Ga naar inhoud

Gigabyte GA-7vaxp raid functie ?


Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen hoe ik het voormekaar krijg die raid functie intestellen van mijn gigigabyte GA-7vaxp. :-? ik had hiervoor een abit kt7a-raid en als ik deze raid functie instelde (strip) dan zag (ik heb 2 maxtor 40 gb hd 133 ata) windows xp 1 groote schijf van 80 gb. de gigiabyte GA-7vaxp stirp ik ook maar dan ziet windows xp nog steeds 2 schijven wat ik ook doe help p.s. ik heb ook het idee dat ze langzamer werken dan toen ze op het abit board zaten. groetjes Senn@ :P
Link naar reactie
Heb je ook eerst in de RAID BIOS beide schijven verwijderd en opnieuw 1 Array gemaakt of heb je gewoon die 2 schijven omgezet. Abit heeft namelijk een HighPoint controller en Gigabyte een Promise. Als je 2 schijven eraan hangt, worden ze in eerste instantie beide apart gezien. Door deze te verwijderen en een nieuwe striping array aan te maken, krijg je weer 1 grote ongepartitioneerde harddisk. Deze kun je zelf in partities delen als je wilt (of natuurlijk 1 grote). Dit kan met FDISK of tijdens een nieuwe installatie van Windows XP. LET OP: door de RAID Array te verwijderen en opnieuw aan te maken verlies je alle data.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...