Ga naar inhoud

geluid on board werkt niet (geen stuurprogramma)


Aanbevolen berichten

W'98 ziet geen stuurprgramma van een pci geluidskaart on board. ik zoek me werkelijk lam naar een stuurprogramma. Het gaat om een amd bord K7T Pro2 Zoekende op internet zie ik een site waar alle gegevens op staan. Audio is een VIA VT1611A AC 97 Codec. Maar nergens een stuurprgramma te vinden. Wie weet hoe ik deze geluidskaart weer aan de praat krijg? Jan
Link naar reactie
Beste Diniz, Bedankt voor je reactie. Op deze sites was ik al geweest. Helaas kan ik geen enkele driver vinden die ik volgens mij nodog heb. Op de site kom ik via een link van de K7t Pro2 met info en hier staat dat er een direct sound ac'97 gebruikt wordt. Het is de via vt1611a AC97 codec. Helaas kan ik geen driver met deze naam of specificatie vinden. De genoemde driver 4-1 is voor mij zeer twijfelachtig als ik de discription lees. Deze durf ik dus niet te installeren. Bovendien gat het volgens mij bij deze 4-1 driver niet om de sounddriver. Op de site MSI staan allemaal onboarddrivers, maar niet met mijn specificaties. Jan
Link naar reactie
Beste Diniz, Helaas het is niet gelukt. De 4in1driver installeert 4 onderdelen behalve de sounddriver. Op die site staan ook, zoals reeds eerder vermeld, aparte omboardsounddrivers, maar niet die van mij. Tijdens de installatie kun je aangeven welke onderdelen je wilt laten installeren. ik heb ze allen gekozen, helaas kon er 1 bestand niet door windows worden gevonden, maar geen van de te installeren onderdelen betreft de sounddriver. Helaas...:-(
Link naar reactie
Bedankt Ochem@n, Ik was al op die site geweest en zag wel die link, maar gelet op de omschrijving (686 etc) dacht ik dat dit niet de goede was. Het werkt dus. :-) Weer een probleem opgelost! :-) Weet jij mischien ook waarom in mijn verkenner niet meteen alle schijven zichtbaar worden? Ik moet steeds vernieuwen doen omdat ik alleen C: zie met de mappen van C. Ik zie dus niet D, E, F en G. Alleen na vernieuwen komen ze in beeld. ik wil graag dathet meteen zichtbaar wordt. (Oh, dit is natuurlijk niet de goede plek voor deze vraag)
Link naar reactie
mooi dat het werkt :D volgende vraag lijkt me idd iets voor OS windows? nb: zou overigens zo 123 niet weten wat wat je bedoeld, in " deze computer" wordt een overzicht gegeven van de HDD indeling en de cd-spelers etc en de corresponderende drive-letters; in de "verkenner" vind je de mappen per schijf/station.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...