Ga naar inhoud

aansluitingen leds e.d. op moederbord


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een nieuwe behuizing gekocht voor mijn computer met de nodige aansluitingen(ook aan de voorkant). Met de meeste stekkertjes heb ik geen probleem (zoals power-switch, hd-led e.d.) maar waar staat " tpa- en tpa+" voor en "vp en vg" en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een Enermax kast (CS 3171L-S3A) Ik heb gekeken op de site van Enermax maar kan niets vinden. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? (Dan kan hij (of zij) nog met de Kerst aan, het is net een kerstboom!) Al vast bedankt :lol: Groeten hadebe
Link naar reactie
[quote:3207c2e029="hadebe"]Hallo Ik heb een nieuwe behuizing gekocht voor mijn computer met de nodige aansluitingen(ook aan de voorkant). Met de meeste stekkertjes heb ik geen probleem (zoals power-switch, hd-led e.d.) maar waar staat " tpa- en tpa+" voor en "vp en vg" en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een Enermax kast (CS 3171L-S3A) Ik heb gekeken op de site van Enermax maar kan niets vinden. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? (Dan kan hij (of zij) nog met de Kerst aan, het is net een kerstboom!) Al vast bedankt :lol: Groeten hadebe[/quote:3207c2e029] Als je een pc in een nieuwe kast zet hoef je alleen maar even de power knop, reset knop en de lichtjes aan te sluiten. Voor de rest blijft alles hetzelfde. Dus dan maakt het niet uit wat het betekent, of ik begrijp je verhaal niet goed.
Link naar reactie
Hallo Buiten de de aansluitingen die je normaal aantreft zoals de soft-power switch, de reset, de HD-led en de luidspreker, heb ik in dit geval nog de volgende stekkertjes, een (dikke) kabel met daarin: tpa+; tpa-;vp;vg;tpb+;tpb- en shield twee (dunnere) kabels met daarin (1) vcc; (1) -d ; (1) +d en (1) ground aan de andere kabel zitten dezelfde stekkertjes maar dan met (2) er voor. Vervolgens nog kabels voor aansluitingen aan de geluidskaart, die kan ik wel verklaren! Wie helpt Groeten Hadebe
Link naar reactie
BEN IK WEER!!! ik heb gekeken. Op mijn kast zit fan control 2 usb en 1 firewire. Er steek dus aan de achterkant van dat panel een dikke kabel uit met allemaal kleine stekkertejs en er steekt een usb kabel die door me pc loop en er achter weer uit en daar in een usb slot gestoken moet worden. Ik heb een asus p4b533-e mobo, en dus een thermaltake xaser II kast En de volgende stekkers komen uit de dikke kabel. Bruin = Gnd 1 Oranje = Gnd 2 Groen = Data-1 Wit = Data+1 Geel = Data-2 blauw = Data+2 Zwart = Vcc 1 rood = Vcc 2 Zwart = Shield
Link naar reactie
Beste mensen Zoals ik al eerder opmerkte kun je via de site van A-open een document van Intel bekijken waar je al die aansluitingen kunt vinden. Ik heb voor het USB gedeelte me laten leiden door de opgegeven kleurcodes van de kabeltjes, die zijn namelijk wel hetzelfde (maar de opschriften op de zwarte stekkertjes niet). Succes hadebe :lol:
Link naar reactie
[quote:389d6a72ca="Eddy X"]MobFigure: Dit zijn stekkers die aangesloten moeten worden op de reserve USB connector van het moederbord; bij een Aopen kast is het iets makkelijker, je hebt nml de keuze tussen een normale USB connector, of losse stekkertjes, hetzelfde voor audio aansluitingen. Eddy[/quote:389d6a72ca] is bij mij ook asus ook ik, ik kwam er alleen niet uit omdat in mijn manuel ander benameingen staan, en ik zeker wilde weten of het goed aangesloten was. Maar ik ben eruit: usb+5v1=vcc1 usb+5v2=vcc2 ldm1=data-1 ldm2=data-2 ldp1=data+1 ldp2=data+2 gnd1=gnd1 (was hetzelfde) gnd2=gnd2 (was hetzelfde) nc= shield Greetz Mob :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...