Ga naar inhoud

Msi moederboard


Aanbevolen berichten

ik wil een nieuw moederboard kopen maar ik weet niet welke ik wil kopen. het liefst zou ik een moederboard van msi kopen. (voor intel processor kopen) bijvoorbeeld de: MSI 648 max of de Msi 845pe max2 kan iemand me helpen met me keuzen. kan iemand me ook helpen aan de voordelen en nadelen van deze moederboarden Ik wil vooral spelletjes op mijn computer spelen
Link naar reactie
Hij is goedkoper en net zo goed als een P4, dus waarom geld verspillen. Geef BTW eens wat info, want zo kan ik je niet helpen. Wat heb je nu in je computer zitten? Wat voor spellen speel je? Wat voor OS gebruik je? Wat is je budget? Als je bijvoorbeeld geld teveel hebt: Asus A7N8X Deluxe + AMD Athlon XP 2700+ + 512MB Corsair XMS3200 + Hercules Radeon 9700 Pro.
Link naar reactie
ik heb nu een 233 mhz computer maar de hele computer moet vervangen worden dus ik koop allemaal lossen onderdelen dus nu ben ik een moederboard aan het zoeken het soort spelletjes die ik wil gaan spelen zijn bv age of mythology of need for speed hot pursuit 2 en ik wil ook nog een paar jaar goed kunnen meelopen met de nieuwe spelletjes die uit komen
Link naar reactie
Ik ben ook van plan om een nieuw moederbord/processor/geheugen/hd te kopen. Processor wordt hoogst waarschijnlijk een AMD 2000+, geheugen 256 MB DDR-ram met een hd van 60 gig. Nu zat ik te denken aan een MSI moederbord, de KT3 Ultra 2. Maar de KT4 is ook wel een leuke optie voor maar 20/30 euro meer. Ik wil voornamelijk games op me pc spelen (GP4/Fifa2003) , maar doe ook aan webdesign (psp7 en photoshop e.d.) en luister veel muziek. Wat raden jullie mij aan, de KT3 ultra 2 of de KT4? KT3 kan ik vandaag of morgen ophalen, KT4 moet besteld, dus graag veel antwoorden :)
Link naar reactie
Nogmaals antwoord ook op de overige vragen, wat is je budget nu? Ik zou zoiezo niet voor een MSI gaan, want behalve dat ze de laatste tijd wat probleempjes hebben gehad (de KT4 heeft deze niet meer BTW), zijn ze gewoon nu niet erg aantrekkelijk qua wat ze bieden vind ik. Om een alternatief te kunnen geven heb ik je budgte nodig, 256mb ram is BTW erg weinig als je wilt gamen en in de komende jaren wilt blijven gamen.
Link naar reactie
Ik heb zelf nu een MSI KT4 Ultra (6590), maar ik denk dat mijn volgende mobo een Epox word. Als ik de overige mensen zo hoor dan krijgt epox veel waardering. op tweakers.net hoor ik ook veel goede geluiden over epox. maar de plaatselijke winkel had deze toevallig liggen voor een zacht prijsje. Ik dacht, laat ik het maar es proberen. Voor het eerst dat ik nu een AMD Processor gebruik, al is het maar een XP 1500+ . Ik heb nog niet overgeclocked. Ik ben wel tevreden over deze configuratie, spellen zijn rete-snel, vergeleken met mijn vorige computer (Pentium 3 coppermine 800mhz + asus cusl2 mobo + 512mb pc133 + voodoo5 5500). Weet iemand toevallig tot welke kloksnelheid ik kan gaan qua processor, ik dacht zelf dat deze mobo (msi kt4 ultra) een amd xp 2600+ kan hebben ? klopt dat ?
Link naar reactie
[quote:c73050bab0="Remco17"] Ik ben ook van plan om een nieuw moederbord/processor/geheugen/hd te kopen. Processor wordt hoogst waarschijnlijk een AMD 2000+, geheugen 256 MB DDR-ram met een hd van 60 gig. Nu zat ik te denken aan een MSI moederbord, de KT3 Ultra 2. Maar de KT4 is ook wel een leuke optie voor maar 20/30 euro meer. Ik wil voornamelijk games op me pc spelen (GP4/Fifa2003) , maar doe ook aan webdesign (psp7 en photoshop e.d.) en luister veel muziek. Wat raden jullie mij aan, de KT3 ultra 2 of de KT4? KT3 kan ik vandaag of morgen ophalen, KT4 moet besteld, dus graag veel antwoorden Een budget van ongeveer 500 euro voor deze 5 onderdelen. Dus budget van 100-130 euro voor moederbord. Het Ram geheugen koop ik later weer wat van bij, over paar maand ofzoo.[/quote:c73050bab0] [i:c73050bab0]"One thing is clear however; if you're going to be purchasing an Athlon XP motherboard in today's market, [b:c73050bab0]you'd be insane not to choose a motherboard based on NVIDIA's nForce2 platform.[/b:c73050bab0]"[/i:c73050bab0] [url=http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=40]Anandtech[/url] Waarom ? Een nForce 2 plank is [i:c73050bab0]sneller[/i:c73050bab0], daarvoor hoef je maar even een blik te werpen op de verschillende reviews, zoals [url=http://www.digit-life.com/articles2/roundupmobo/roundup-nforce2-dec2k2.html]deze[/url] en [url=http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759]deze[/url]. Gemiddeld genomen zo rond de 10-15% !! Dit is dan wel het geval bij de hogere FSB instellingen (166 MHz DDR FSB oftewel 333 MHz FSB bij de AthlonXP 2600+ en hoger) de KT-333 en KT-400 planken kunnen dan de nForce 2 gewoon bij lange na niet meer bijhouden. Bij de modellen met een 266 MHz FSB (2600+ -266 FSB model...........2400+ en lager), liggen de prestaties van de nForce 2 planken zo rond de 5 % hoger. [b:c73050bab0]Daarnaast[/b:c73050bab0] zijn de nForce 2 planken voorbereid op de toekomst, nu al is bekend dat ze de modellen met 400 MHz FSB ondersteunen en de aankomende Barton (512 kb L2 cache i.p.v. 256 kb) gaan ondersteunen. De KT-333 kan dit zowiezo niet, en bij de KT-400 planken lijkt me dat ook verdacht sterk. Verder hebben de nForce 2 planken (behalve de epox en leadtek versies) een PCI en AGP lock, superieure onboard sound (een speciale feature van de nForce chipset, sommige reviews spreken zelfs van betere sound als de Audigy geluidskaarten) en AGP 8x. Al met al alleen maar voordelen voor de nForce 2 planken. [i:c73050bab0]En[/i:c73050bab0] niets duurder !! [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/44204]€ 145,-[/url] voor de Asus A7N8X, welke overal als snelste uit de tests komt. Plug een 1800+ op een nForce 2 plank, voor dezelfde snelheid als een 2000+ op een Kt333/400 plank ....nou ja misschien iets overdreven maar toch........ ik probeer maar een beeld te schetsen: Beknibbel iets op de processor, koop een veel beter moederbord, en je bent klaar voor de toekomst. Duw er over een half jaar een 3200+ in voor hetzelfde geld waar je nu een 2000+ koopt en je kunt weer een hele zet vooruit en je moederbord hoef je dan niet nòg eens te vervangen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...