Ga naar inhoud

Misschien bios probleem?


Aanbevolen berichten

Ik weet eigenlijk niet waar deze vraag thuishoor. Zal deze toch maar hier plaatsen. Ik heb een computer van Siemens, en als ik deze inschakel verschijnt het logo van Siemens Fujitsu op het scherm met daaronder een regel met volgende tekst: press <TAB> to switch to post or <DEL> to run bios In normale omstandigheden blijft deze misschien hoogstens 2 seconden staan op het scherm. Het probleem is nu dat 8 op de 10 keer de PC daar gewoon blijft staan. Enkel de PC uitschakelen en weer inschakelen verhelpt dat probleem. De tweede keer dat je de PC inschakelt start ie gewoon op. Mijn vraag is wat de oorzaak van dit probleem kan zijn, en wat er eventueel aan te doen is. Dirk
Link naar reactie
Ik heb de tip van Salv gevolgd en nu word het Logo en bijhorende regel niet meer getoond bij het opstarten. Maar of de PC nu in 1 keer zal opstarten zal ik pas morgen zien. Bij het kort na elkaar opstarten heb ik dat probleem nooit voor. Dus hopelijk morgen bij het starten van de PC lukt het in 1 keer. Dirk
Link naar reactie
De PC opstarten is het probleem niet. Maar dat niet opstarten zoals ik in het eerste bericht aanhaalde komt enkel voor als de PC een langere tijd afligt. Ik mag die hier nu 20 keer opstarten, zal ik die fout nooit hebben. Wanneer ik die s’morgens opstart, dan bleef die staan op het logo die nu uitgeschakeld is. Dirk
Link naar reactie
Deze namiddag enkele uurtjes weggeweest, dus bij thuiskomst een koude start, en PC blijft weer staan. Het zal dus in de richting gaan zoals Diniz aanhaalde. Kunnen er bepaalde stappen gevolgd worden om te achterhalen door wat of waarom de PC daar blijft staan. Deze computer heeft dit probleem al van toen ie nog nieuw was. Maar heb er toen niet teveel aandacht aan besteed, nu zou ik wel graag achterhalen wat het probleem eigenlijk is.
Link naar reactie
Hetgeen je in principe kan doen is, indien onder waarborg >retour! 1/ Niet meer onder waarborg: BIOS update. of 2/ FDisk, en alles opnieuw aanmaken, Format C: en opnieuw installeren. [b:7d2ba1d96c]Persoonlijk[/b:7d2ba1d96c] kies ik voor het laatste. Er wordt teveel met updates gewerkt. Als het niet echt nodig is laat je dat beter achterwege. Soms raak je zo van de regen in de drop.
Link naar reactie
[quote:17616b4495="CDirk"]Heb een paar weken terug nog een format C gedaan, en dit verhelpt het probleem niet.[/quote:17616b4495] Je hebt er sinds aanschaf nooit iets bijgegangen? Een koude start probleem kan namelijk duiden op een zwakke voeding, ik ga er ook vanuit dat het dat is. Komt vaak omdat het laten draaien van de HD erg veel stroom kost, maar als ie eenmaal op gang is, is die stroom niet meer nodig en kan hij dus wel door booten.
Link naar reactie
Zonet de PC eens open geschroefd, en vond dit op de voeding: Model No FSP250-60BT(12V) Input 230V, 5A, 50Hz Max output power 250W DC output +3.3V 20A, +5V 25A,+12V 13A +5Vsb 2A, -5V 0.3A, -12V 0.8A +3.3V en 5V=150 Wat max 3.3V en 5V en 12V=230 Wat max Dit karweitje heeft misschien een klein kwartiertje in beslag genomen, bij het opnieuw opstarten was de fout er weer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...