Ga naar inhoud

Nieuwe mobo Asus/MSI/Epox ???


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen.. maar het kiezen van een mobo lukt me niet zo goed.. :oops: Wat zijn de belangrijkste dingen waar ik op moet letten..? Ik bedoel dan de chipset KT400 of nVidea?? Verder wil ik een mobo van tussen de €120 en €150. In raid ben ik overigens niet zo geinteresseerd. Op het moederbord wil ik een AMD 2100+ plaatsen, en als videokaart een 9500 Pro.
Link naar reactie
[quote:01c17a0c6f="ChrisdeJonge611"]Asus A7v8x prima keuze erg stabiel en 129 euro[/quote:01c17a0c6f] dus... voor 1 euro heb je een Nforce bordje die stukken sneller is als die Asus... ik heb zelf die epox ook, en ben zeer tevreden... - superstabiel. - zeer extreem OC'baar - supergeluid ( geen geluidskaart meer nodig, normaal is de onboard sound dikke mik, maar dit is echt goed!! niet vaak zo'n goeie onboard sound gehoord) voor die 1 euro wist ik het wel.. ga mooi voor de Nforce2 based chipsets.. ik weet niet of je overclocken belangrijk vindt, maar er zijn nog meer Nforce2 moederborden dan de Epox.. de Epox is een beetje een kaal bord, niet veel extras, maar dan is er bijvoorbeeld wel weer de chaintech 7NJS Zenith bijvoorbeeld.. superbordje, en de accesoires erbij zijn helemaal super... http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/7NJS.asp of de Epox: http://www.epox.org/products/mainboards/8rdaplus/
Link naar reactie
[quote:d0a84b7205="turbulence"][quote:d0a84b7205="ChrisdeJonge611"]Asus A7v8x prima keuze erg stabiel en 129 euro[/quote:d0a84b7205] dus... voor 1 euro heb je een Nforce bordje die stukken sneller is als die Asus... ik heb zelf die epox ook, en ben zeer tevreden... - superstabiel. - zeer extreem OC'baar - supergeluid ( geen geluidskaart meer nodig, normaal is de onboard sound dikke mik, maar dit is echt goed!! niet vaak zo'n goeie onboard sound gehoord) voor die 1 euro wist ik het wel.. ga mooi voor de Nforce2 based chipsets.. ik weet niet of je overclocken belangrijk vindt, maar er zijn nog meer Nforce2 moederborden dan de Epox.. de Epox is een beetje een kaal bord, niet veel extras, maar dan is er bijvoorbeeld wel weer de chaintech 7NJS Zenith bijvoorbeeld.. superbordje, en de accesoires erbij zijn helemaal super... http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/7NJS.asp of de Epox: http://www.epox.org/products/mainboards/8rdaplus/[/quote:d0a84b7205] :lol: :lol: :lol: voor 1 EURO?? of voor 1 euro meer?? :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Die NForce2 planken zijn idd heel tof. Maar als je om wat voor reden dan ook niet online wil bestellen, omdat je gewoon naar de winkel wilt lopen en meteen een bord halen, of je het niet vertrouwd/ handig vind met garantie, dan heb je wel een "probleem". Je bent dan beperkt door het assortiment EN de prijzen van je lokale leverancier(s)! Mijne had ook nog geen NForce2 planken dus ik heb een ABit KD7 (KT400) bordje gekocht, en die was ook 130.. Op Tweakers minder ja, maar daar kon hij niets aan doen, hij moest toch ze winkel en z'n mensen betalen zei 'ie. Ben ik het mee eens. En toch ben ik tevreden met mijn KT400 plank. Die NForce2 heeft meer opties, maar is niet voor iedereen even beschikbaar, vooral als je dezelfde dag nog wilt schroeven (daar had ik last van ;)). En als je toch om het jaar/ 2 jaar een nieuwe mobo koopt, hoef je niet zo suuupererg op furtureproof te letten, dat is ECHT afhankelijk van het 'upgradegedrag' van de persoon :)
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties !! 8) het wordt dus maar de Epox, van het merk heb ik niet veel gehoord alleen dat het uitermate stabiel is. dus dat bevalt me wel Ik kom er overigens net achter dat het bord bij tweakers boven aan in het populariteitslijstje staat :oops: Nu heb ik overigens nog een vraag; op alle moederborden kun je maar 4 HDs/cdroms etc. aansluiten. (dus op de 2 parallel kabels). is er dus een mogelijkheid om dit aantal te verhogen? Ik werk op dit moment al met 2 HDs een dvd en een cdrw. Dus is er nu ook al geen ruimte over wil ik evt. iets er bij zetten. (ben overigens niet echt bekend met de juiste benamingen, vandaar dat het waarschijnlijk wat raar klinkt)
Link naar reactie
Hmmm, misschien moet ik dan toch maar eens aan Raid gaan denken. SCSI is voor mij geen oplossing, de prijs is veel te hoog en ik gebruik vrij veel ruimte.. Het Epox Moederbord is ook met RAID verkrijgbaar (onder een andere naam ofz??) Op alle moederborden is nu trouwens DDR400 ondersteund. Maar wat heeft het voor een werkelijk snelheidwinst (het kost 100 euro meer voor een 512mb plankje in vergelijk met een 333) gaat dit overigens de nieuwe standaard worden? (en kan ik dus rekenen op lagere prijzen over een jaar, zoals nu bij sdr aan de hand is)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...