Ga naar inhoud

jullie mening gevraagd


Aanbevolen berichten

[quote:2debc073eb="KoRn"]Ben van plan nieuwe PC aan te schaffen, heb vandaag een prijs gekregen. Wat vinden jullie van deze samenstelling, en natuurlijk de prijs. CPU: Athlon 2000XP, koeler Spire Whisper rock Mobo: Chaintech 7VJL DeLuxe Apogee Geheugen: 512 mb pc333 Transcend Hdd: Maxtor 80 Gb 7200 Liquid (8 mb cache) Videokaart: ASUS 8420 GF4 Ti4200, 128 mb, TV en DVI CD-RW: MSI 48x 16x 48x, incl. Nero DVD: Lite-On 16x 48x Kast: standaard ATX met 350 watt voeding, 1 casefan De prijs hiervoor is € 1164,=[/quote:2debc073eb] Goede configuratie opzich, alleen zou ik voor een betere CD-RW drive gaan: bv. Lite-On (is niet duur, maar wel als een van de beste getest, heeft burn-proof en ook Nero). Ik zou ook nog even naar het moederbord kijken....ik zelf heb altijd graag een Asus mobo vanwege de betrouwbaarheid. Als je het systeem gebruikt voor games dan zou ik ook overwegen om een Ati Radeon 9500 of 9700/9700Pro videokaart te kopen i.p.v. de Nvidia GF4 4200. Heb zelf nu de GF4 4400 van Leadtek...maar heb echt spijt....het is een superkaart daarniet van, maar de Ati Radeon 9700Pro is op dit moment gewoon beter... Het hangt natuurlijk wel allemaal van je budget af...maar zeker die andere cd-rw drive moet in prijs niets uitmaken.
Link naar reactie
Turbulence zei: maar ik heb ergens eerder ook al aangegeven dat de unlock van de 2400 niet al te best moet zijn voor bijv de AXP 2400 hoe zit dat dan met die unlock van de Athlon 2400+ en hoger, wat is het nadeel daarvan? Kan ik dan mischien beter de 2200+ nemen? Antwoord op The One: Wat de videokaart betreft zou ik natuurlijk ook het liefst de Radeon 9700 Pro willen hebben, vind hem echter nog te "duur". Zou eventueel wel de Radeon 9500 Pro kunnen nemen, is echter een 64 mb uitvoering, of maakt dat niet veel uit met de 128 mb uitvoering. mijn budget zoals eerder vermeld ca. €1250,= tot €1300,=
Link naar reactie
[quote:c58565a0f1="turbulence"]de Barton's blijven ook gewoon socket A, alleen denk ik niet dat je mobo dat aankan... tot hoever kun je bijv. je FSB instellen??? de barton gaat op 400 mhz draaien... tegen die tijd zijn er echter tal van andere snellere bordjes, kijk maar nu al naar de nforce 2 enzo[/quote:c58565a0f1] Ik kan mijn FSB nu tot 220Mhz instellen. MP gaat d8 ik ma tot 15
Link naar reactie
[quote:eda41d5f3b="KoRn"]hoe zit dat dan met die unlock van de Athlon 2400+ en hoger, wat is het nadeel daarvan? Kan ik dan mischien beter de 2200+ nemen? [/quote:eda41d5f3b] het nadeel van een unlock??? uhmm is die er dan :wink: nee, is alleen maar in je voordeel. als je nu een systeem koopt waar je lang mee vooruit wilt, zou ik de AXP 2400 nemen.. [quote:eda41d5f3b]Zou eventueel wel de Radeon 9500 Pro kunnen nemen, is echter een 64 mb uitvoering, of maakt dat niet veel uit met de 128 mb uitvoering. [/quote:eda41d5f3b] zou voor de 128 mb gaan, er zijn nu nog niet veel spellen die de volle 128 mb geheugen benutten, maar wordt wel steeds meer, ook met het oog op de toekomst zou ik de 128 mb versie nemen... spellen worden grafisch beter en beter...
Link naar reactie
allemaal bedankt voor de reactie, heb alles overwogen en wegens omstandigheden heb ik mijn budget moeten aanpassen. Ik open een nieuwe topic, waarin ik mijn nieuwe pc zal voorstellen. Geef me maar jullie mening hierover :wink: Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden. Maar nogmaals bedankt, want ik vind zo'n forum als dit geweldig, dat iedereen wil helpen met een andermans probleem cq vraag. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...