Ga naar inhoud

CAS en MHz v/d geheugen


Aanbevolen berichten

[quote:70baeb50e8="robindeurloo"]weet het niet zeker maar volgens mij ligt dat helemaal aan het geheugen dat je heb (merk, kwaliteit). Bij mij kon ik hem van 2,5 maar 2 zetten en bleef alles nog gewoon goed lopen. De prestaties gingen wel eens stuk omhoog in 3Dmark2001 SE.[/quote:70baeb50e8] Maar ik wil het op een hogere kloksnelheid laten lopen. Stel dat het op cas 2 niet verder kwam dan 170 MHz. Zou het dan verder komen op cas 2.5?
Link naar reactie
Als je de CAS latency omlaag brengt wordt in principe het geheugen iets instabieler, want het wordt meer belast. Als je dan gaat overklokken wordt de handel nog instabieler. Kortom, als je gaat overklokken en je bereikt de grens dan zou je juist de CAS latency terug (omhoog) moeten brengen om het systeem stabiel genoeg te houden.
Link naar reactie
Tipje: Als je zeker wilt zijn dat je systeem stabiel blijft als je het allebei doet, kun je twee dingen doen: 1. Duur Corsair geheugen kopen = geld weggooien. 2. of gewoon geheugen kopen dat één stapje sneller is dan je systeem. Daarmee bedoel ik: als je normaal pc266 hebt, er goedkoop pc333 instoppen. En als je normaal pc333 hebt, er pc400 instoppen. Als je normaal pc400hebt, er pc440 instoppen. Dan ben je veel goedkoper uit dan speciaal CL2 geheugen. :D (Ik heb nog niet gehoord dat dit bij iemand NIET werkt, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat dit bij iemand anders niet werkt) Snap é vous?!
Link naar reactie
[quote:45fe0402d4="Marcel de Reus"][quote:45fe0402d4="microchip"]En als ik snellere geheugen in mn mobo prik dan hij aankan? Wat gebeurd er dan???[/quote:45fe0402d4] dan gaat als het goed is dat geheugen langzamer lopen[/quote:45fe0402d4] Misschien ten overvloedde want eigenlijk al gezegd door Bockempiep: je (Microchip) kunt dan, met een beetje geluk,wel aggressieve timings instellen zoals CAS2 en Command Rate 1T en wat dies meer zij... 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...