Ga naar inhoud

Geheugen overklokken?


Aanbevolen berichten

ik lees dat je 2 verschillende snelheden geheugen hebt geinstalleerd. jouw 256mb draait nu ook op een lagere sneldheid. Deze neemt nu immers de snelheid van je 64 mb aan. Ik denk dat je er meer mee opschiet als je ervoor kiest om alleen de 256 reep te laten zitten. Deze kan dan tenminste wel 133 draaien. Wat voor een mainboard heb je eigenlijk?
Link naar reactie
Die zal waarschijnlijk standaard op 100 MHz draaien. Kun je vaak wel iets overklokken, maar niet naar 133. Soms gaat 120-125 wel, maar dan loopt het mogelijk vast, zodra je een spel start. Dit omdat de agp poort ook overklokt wordt. Verder is dan je 100 MHz module vrij ver overgeklokt, waardoor die ook al problemen kan gaan geven. Lijkt me dus gewoon een kwestie van uitproberen. Zet hem eerst eens op 105, gaat dat goed, dan op 110, etc.
Link naar reactie
de AGP gaat waarschijnlijk geeneens al eerste problemen geven maar heel simpel de processor (het geheugen zelf waarschijnlijk nog eerder), dat bord heeft vast geen mogelijkheid het geheugen en het FSB asynchroom te laten lopen dus bij elke 1mhz fsb verhoging loopt de proc 3.5mhz sneller en dan is de rek er al gauw uit.
Link naar reactie
Ik heb een PII 350, maar die draait dus op 402 (FSB = 115). Dat lukt zonder extra koeling. De temperatuur is maar een klein beetje verhoogd. Hartje zomer & intensief gebruik geeft max. 44 graden, ruim koel genoeg dus. Waar je het instelt hangt van je moederbord af. Bij mij kon het alleen via jumpers op het moederbord. Tegenwoordig is het eigenlijk altijd via het BIOS. Kijk in het boekje van je moederbord hoe het bij jou precies zit.
Link naar reactie
Hi Charlotte, allereerst kun je je moederbord selecteren, (moet er wel tussen zitten eigenlijk) en dan zie je je temperaturen van moederbord en processor. Altijd handig om dit in de gaten te houden. Daarna kun je je FSB (snelheid) ophogen met stapjes. Daar kun je ook weer voorwaardes aan hangen dat als ie boven een bepaalde temp. komt, dat ie de snelheid weer verlaagt... Ga de help file maar eens lezen, ik ben met proberen en fouten maken er achter gekomen... Succes, Christian.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...