Ga naar inhoud

Overklokken Pentium I 100mhz processor


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:4c6fc7710f]Is toch nog geen antwoord op mijn vraag!! [/quote:4c6fc7710f] :roll: Het staat er toch allang, met je JUMPERS. Wij weten alleen niet hoe, omdat we niet weten, welk mobo je hebt. In de handleiding van je mobo staat precies hoe je de jumpers moet instellen voor elke processor die ondersteunt wordt. Veel succes met lezen :wink:
Link naar reactie
Misschien heb ik het verkeerd begrepen. :o :( :D :) :) :D Kan ik nou de MP vehogen zodat ie hoger wordt dan de huidige MAXIMUM-MP, of bedoel je gewoon: switches SW1 en SW2 staan voor fsb-snelheid, SW3 en SW4 staan voor Multiplier, vermenigvuldigen en je hebt de proccessorsnelheid? Ik kan namelijk nog wel meer dan 100 + 33 aan snelheid gebruiken.! :wink: :D :wink: :D
Link naar reactie
[quote:22e167e43a="The Avenger"]Gewoon ff de kast openmaken en kijken of het merk+type op je mobo staat.[/quote:22e167e43a] idd, gewoon openschroeven die kast (als hij niet dichtgeroest is) en dan kijken op het mobo naar gegevens. Vaak zit dat tussen de PCI sloten of misschien een FCC nummer aan de rand.
Link naar reactie
Hallo Spiderned, nou kom ik je al weer tegen (wil je echt niet onderhandelen over die harddisks?) en ik wil even een correctie uitvoeren op wat jij zegt. Dat van die PCI-sloten kan ja, maar veel van deze moederborden waren AT met maar een slot op het bord, daarop kwam dan een kaart met PCI- en ISA-sloten. Zo is dat in mijn geval, en die kaart komt uit maleisië en het moederbord uit taiwan, dus kan het onmogelijk tussen de PCI-sloten zitten, daar staat alleen "Replace with Compaq Spare XXXXXXX-XXX". En nog wat dat niet noemenswaardig is. Ik wil je overigens niet beledigen, hoor. :D :wink: :P :wink:
Link naar reactie
Je beledig me niet, want jij heb het over een Compaq met een afwijkende vormfactor, waarbij er een kaart in het mobo wordt gestoken, waarop de ISA/PCI sloten zitten. Je zegt het zelf: "Replace with Compaq Spare XXXXXXX-XXX". Bij een echte AT vormfactor zitten de sloten op het mobo zelf. Maarja om welk mobo het hier gaat is nog steeds voor iedereen een raadsel. :cry: BTW, ik zal nog eens naar de prijzen kijken van de HD's, die zijn misschien wel gedaald, maar verwacht er niet te veel van.
Link naar reactie
[quote:e9647014bf]Je beledig me niet, want jij heb het over een Compaq met een afwijkende vormfactor, waarbij er een kaart in het mobo wordt gestoken, waarop de ISA/PCI sloten zitten. Je zegt het zelf: "Replace with Compaq Spare XXXXXXX-XXX". Bij een echte AT vormfactor zitten de sloten op het mobo zelf. Maarja om welk mobo het hier gaat is nog steeds voor iedereen een raadsel. [/quote:e9647014bf] Psies, maar Compaq is nou niet echt ideaal om mee te overklokken. Er zitten OEM-bords in, dus je zult er toch echt zelf achter moeten zien te komen. Maar als je persé van een 133mhz naar een 166 wilt komen. Ik houd je niet tegen, maar om je te kunnen helpen, hebben we toch echt meer info nodig. Veel Succes
Link naar reactie
Weet je wat? Geef anders de BIOS String. Voor als je niet weet wat dat is en waar je hem kan lezen: Als de pc opstart zie je (meestal) linksonder een nummer verschijnen. Dat is de bios string en bevat de leverancier, chipset en meer info. Post dat ff hier dan. Of post een plaatje van het mobo. Nou, nou jij aan de slag.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...