Ga naar inhoud

keuze voeding


Aanbevolen berichten

Ik ga binnekort een nieuwe voeding kopen, maar ik kan niet kiezen tussen devolgende 2 modellen (ze kosten mij ongeveer evenveel) * Chieftec PSU 340W P4 v2.01 PFC * EnermaxEG301AX-VE FMA 300W - Aktiv / Dual Fan / Fan Monitor Adjustable Ik heb mij laten vertellen dat de enermax voedingen van zeer goede kwaliteit zijn en ook zeer stil. Bovendien zal die voeding ook goed koel blijven mbv de dubbele fan. Maar is 300W wel voldoende voor dit systeem? Het moet dienen voor het volgende: P4 2000 Abit BE7R Asus GeForce 4 4400 Apacer DDR 256MB PC2700 Maxtor 40GB 7200rpm Seagate 40GB 5200rpm Soundblaster Live 48x Cdrom 12x8x32 Cdwriter
Link naar reactie
Ikzelf gebruik de Enermax voeding, en die is van topkwaliteit ben er zeer tevreden over, en hij draagt bij tot een stabiel systeem Tevens doet de dubbele koeling de Cpu temperatuur iets dalen daar hij mede zorgt voor een snellere afvoer van de hete lucht die van de Cpu cooler komt. Een 300 w voeding is wat krap voor je configuratie, neem het zwaardere model Cheers, :lol:
Link naar reactie
Ik zelf ben heel erg te spreken over de Antec True power voedingen. www.antec-inc.com deze hebben een Dual fan en zijn heel erg stil. ook komt deze uit diverse testen heel goed naarvoren zoek maar is op google naar reviews van deze voedingen. De Antec True power 430watt heb ik al in meerdere systemen gebouwd en de eigenaren waren ook allen tevreden. Eneremax is niet slecht maar maakt niet waar voor wat je er voor betaald, voor dat geld heb je ook een Antec welke beter en stiller is. voor de laagste prijzen van de Antec voedingen kijk je op www.tweakers.net/pricewatch Als je kijkt naar wat jij in je pc kwijt wil zou ik meer dan 300 watt nemen (niet dat het niet kan met 300 watt maar wat extra power geeft meer stabiliteits garantie met zo'n Load als dat) Ik heb zelf nu een CHieftec 340 watt voeding. deze is erg stabiel maar niet stil.
Link naar reactie
sluit me aan bij mijn voorgangers; ook je eigen keuze niet verkeerd ga iig wel voor een kwaliteitsvoeding en laat je niet verleiden door allerhande aanbiedingen heb zelf een "Q-Tec 400 watt double fan" gekocht voor weinig; op zich werkte het wel maar af en toe toch onverklaarbare "hangers" enzo; op de 12 volt lijn meet ik bv slechts 11,5 volt, wel binnen de tolerantie van 10% maar met een stroomvreter heb ik liever een beetje reserve; heb nu met de Chieftec 340 watt geen enkel probleem ding vind ik best stil tov de dubbele fan maar heb geen vergelijk; ouwe rotten in deze maar volgen :wink:
Link naar reactie
Van wat ik gelezen heb lijkt de Antec True Power mij ook een goede voeding. In de keuze van voedingen heb ik mij nooit serieus verdiept. Ik heb een of andere Japanse 300W voeding die het gewoon doet! :) Draai stabiel met een AXP2400+ en GF4 ti4600. Heber verder 1 hd op 7200 RPM inhangen, 3 casefans, een brander en een dvd-speler. Verder volgens mij geen stroomvreters. Ik kan gewoon 1-op-1 kopieren enz. en het geluid stoor ik me ook niet aan, maar dat is natuurlijk gewoon een mening. Deze voeding heb ik omdat die simpelweg in mijn case zat. Als ik ooit nog een een nieuwe voeding ga/ moet kopen, dan ga ik (op het moment) voor de Antec en anders voor de voeding die op dat moment goed uit de testen komt. Er is niet al te lang geleden ook een link gepost naar een goede voeding test van ome Tom .. heeft iemand de link nog? :roll: Even gezocht: http://www.tomshardware.com/howto/02q4/021021/index.html
Link naar reactie
Heb hier een Enermax 350watt en ben daar zeer tevreden over (2 cd drives, 4 hdd's, 5 zware fans, gf2, XP1600 en nog wat prut trekt tie zonder problemen) en dat straaljager geluid heb ik hem nog niet horen maken, althans hoor hem niet boven mijn fans uit (en dat vind ik geen straaljagers). Wel is het zo dat je vrij veel betaald voor een Enermax terwijl er denk ik (zoals bovengenoemde personen al zeggen) dat je voor minder een even goede voeding kan krijgen. Op THG stond pas nog een review van diverse voedingen, misschien heb je daar wat aan.
Link naar reactie
[quote:1a70af2830="Nico18"]ik denk da ik mij dan zo'n Antec ga kopen (eentje van 330W) nog een klein vraagje, heeft er soms al iemand van Super Flower gehoord (is ook een producent van voedingen)?[/quote:1a70af2830] Super Flower maakt ook erg goede voedingen. Antec True Silent heeft ook mijn voorkeur BTW
Link naar reactie
Het schijnt dat die nieuwste zalman voeding ook erg goed is en daarbij toch weer een beetje stiller als de Antec. Ik zelf heb de Antec true power 430 omdat deze in mijn kast zit. Antec 1080amg. Voorts heb ik deze kast wel genomen omdat deze volgens veel reviews stil zou zijn. Ben er tevreden over. Maar om echt goed te kunnen bepalen wat JIJ stil vindt moet je eigenlijk eerst bij iemand anders die de voeding heeft die je (mogelijke) gaat aanschaffen even luisteren. Wat ik stil vind hoef jij niet stil te vinden. succes!
Link naar reactie
Vergeet niet dat de plaats waar je pc staat voor een groot deel uit het geluid bepaald van de voeding. Ik heb er ooit eens een uitloop op gezet die nog van een filter was voorzien. (hij hoorde eigenlijk op een inzuigende fan) en het geluid werd veel minder! Wel had de lucht een hogere weerstand natuurlijk maar ook dat is wel op te lossen. Ik heb er verder niets meer meegedaan maar ik ken iemand die van gewoon pvc buis een uitloop op zijn voeding gezet heeft en dan een eind weg laten lopen het geluuid is bij hem niet echt te horen en de warme lucht gaat naar zijn voeten. Het klinkt mischien een beetje vreemd maar het werkt wel!
Link naar reactie
[quote:64ae0f48d9="Long John"]Ik heb er verder niets meer meegedaan maar ik ken iemand die van gewoon pvc buis een uitloop op zijn voeding gezet heeft en dan een eind weg laten lopen het geluuid is bij hem niet echt te horen en de warme lucht gaat naar zijn voeten. Het klinkt mischien een beetje vreemd maar het werkt wel![/quote:64ae0f48d9] Het werkt wel, maar houdt er bij zulk soort oplossingen rekening mee dat het totaal onpraktisch is als je wel een aan je pc gaat sleutelen. Zelfs een snoertje aansluiten moet je voorzichtig doen, omdat er anders iets af kan breken. Je pc verplaatsen wordt al helemaal een ramp ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...