tuurlijk is een audigy2 wel sneller, maar je ziet wel dat ze zeer te spreken zijn over de kwaliteit van de onboard soundchip... daarnaast als je meestal alleen games speelt ed, kun je net zo goed een nforce2 bordje kopen, want die is qua prijs net zo duur als een audigy2... heb zelf ook nog een audigy1 erin zitten, maar die gebruik ik niet eens vaak meer.
Link naar reactie
Ik ben wel een DVD fanaat, maar op de PC speel ik ze toch niet af :-) Dat moederbord is geen Nforce :D Turbulence haalde dat aan, omdat iemand dat es met dat moederbord getest had. Ik wil trouwens nog wel es een 5.1 boxensetje kopen, is wel mooi in UT2003. Dus het onboard geluid houden, of toch maar een Audigy 2 kopen :-? En dan vraag is mij dus ook af of zo'n onboard geluid nou meer processorkracht gebruikt.
Link naar reactie
Audigy 1 en 2 hebben wel EAX 3.0 (EAX Advanced HD) iets wat in nieuwe games steeds meer word ondersteund. UT2003 en Unreal 2 om er maar 2 te noemen, dit geluid is een stuk beter dan EAX 1.0 en 2.0 Wat ook vaak gebeurd is dat de On-board geluids kaarten als ze al EAX ondersteunen dat ze dit software matig doen, en dat kost veel meer rekenkracht dan hardware matig zoals de Audigy 1 en 2. Ik heb zelf een Audigy 2 en deze heeft subliem geluid, ik hoorde zelfs verschil tussen de Audigy 1 en de Live! kaarten, laat staan on-board sound. Ik zou voor een Audigy 1 of 2 gaan, zeker als je DVD wilt gaan kijken en games wil gaan spelen, (als je een nForce 2 had gehad dan zou het een ander verhaal wezen)
Link naar reactie
Ik ben volstrekt tevreden over mijn on-board geluid (CM 6ch). Had in mijn vorige computer een Creative Soundblaster Live 1024. Niet slecht, maar ook niet beter dan de geluidchip van mijn huidige compu. Het grootste verschil lijkt te zitten "tussen" de oren, en niet "in" de oren! Mijn advies luidt dan ook: probeer het eerst gewoon met je onboard geluid. Als dat toch niet bevalt, kom je er vanzelf achter, en kun je alsnog een geluidskaart kopen.
Link naar reactie
Sinds een paar weken heb ik een pc met een P4PE met alle faciliteiten (LAN, FW, Sound, SATA, RAID). Bijna alles werkt als een speer! Ook de 2 x 60GB HD's in RAID0 (met een speciaal emulatiekaartje op 1 van de HD's). Het geluid is echter een min-puntje. Bij het gebruik van Cakewalk (midi-sequenser, muziekprogramma) is de geluidschip (AC'97 met SoundMAX drivers) aan de lichte kant. De productie van het (hoorbare) geluid ijlt na, met het activeren van een noot op het scherm met de muis. Ook bij het afspelen van muziek in Score-view is de tijdlijn de noot al gepasseerd voordat er geluid uit de boxen komt. Met m'n 'good old' SoundBlaster Live op de ASUS P4PE is dit delay-probleem in Cakewalk de wereld uit. ASUS adviseert een BIOS update of het bord vervangen... maar dat is niet de oplossing naar mijn overtuiging. Voor mij dus geen on-board geluid van de P4PE. Goodluck, Piter
Link naar reactie
Ik heb op de HCC dagen een speakerset icm met de Soundblaster Live! player (5.1) gekocht en mij werd toen in het "anders hardware" forum geadviseerd mijn onboard (AC97 codec 5.1) links te laten liggen en die Live erin te steken. Heb et eerlijk gezegd niet eens es op mijn ob geprobeert. Nu heb ik ook een vraagje, Live! ondersteunt toch wel EAX??? Is THX een tegenhanger van EAX ofzow, hoor er ook steeds meer over.
Link naar reactie
Ik heb toch mijn oude SB live in de pjuter gestopt, en het klinkt toch beter dan het on-board geluid. In de reclame van het moederbord werdt dat on-board geluid de hemel in geprezen ...... Mischien toch maar die SB live vervangen voor een SB Audigy 2. Als dat zoveel beter klinkt in bv UT2003....... iemand ervaring mee?
Link naar reactie
Ik gebruik een Asus A7V266-E met Cmedia 6 kanaals onboard. Waar ik dus alleen maar gezeur mee had: dan weer maar 2.1 kanalen geluid ipv 4.1, krakend motor geluid in GrandPrix 4 etc... Nieuwe drivers, geen verschil. Tijdelijk weer m'n oude SB Live Player erin gestopt en de problemen waren over :wink: Heb nu trouwens een Audigy2 en GP4 en SOF2 klinken geweldig!!! Bart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...