Ga naar inhoud

Max 5% snelheidswinst ?


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI KT4V mobo met een AMD XP2000+. Verder heb ik 2x 256 DDR pc2700 (merkloos) en een WD 40 GB 8mb cache. Last but not least een A-Open TI4200 128 MB agp kaart. Ik wou gaan overklocken, maar las onlangs een recensie met een vergelijkbaar systeem met dezelfde KT4V maar een XP2200+ CPU. Daar haalden ze maar een winst van 5% ?! (stabiel dan). Dan denk ik laat maar zitten. Wat vinden jullie, is die test representatief of kan het veel beter. En is het de moeite waard (een stabiel systeem is voor mij nl het belangrijkste) ?
Link naar reactie
Als je niet van plan bent om speciale koeling te kopen, dan is het niet echt interessant. Zoals je in die test kon lezen haal je zo'n 5%, ik geloof niet dat dat echt merkbaar is. Ik heb mijn cpu ook zonder speciale koeling overgeklokt, maar ik merk alleen iets in mijn 3d mark resultaten. Alleen daarvoor laat ik die snelheid :-? (721) staan. Ik heb geen ervaringen met het overklokken van AXP's.
Link naar reactie
nou ja... druk er eens prommy op... 8) kom maar eens op [url=http://www.xtremesystems.org/]X-treme systems[/url] daar worden echt wel vette OC's gehaald... goed, dan praat je bijvoorbeeld over een XP1800 (1,5 ghz) die over de 2,2 GHz draait, das toch wel leuke winst.. maar ja, dan ben je ook wel weer meer dan 600 euro aan promethia cooling kwijt... en dan is de vraag, is het dan nog leuk??? ik haal nu 2,2 ghz @bijna 200 FSB uit mn XP2400.. misschien met nog meer finetunen nog wel meer, maar het is gewoon meer voor de leukigheid (kijken tot hoever buiten de specs je de hardware kan draaien)
Link naar reactie
Idd, OC'en heb ik voor eens en voor altijd afgeleerd. Ik heb alleen al meer dan 150 euro in koeling gestopt :-? Ik kreeg hem uiteindelijk op 10x186=1860mhz stabiel. Voor die 150 extra had ik ook een 2200+ kunnen kopen (al was die toen nog niet uit :P ) En dan zit je met de takke herrie, vervolgens de gehele zaak weer vervangen voor 80 euro :(