Ga naar inhoud

Probleem met mijn P4S8x


Aanbevolen berichten

Ik heb een P4S8x moederbord met een 2,4 Ghz. processor. Verder een Aopen Aeolus Geforce Ti4200 kaart met 128 mb. Een 80 gig. harde schijf, 256 Mb PC-2700 ddr-geheugen. Verder nog een geluidskaart, isdn-modem en een firewirekaart. Nu doet zich het volgende probleem voor: Zodra ik iets ga doen waarbij mijn videokaart wordt belast, komen er onregelmatige piepjes uit de kast. Ik heb er ook een andere videokaart ingestopt; probleem bleef! Ik heb alle drivers geupdated, zowel van de videokaart als van het moederbord maar tot nu toe helpt niets. Mijn systeem is overigens Windows 2000 (ook in ME en XP doet het probleem zich voor...) Ik heb ook al een keer alle kaarten eruit gehaald om te kijken of het in een onderling conflict zat, maar zelfs met de videokaart als enige aanwezige component, blijft het probleem zich voordoen. Als klap op de vuurpijl valt ook ongeveer 1 keer per 2 uur mijn computer uit... Please, help me!!!
Link naar reactie
[quote:72a69c2fc3="TheDJave"]Ik heb een 300 W voeding, dat moet toch haast wel genoeg zijn? Of zou het mogelijk zijn dat de 'groep' waarop ik aangesloten ben het niet goed kan verdragen? Ik zit namelijk op kamers dus weet niet precies hoe de stoppenkast in elkaar zit...[/quote:72a69c2fc3] Het ligt vooral aan de kwaliteit van de voeding. Als het een noname of een Aopen voeding is dan is dat gewoon te zwak. Die P4 en je GPU vreten aardig wat power, dat trekt die voeding gewoon niet.
Link naar reactie
De laatste pagina in de review wordt besteed aan de eindconclusie. De reviewer was erg te spreken over de Asus P4S8X, vooral vanwege het feit dat het plankje voorzien is van de nieuwste features. Tevens is de performance en stabiliteit gewoon goed. Een nadeel kon hij niet vinden: Would I recommend this board? Okay here is the thing the board is fast and has great feature options but the truly cool thing here is the 8X AGP actually seems to function at least close to the supposed spec another failing of the Kt400 chipset which makes for those of you own or want a RADEON 9700 the perfect motherboard at the moment. My RADEON 9700 has found a new home to rest its silicon-based heart bron: tweakers.net volgens dit hier zou dit toch wel een goed moederbord moeten zijn ik denk dat het toch eerder aan de voeding zou moeten liggen
Link naar reactie
[quote:67a02b0c74="stelf01"]Heb je nog en andere videokaart liggen , zoja alles eruit en die kaart erin. Dan nog muisgeluid dan is Mother-B nait goud. Tip:Norrod (computerwinkel)geeft je eventueel een goedkope AGP kaart mee om tetesten. Kunnen andere PC boeren een voorbeeld aannemen[/quote:67a02b0c74] En als je bij Norrod een door hun inelkaar gezette pc koopt mag je thuis zelf nog ff de IDE kabels, de modem, videokaart er in drukken. Goede service NorroD :evil: ontoppic Ik denk ook dat het een MOBO probleem is. Als het aan de voeding lag crasht ie meestal.
Link naar reactie
ik heb ook dit moederbord met een p4 2,4 ik heb geen problemen, nu heb ik wel vaker op forums gelezen dat mensen problemen hebben met die bord maar je moet niet vergeten dat het vooral mensen met problemen die forums bezoeken en dan posten bij een thread over hun moederbord, mensen die geen problemen hebben zullen niet zo snel reageren, dus iemand die hem heeft getest en zijn review heeft geschreven is naar mijn mening een betere graadmeter voor de kwaliteit van een produkt dan de "klagers" laat je mobo eens nakijken bij de winkel waar je de spullen hebt gekocht, zit vast nog garantie op:) patrick
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...