Ga naar inhoud

Is dit overclock baar?


Aanbevolen berichten

Het gaat hier om een 663AS Ultra moederbord van jetway met de kt133 via chipset geloof ik. Ik heb al geprobeerd om de FSB te verhogen, dat is mij tot op heden niet gelukt. (133 mhz+Amd athlon 1.4 Ghz TB)Ik heb het met jumpers geprobeerd: aan 133 Mhz uit 100 Mhz dus daar heb ik niks aan. Ook met het programma CPU cool heb ik geprobeerd de FSB hoger te zetten, iederekeer als ik het programma vraag om iets te detecteren dan loopt de computer vast en moet gereset worden. (ben vergeten wat hij detecteerd, PLL waarden?) vandaag probeerde ik de Proc te unlocken maar ik kreeg het hitte geleidende blok er niet af...... Dus iedere poging word tegengewerkt. Ik wil binnen kort de bios laten flashen want ik draai nog met een van de 1e versies.... Als ik de bios flash, krijg ik dan meer FSB instellingen? (nu heb ik alleen default, en nog 2 maar dan gaat hij niet sneller van lopen want de instellingen blijven op 133 Mhz :|) Iemand advies? Ik begin namelijk het gevoel te krijgen dat dit een B-moederbord heb. Ik kan nergens op het internet er iets van vinden, behalve op de site van jetway.... met vriendelijke groet, upke. ps. Ik weet dat TB cores niet goed overclocken maar het is maar dat ik een keer een oveclock ervaring heb gehad :D en dat ik weet dat ik er het maximale uit gehaald heb....
Link naar reactie
Met alleen een biosflash zal je FSB niet omhoog gaan!!! Je moet even kijken of je boel niet moet unlocken voordat je kunt gaan overclocken. Om de cooling van de processor af te halen moet je met een schroevendraaier aan de zijkant van het koelblok het palletje (waar de schroevendraaier in past) naar beneden drukken en losklikken en dan kun je hem er zo vanaf pakken. Waarom wil je de cooler er eigenlijk afhalen???
Link naar reactie
nee, ik snap dat als ik de bios flash, de FSB niet omhoog gaat. Maar messchien zitten er dan meer opties in de bios, zoals Bv. een hoger FSB instellen. Ik denk dat mijn vorige post erg onduidelijk was..... dat blok moet er af om de CPU te unlocken :o (L1 bruggen dicht maken is het niet?) Wel even een vraag, als ik de CPU heb unlocked, wat doe ik dan verder, iets in de bios? (om the multiplier te verhogen.)
Link naar reactie
TB core niet overclockbaar :lol: :lol: Ik had een TB1400 een maand of 3 stabiel lopen op een FSB van 167Mhz :lol: :lol: Alleen dat lukt nu niet ivm met wat probleempjes. :cry: Als het goed is moet je alles toch kunne instellen met jumpers. Als het dan al niet kan kun je het schudden met de 'software' manier zoals speedfan, en CPUCool
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...