Ga naar inhoud

Nieuw systeem problemen met spellen.


Aanbevolen berichten

Ik ben maar uitgeweken naar mijn oude systeem. Vandaag een nieuw systeem opgehaald. Spec.: P4 2.54GHz, ASUS P4S8X, 512 MB en Geforce 4 MX400, XP pre-installed. De eerste uren was ik gelukkig, nu veel minder. Wat is het probleem: Na het XP systeem naar mijn handgezet te hebben (enige uren werk) draait de computer zoals verwacht, FOUTLOOS. Na een installatie van het eerste spel begon het gelazer.(sorry voor de woord keuze). Na een willekeurige tijd varierend van 1 sec. tot 15 minuten loopt het systeem totaal vast. Alleen een reset helpt. Na de reboot draait XP weer vlekkeloos. Ieder willekeurig spel geeft problemen. Op internet de laatste drivers gezocht en geinstalleerd. NIETS HELPT. :evil: De temperatuur van de processor blijft tussen de 40 en 45°C en kan dus het probleem niet zijn. Maar wat dan wel? De leverancier zit niet om de hoek, zodoende weer een hele onderneming om met de kast onder je arm terug te gaan. XP er af gehaald en uit de 'oude' doos WINME geinstalleerd. Alle WINME drivers geinstalleerd en wat blijkt OOK onder WINME gebeurt precies het zelfde. Kan het geheugen defect zijn? Hoe kan ik dit testen. De leverancier vertelde mij dat misschien de Geforce 4 kaart het probleem zou kunnen zijn. Onder windows OK en met spellen probleem. (zoals GTA) Heeft iemand misschien nog een tip?
Link naar reactie
Voeding is mogelijk, maar dan zou de PC moeten afslaan ipv hangen. Indien de voeding nl. meer moet presteren dan hij aankan, schiet de temp omhoog. Kan ook het koelertje het niet meer bijbenen. Probeer eens terug te stappen naar ME of W98SE, en kijk hoe je systeem dan reageert op de spellen. Blijft het probleem, mag je je leverancier vragen om de hardware eens goed door te meten. De combinatie van XP met sommige spellen vergt nl nogal wat van je geheugen..... Greeettzzzz
Link naar reactie
Ikkan jullie melden dat het niet de temperatuur is. In de kast zitten schrik niet: 6 kast ventilatoren naast de gebruikelijke. Door met wat settings aan te passen van de Geforce 4 kaart blijft het systeem nu goed draaien. Welke settings weet ik niet. Dit is door een spel fanaat gedaan. In iedergeval draait het systeem. We gaan wel met de kast retour om een ander merk videokaart te laten plaatsen. In iedergeval bedankt voor de respons. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het syteem werkt met XP als besturingssysteem.
Link naar reactie
[quote:cb440fdeda="ProblemPc"]Yep heb ik ook. MoH en Mafia :D UT is :evil: Nee dan crashed die hele Pc binnen 3 minuten. Als ik naar de helth status kijk is dat wel oke, +/- 50 graden, dat kan er mee door. Alles draait ie behalve UT2003, tja? Xp2000+ 256 DDR Dane GF 4 TI 4200 club 3D :lol: (dat zal het dus wel zijn)[/quote:cb440fdeda] Game patchs zoeken helpt ook vaak. Bij een nieuw systeem ben je geneigd direct aan hardware te denken, wat nu ook het geval is, Settings in de GF4 veranderd. Ik denk dat er opties aanstonden die niet door de kaart worden ondersteund.
Link naar reactie
[quote:c7ceefcc38="ProblemPc"]Yep heb ik ook. MoH en Mafia :D UT is :evil: Nee dan crashed die hele Pc binnen 3 minuten. Als ik naar de helth status kijk is dat wel oke, +/- 50 graden, dat kan er mee door. Alles draait ie behalve UT2003, tja? Xp2000+ 256 DDR Dane GF 4 TI 4200 club 3D :lol: (dat zal het dus wel zijn)[/quote:c7ceefcc38] Dan is er echt iets mis met je settings of je hebt geen legale versie van Ut2k3, want Mafia is net zo zwaar dan wel niet een end zwaarder voor je PC dan Ut2k3. 50 graden is idd prima, wat is de temo na 1/2 uur stressen met burnK7? //videokaart kan idd te warm worden, als de casetemp maf hoog is, maar met ene proc temp van 40-45 graden hoef je je daar dus geen zorgen over te maken
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...