Ga naar inhoud

Wachtwoord op Computer


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een stel 486ers gekregen. Nu ben ik ze aan het opknappen voor iemand die ze nog goed kan gebruiken. Nu heb ik een 486 waar een wachtwoord op de computer zit. Dus op het moederbord. Hierdoor kan ik dus niks met dat ding. Zijn er manieren om dat wachtwoord te kraken ?? Is BIOS update ook een optie ?? Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste mensen, Ik had dus een probleem met een wachtwoord op de computer. Die Belg zei dat er een zwarte transistor op moest zitten maar er zit namelijk geen groot zwart transistor op of een baterij. Kan het zijn dat hij ook blauw mag zijn ??? Maar nu ben ik zo ver dat ik het volgende krijg als ik hem opstart: CMOS memory size mismatch RUN SETUP UTILITY Press <F1> to RESUME (F1 gedrukt) Enter CURRENT Password (Enter gedrukt) Enter CURRENT Password (Enter gedrukt) Enter CURRENT Password (Enter gedrukt) C: dirve error Press <F1> to RESUME (F1 gedrukt) Besturingssysteem ontbreekt Ik weet niet wat ik hier mee aan moet ??? Als je me kan helpen heel graag. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
[quote:7b9c6b0c77="wtheiner"]Kan het zijn dat hij ook blauw mag zijn ???[/quote:7b9c6b0c77] Ja dat kan. Op zich zijn er drie soorten uitvoeringen in diverse uitvoeringen: - Lithium batterij vaak in de uitvoering zoals op het plaatje van Belg is te zien, soms ook veel kleiner ... - Een oplaadbare NiCd Accu. Is ongeveer 2 cm lang en vaak blauw. Zijn meestal kapot als de computer al vrij oud is en/of lange tijd niet is gebruikt. Vaak zit deze naast de toetsenbord aansluiting gemonteerd. - Een condensator in een groot zwart blok, daar kan bijvoorbeeld iets van ODIN en/of een nummercode met 12C887 of een DS nummer opstaan. Ik heb dus zo'n blokje in huis ...! Mijn advies blijft: ga op zoek naar een jumper die iets voorstelt van CMOS reset. Verder ben ik benieuwd welke van de drie opties je moederbord gebruikt. De 2e is volgens mij de meest voorkomende. Succes.
Link naar reactie
Mee eens. Soms is het wat zoeken. De Bios ID die bij het opstarten van de computer wordt getoond, is ook geschikt om het merk en type moederbord mee te herleiden. Nagenoeg altijd staat er wel ergens een nummer code en meestal ook wel een naam. Maarre, grote letters, nou dat zie ik helaas niet zo vaak. Overigens kwam ik op een oud moederbord nog de term discharge tegen. Ik weet niet of dit voor de NiCd Accu was bedoelt of het CMOS geheugen. Succes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...