Ga naar inhoud

Kan ik er 256mb nij doen


Aanbevolen berichten

De P4T serie gebruikt de 850 chipset, met RDRAM geheugen. Dat betekent dat je het geheugen in paren moet plaatsen, dus met twee gelijke modules tegelijk. Voor 256Mb erbij dus 2x128Mb, voor 512Mb 2x256Mb, etc. Let erop dat je geen DDR koopt, maar RDRAM en dat het op dezelfde snelheid werkt als je huidige geheugen (PC800 of PC1066).
Link naar reactie
Hee die Egslim, dat wist ik nog niet zie zo leer je altijd wel weer wat op een dag. Is dit altijd met al het rd-ram geheugen ? Of puur in combi met je chipset ? Omdat je dit erbij typt. En 1066 geheugen in combi met 800 kan dit niet ? is dat niet gewoon compatible ? Alvast bedankt voor je antwoord ! Groeten Gerwin.
Link naar reactie
Er zijn in totaal drie chipsets (820, 840 en 850(E)) voor RDRAM geheugen, voor twee daarvan (840 en 850(E)) moet het geheugen in paren worden geïnstalleerd. Tegenwoordig is alleen de 850E nog van toepassing. Als je PC1066 in combinatie met PC800 gebruikt werken ze beide op PC800 snelheid. Dat is dus zonde van het PC1066, omdat dit wel veel duurder is.
Link naar reactie
[quote:c768d00809="Gewwy"]Deze geheugenmodules worden altijd in paren geplaatst, dus hij heeft er 4. Alle banken zitten als het goed is vol, 2 met geheugenmodules en 2 met neppers. Waarom dat is weet ik niet maar zal wel een funktie hebben :-? Greetz Ger[/quote:c768d00809] # Klopt, dat is omdat het RIMM banken niet parralel maar serieel geschakeld zijn. Zoals je misschien weet kun je uit een seriële schakeling geen onderdelen weghalen zonder dat hij onderbroken wordt, daarom worden de banken gevuld met neppers. SDRAM is wel parralel geschakeld en kan dus gewoon met lege banken werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...