Ga naar inhoud

Zit ik met meer dan een Gebakken Athlon?


Aanbevolen berichten

:cry: M'n PC van iets meer dan 6 maanden oud doet het niet meer... Ik was gisteren bezig met een groot Excel werk blad (veel CPU belasting) en ik kreeg een GPF venstertje voor mijn neus... Die klik dus weg en begin opnieuw. Even later houd het ding er helemaal mee op, compleet met digitale sneeuw op m'n beeldbuis. Het ding had nog niet eens 24 uur aangestaan!! Ik vermoed dat de processor doorgebrand is. Moet ik mij er op voorbereiden dat er meer stuk is dan de CPU??? (Het gaat om een Abit KG7-RAID met 1700+ CPU)
Link naar reactie
6 maanden oud? Oei. meestal komen fabricagefouten veel eerder aan het licht. Meestal al na 24 uur tot een week maand ofzo. Dat is dus snel terugbrengen dat ding. Bedenk eens wat er mis zou kunnen zijn: -Processor te heet? nou, dan zou ie toch al snel 80 graden moeten zijn, zelfs dan kan ie het nog wel even volhouden. Nee, dit hoeft echt geen dooddoener te zijn. HD kapot? ja, dat zou het wel eens kunnen zijn. Maar je krijgt alleen maar sneeuw dus Videokaart? Tja, krijg je nog wel een bios? Dan is het de Mobo. Denk dat je Moederbord naar de knoppen is. Wat voor merk is het? Maar wat ik toch wel lousy vindt: [i:b2d8291154]M'n PC van iets meer dan 6 maanden oud doet het niet meer... Ik was gisteren bezig met een groot Excel werk blad (veel CPU belasting) Het ding had nog niet eens 24 uur aangestaan!! [/i:b2d8291154]
Link naar reactie
je processor is volgens mij niet doorgebrand, voordat die hun die temp bereiken worden die eerst erg onstabiel je zou het wel merken de die temp van de AMD's xp is trouwens 90 graden en normaal gezien (ik weet wel niet welk moederbord jij hebt) bij de meeste moederborden zit er een beveiliging op bij mij staat die op 75 graden indien mijn cpu daar over zou gaan schakelt de pc zichzelf uit en bij intel is die temp 80 graden maar daar zit in de cpu zelf een beveiliging als hij over een bepaalde temp gaat schakeld de cpu automatisch over naar idle. Ik denk eerder dat je een moederbord probleem hebt. probeer dit eens te resetten en kijk dan eens indien nog niets reset moederbord opnieuw , haal je videokaart er uit en sluit je monitor aan op je moederbord (ik weet wel niet of dit zomaar gaat zonder bios aanpassing, maar ik denk na resetten dat het wel gaat) indien nog niets dan zou het wel kunnen dat je processor naar de ... is :cry:
Link naar reactie
mmmh, als ik de reset knop bedien krijg ik toch een POST 'beep' code (1 lang 2 kort, m'n video zit los of is kapot) Waarom komt de het moederbord daar niet meteen mee?? Ik kan me wel herinneren dat ik de refreshrate van 60 naar 72Hz heb gezet. Blijkbaar kreeg die Asus 7100 (GF2 200MX) het daar te warm van. Wel beroerd als je bedenkt dat ie hoogstens 6 uur aangestaan had.. Nu maar hopen dat alleen de videokaart kapot is...
Link naar reactie
1 lang, 2 kort betekent vga kaart fout, zet de refreshrate iets terug en/of probeer is een andere kaart. Waarschijnelijk doet je kaart het weer gewoon met het terug zetten van de refreshrate(als je hem niet gelijk naar de sodem.... geholpen heb). Maar zet hem terug naar 60 en je problemen zijn voorbij, ik heb er een goed gevoel bij. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...