Ga naar inhoud

EP-8K3A+ mobo toch niet binnen een half jaar overleden?!


Aanbevolen berichten

.....bah..... Gisteren een tragedie: WinXP vast.. heel normaal (:P).. PC reboot.. ipv BIOS beeb een hele lange (3 sec) beeb en geen beeld.. PC uit.. paar seconden wachten.. weer aan.. geen beeb, geen beeld, nix. Kast open, CMOS clear.. nix. Voeding uit, stekker eruit, videokaart en ram enz erin en eruit: nix. Volgens het boekje (no display after overclock) op "insert" lopen rossen (default settings): nix. Mijn systeem gaat "aan" (fans draaien, leds aan), hd spint niet up en cdrom, hdd en power led gaan niet meer uit. Als ik de IDE kabels eruit trek heb ik wel spinup en gaan cdrom lampjes wel uit. Op het mobo brand alleen LED3 ("er is stroom") maar het 'foutcode schermpje' NIET, er geberud verder niets. Wat kan dit zijn?? :| Videokaart heb ik al omgewisseld, en RAM in een ander slot geprobeerd. Te hoge temps zijn het 100% zeker niet geweest. Ik kan in de vakantie ofzo misschien testen met ander RAM / Video (of mijn spul in een andere kist) maar dat duurt veel te lang ;) CPU testen heb ik eigenlijk geen zin in, maar zou eventueel kunnen. Is mijn mobo overleden? Wat kan ik nog proberen? Ik heb ook de BIOS batterij er al een tijdje uit gehad. Het probleem is "zomaar" ontstaan: wilde niet meer rebooten na Windows vastloper. Help :( :o -- Mijn systeem was toen dit gebeurde al een dag of 2, 3 aan het draaien op 190 * 11,5 --> 2190 mhz en VCore 1,850 (is slechts +0,2). Het geheugen draaide al veel langer op 2,9V. Mijn systeem heeft in die 'periode' ook al uren lang games "overleefd" dus instabiel was het niet. Te heet ook niet: case 26C stable, en CPU ruim onder de 50C stressed Ik draai ook distributed folding, dat heeft met deze settings nog een uurtje of 30 achter elkaar gedraaid zonder probs. What's the problem? :( Zou het mijn cheap-ass japanse voeding kunnen zijn? IK denk dat dat een te simpele oplossing is, gezien de andere vage problemen en geen foutcodes..
Link naar reactie
heej, las net wat er gebeurd was... kloten :( maar over die Vcore, moet echt makkelijk kunnen, ik draai al tijden op 1,850 en nooit problemen ondervonden, ik denk zelfs dat je die hogere Vcore ook nodig moet hebben om wat hoger te OC'en... ik denk persoonlijk dat je voeding wel het probleem kan zijn, ik zou hem eigenlijk niet te veel meer vertrouwen, en hem ook niet meer op je mobo aansluiten, zou kloten zijn, als je hem op je mobo zou zetten, en hij in 1 keer 30 V over de 5V lijn heen zou rammen.... ga anders even met je kassie naar je computerboer, en laat hem effe gauw een andere voeding aansluiten, zeg je gewoon dat je wil testen of het daar aanligt, anders koop je hem voor niks... je hebt ook wel wat spul in je kassie hangen neem ik aan... TI-4600 d8 ik... en hoeveel HD's??? misschien is de XP2400 je PSU toch teveel geworden en kan ie het nou niet meer aan....
Link naar reactie
Zoek eens op wat de 3 sec beep betekend. Ik kon het zo snel niet vinden in de manual, jij misschien? Lange beep is volgens mij je proc naar de eeuwige jachtvelden en lang kort je videokaart :( Voeding is het denk ik niet, aangezien de LED'jes ed wel aangaan. Mobo verrot denk ik niet, want dan moet ie eigenlijk helemaal niet meer piepen, al is het dan wel vreemd dat je POST LED's niet gaan branden.
Link naar reactie
[quote:881dcae7c7="Marcel de Reus"]Zoek eens op wat de 3 sec beep betekend. Ik kon het zo snel niet vinden in de manual, jij misschien? Lange beep is volgens mij je proc naar de eeuwige jachtvelden en lang kort je videokaart :( Voeding is het denk ik niet, aangezien de LED'jes ed wel aangaan. Mobo verrot denk ik niet, want dan moet ie eigenlijk helemaal niet meer piepen, al is het dan wel vreemd dat je POST LED's niet gaan branden.[/quote:881dcae7c7] Hij heeft alleen de eerste reboot een lange beeb gegeven. Nu doet 'ie geen drol meer. Hoe kan m'n cpu nou stuk zijn na een paar dagen +0,2V? Dat is minstens extreem kort. --- UPDATE --- Ik heb bovendien ook precies dit probleem: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=77819 Zelfde met mijn cd-romm. Aan de kabel enz ligt het niet: het heeft altijd gewerkt..
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hmhmhm... Vandaag een werkende duron 850 erin (supported op de cpu list van Epox). Nog steeds niets! Geen piepjes, geen hd spin up (alleen als ik de IDE eruit trek). RAAR :-? Dat de CPU niet jofel was, dat wist ik nu helaas al. Maar het mobo ook?? Dit moet toch niet gekker worden :S Misschien is het toch de voeding... maar dat lijkt me een beetje sterk. Ik zal eens bij de hardware boer een voeding te leen vragen.
Link naar reactie
Dat weet ik niet 100% zeker, maar dat lijkt me wel. Het was een MSI (zeur niet, het werkt) KT333 Ultra2 mobo, waar normaal een 1600+ op zit. Bovendien vloog de voeding meteen in de beveiliging. Het systeem draait nu gelukkig weer met 1600+. Ik zal deze duron ook eens in dat bordje testen en een andere voeding in mijn kist. En anders gaat m'n mobo retour afzender :-? Ik zal )*#@&)*@&$ ook ff een clip coolertje kopen/ regelen, want mobo er steeds uit is ECHT geen doen!
Link naar reactie
Kijk je uit met mobo in kast en klip koeler erop? Als je de core crushed kun je zeker weten fluiten naar de garantie. Het beste kun je zo in je vakantie het 1600+ en het 2400+ beide volledig uit elkaar halen, nieuweste BIOS flashen ed en dan onderdeel voor onderdeel tetsen, als je iets onterrecht terug stuurt ben je het vaak dus 6 weken voor niets kwijt.
Link naar reactie
1600+ systeem is niet van mij, en werkt. Geheugen en videokaart enz. van mij heb ik al getest, en dat werkt. Het kan alleen mijn; - voeding - mobo - proc zijn. En niet alleen "of" maar "en/ of" ...bah! Dat mijn 2400+ niet boot in dat 1600+ systeem kan liggen aan het BIOS / die voeding van 235 watt. Al het hier met een andere voeding en deze duron nog niet werkt gaat mijn mobo op de bus..
Link naar reactie
btw; op tweakers hadden ze het ook ergens over de unlock service van eynstein, maar ze waren er daar best negatief over.. aangezien de XP2400 al standaard unlocked is, kijk maar naar mij, ik draai nu ook op lagere MP settings... en volgens hun doet de unlock alleen maar kwaad, ipv van dat je er baat bij hebt... ik zou gewoon eynstein een nieuwe cpu vragen, het geld voor de unlock service ook terug vorderen...
Link naar reactie
Uhmmm... Jouw BIOS unlocked die cpu. Mijne is unlocked door 1 brug te verbinden en daardoorkan ik t/m 12,5 MP instellen. Zonder die unlock alleen 15. Bovendien heb ik het geld allang terug, als je een beetje had opgelet in het 2400+ topic :D Op de verzendskosten na heb ik een gratis unlock. Daarnaast is die cpu met een beetje mazzel gewoon nog goed, en wilde hij op dat MSi bordje niet booten omdat daar maar een 235 (of misschien 250) watt voeding op zat. Ik heb nu een 100% zeker ondersteunde en werkende duron 850 in mijn Epox zitten. Met RAM en Videokaart enz. die ook zeker weten werken (getest). Ik ga nog testen met een andere voeding en anders is het toch het mobo..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...