Ga naar inhoud

Geheugen... Vaag!? 128MB gekocht, 64 zichtbaar.


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb onlangs bij een "betrouwbare" zaak 128mb SDRAM gekocht. Spul op 133 MHZ. In de computer van mijn ouders zat al 32 en 64 mb. Nu dus nog 128 mb erbij, maar ik krijg slechts in totaal 160 mb te zien... :-? Iemand enig idee? Die 32mb en 64mb chips zijn 100 mhz. Is dat misschien een oorzaak? Het gaat hier om een P3-350MHZ computer. Alvast bedankt, Kapenga.
Link naar reactie
Ik denk dat het aan je moederbord ligt, want het klinkt dat je moederbord maxmaal 160 Mb(wel een raar getal) ondersteunt of hij kan gewoon niet met dubbelzijdige rammetjes omgaan. Kijk anders ff in je moederbord handleiding of kijk eens naar de ander rammetjes in je comp (die 64mb etc) of die dubbel/single zijdig zijn. Anders meldt je ff hier je moederbord een kunne we misschien je verder helpen.
Link naar reactie
[quote:0ed3eddf09="kapenga"]Nou allemaal bedankt voor jullie reactie! Ik zie wel wat het precies is. Dat dubbelzijdig kan kloppen, maar volgens mij is die 64 mb chip die er in zit ook dubbelzijdig. Ik ga ermee terug naar de winkel waar ik het gekocht heb en daar kunnen ze het waarschijnlijk wel testen. Enorm bedankt, Kapenga.[/quote:0ed3eddf09] Moet je wel je comp meenemen. Is die 128mb reep dubbelzijdig dan? Dat had je namelijk nergens vermeld. Als dat zo is en die 64mn is ook dubbelzijdig dan kun je waarschijnlijk maar 32mbit chips hebben maar dat zou uitzonderlijk zijn. 64mbit chippies maken op een dubbelsided module dus 128mb en dat wordt meestal wel supported. Lijkt me logischer als die 128mb module single sided is met 128mbit chips die maar voor 64mbit worden herkend door geen support voor 128mbit chips. Of dat die 64mb single sided is en de 128mb double sided en dat double sided niet wordt ondersteund. Beide double sided zou niet super logisch zijn.
Link naar reactie
Zoek het moederbord type eens op. Ik heb bijvoorbeeld thuis een Asus TXP4 bordje (socket 7). In de handleiding wordt niks gezegd of er enkel of dubbelzijdig in moet. Maarre er staat wel te lezen: Eén zijde van de Dimm staat voor halve één rij (row) op het moederbord. Mijn voorzichtige conclusie is dat detail er op duidt dat dat moederbord overweg kan met enkel en dubbelzijdige Dimms. Ook staat er in wat de maximale grootte is: 256MB. Dit soort informatie is waarschijnlijk ook beschikbaar voor jouw configuratie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...