Ga naar inhoud

Nforce2 chipset; ervaringen en scores


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3f1f2d148e="Marcel de Reus"]Misschien is de 3DNow ondersteuning van de proc wel kapot of is er een conflict met de 2400+ en je videokaart (niet erg logish BTW)[/quote:3f1f2d148e] er is btw wel een patch op de site van AMD (via Got aangekomen) er zijn soms wel confliten tussen AGP kaarten en AMD XP processoren die draaien met windows 2000. patch ook gedowned natuurlijk, maar niks helpt... en dat 3dnow ondersteuning stuk, hoe kom ik daarachter dan???? geeft bij Sandra wel aan dat: Extended Features Extended Fast System Call : Yes Extended AMD MMX Technology : Yes 3DNow! Technology : Yes Extended 3DNow! Technology : Yes MP Capability : No AA-64 Technology : No anders had ie daar toch ook wel een foutmelding moeten geven toch???? ennuh, wtf is dat 3dnow btw?????
Link naar reactie
Lijkt me wel, ik kwam erop doordat iemand, ik weet niet meer wie een tijdje terug opeens een stuk van zijn proc had gesloopt met oc'en waardoor JPG's niet meer konden worden weergegeven. Zet die proc idd eens in die van diniz en dan dus die van hem in de jouwe. Dan moet het prob verholpen zijn en dus bij diniz wel weer voorkomen. Dan is het dus echt een conflict tussen mobo of videokaart en proc.
Link naar reactie
[quote:187438c552="Marcel de Reus"]Zet die proc idd eens in die van diniz en dan dus die van hem in de jouwe. Dan moet het prob verholpen zijn en dus bij diniz wel weer voorkomen. Dan is het dus echt een conflict tussen mobo of videokaart en proc.[/quote:187438c552] ja is misschien een beetje ziekelijk, maar echt onze systemen lijken haast als 2 druppels opelkaar... - zelfde mobo - zelfde gpu - zelfde mem - zelfde HD dus als ie het bij hem ook niet doet, dan weten we gewoon nog niks, omdat het eigenlijk precies hetzelfde systeem is... btw; dat 3dnow, wat houdt dat precies in?????
Link naar reactie
zoekt en gij zult vinden... niet dat ik veel wijzer uit wordt, maar voor wie het ook graag wilt weten: Leading-edge 3D performance More realistic and lifelike 3D imaging and graphics Big screen sound and video Ultimate Internet experience http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_857_992,00.html
Link naar reactie
Kan ik me weer eens nuttig maken :lol: 3DNow! is een vorm van SIMD-FP (Single Instruction Multiple Data - Floating Point) Het idee van SIMD is dit: Neem een coördinaat die je wilt vermenigvuldigen , bijvoorbeeld 6 * (2, 3). Dan krijg je ((6*2), (6*3)). Een CPU zou daar twee rekensommen van maken en beide apart uitrekenen. Dus eerst 6*2 en dan 6*3. Met SIMD kun je dezelfde bewerking op twee getallen uitvoeren, zodat 2 en 3 tegelijkertijd met 6 worden vermenigvuldigt. Behalve SIMD-FP bestaat ook SIMD-Int, voor integers. Integers zijn gehele getallen, floating points zijn decimalen. Voor integers is SIMD niet zo nuttig, omdat dergelijke berekeningen daarmee zelden voorkomen. 3D afbeeldingen (o.a. spellen) maken wel gebruik van coördinaten om de posities van alle objecten in de afbeelding weer te geven. Voor het rekenen met die coördinaten komt SIMD van pas, zoals in het bovenstaande voorbeeld. 3DNow! heeft bovendien nog enkele instructies om data effeciënter te verplaatsen. Het is de tegenhanger van SSE. Áls dit het probleem is dan zijn zowel SSE als 3DNow! uitgevallen - AXP heeft beide. Is dit het geval dan zou je geen problemen moeten hebben om de CPU in te ruilen. Je zou het misschien kunnen testen door WCPU-id te runnen - worden SSE en 3DNow! ondersteund? Of Sandra's Multimedia bench te draaien en je score te vergelijken met een AXP van dezelfde kloksnelheid. Multimedia bench maakt gebruik van SSE, als dat bij jou niet goed werkt zul je dus verdacht laag scoren.
Link naar reactie
aha, nou dat is altijd wel leuk om te weten, zie het wel vaak staan, maar nooit de betekenis geweten... dus dit kan normaal gesproken invloed hebben op mn 3dmark score of prestaties ingames... nu mn 2e vraag, marcel gaf al aan, dat het misschien stuk zou kunnen zijn, hoe kan ik dit controleren, en zo jah, valt dit dan onder garantie, want kan je dat zelf ook slopen dan?
Link naar reactie
Onderste alinea is net toegevoegd... Wat betreft het zelf slopen, als je een te hoog voltage geeft dan heb je behalve een kans dat de CPU doorfikt ook de mogelijkheid dat slechts een deel (bijvoorbeeld het SIMD deel) het begeeft. De enige andere mogelijkheid om uitsluitend dat deel van de CPU uit te schakelen is als je toegang hebt tot een machine zoals die door b.v. AMD en Intel wordt gebruikt om kleine wijzigingen in een CPU aan te brengen. Van die machines zijn er over de gehele wereld minder dan 20, en ze kosten tientallen miljoenen dollars per stuk. De winkel heeft jou gewoon een CPU verkocht die niet aan de eisen voldoet, d.w.z. niet over werkende SIMD beschikt. Je hebt alle recht om je geld terug of een andere CPU te krijgen.
Link naar reactie
WCPUID info: [ WCPUID Version 3.1 (c) 1996-2002 By H.Oda! ] Processor #1 : AMD Athlon XP (Model 8) / 48750DD0 Platform : Socket A (Socket 462) Vendor String : AuthenticAMD CPU Type : Original OEM Processor (0) Family : 6 (7) Model : 8 (8) Stepping ID : 1 (1) Brand : ---- APIC : ---- Name String : AMD Athlon(tm) XP 2400+ Internal Clock : 2014.77 MHz System Bus : 268.64 MHz DDR System Clock : 134.32 MHz Multiplier : 15.0 L1 I-Cache : 64K Byte L1 D-Cache : 64K Byte L1 T-Cache : ---- L1 Cache : ---- L2 Cache : 256K Byte L2 Speed : 2014.77 MHz (Full) MMX Unit : Supported SSE Unit : Supported SSE2 Unit : Not Supported MMX2 Unit : Supported 3DNow! Unit : Supported 3DNow!+ Unit : Supported Host Bridge : 1106:3099.00 [VIA Apollo KT266/A,KT333] South Bridge : 1106:3147.00 [VIA VT8233] VGA Device : 10DE:0253.A3 [NVIDIA GeForce4 Ti 4200] Memory Size : 256M Byte Memory Clock : ----
Link naar reactie
[quote:d1e8241ff1="turbulence"]hmm, nou dan kan het dat dus ook niet zijn... kijk maar eens terug in deze draad, paar msg terug, daar heb ik een link naar mn page gedaan met een shot van sandra score, en die heb ik naast die van soepkip gezet, en was precies hetzelfde haast, zelfs ietsje hoger....[/quote:d1e8241ff1] Je bedoelt [url=http://members.lycos.nl/turbulence/sandra.jpg]deze[/url]? Dat is niet de benchmark die ik bedoel, het gaat mij om de "CPU Multimedia Bench" De "CPU Arithmic Benchmark" waar deze url naar verwijst maakt geen gebruik van SSE of 3DNow!.
Link naar reactie
[quote:6c9018b66f="Red Dragon"]Lekker zo'n Nforce 2 bord. ik hoop dat je nu wel verder komt. Heb je ook meteen 2 reepjes geheugen ipv 1 aangeschaft? ben benieuwd hoe de nieuwe resultaten zijn.[/quote:6c9018b66f] nee heb er momenteel nog maar 1 reepje in, dus kan nog niet genieten van het dual channel geweld :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...