Ga naar inhoud

1024 MB RDRAM in combinatie met Pentium IV


Aanbevolen berichten

[quote:05d729de87="Andre*K"]Long John, ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe pc. Dus de manual kan ik er nog niet op na slaan. Turbulence, ik heb nu 640mb intern geheugen en met Photoshop en dergelijke zit ik regelmatig op een verbruik van circa 600mb geheugen. André[/quote:05d729de87] en dan is 1024 idd geen overbodige luxe... maar 1024 RDram, zal wel een leuk duur grapje worden... :wink:
Link naar reactie
Hmm, Ik maak met PhotoShop 6 de hoezen van mijn dvd's Ik werk dan met een resolutie van 600 dpi Mijn systeem heeft 1Gb werkgeheugen maar ik kom nooit aan een dergelijk hoog geheugengebruik! Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou dan ook niet zo is maar PhotoShop word langzamer wanneer er meer dan 512 Mb gegehgen in je systeem zit, om een vreemde reden gaat Photoshop dan gebruik maken van het wisselbestand ongeacht hoe je het gegehgengebruik ik PhotoShop insteld . Het vreemde is dat de Aple versie van PhotoShop daar geen last van heeft. De enige reden dat ik in met 1 Gb werk is dat ik van een vorige pc 512 overhad en dat dan maar in deze gezet heb aangezien geheugen toch niet zo veel meer kost, hoewel je met wat jij wilt kopen toch nog een redeljk bedrag kwijt bent. toch blijft voor mij de vraag wat je dan voor enorme bestand met regelmaat gebruikt als die Gb echt noodzakelijk is ik ga dan denken aan de komplete posters zoals in bushokjes te vinden zijn...
Link naar reactie
Een Pentium zal er geen problemen mee hebben,ik denk van windows misschien wel. Bij 98 was dat tenminste wel het geval. Kweenie hoe het met Xp gesteld is. Wel is het zo dat hoe meer geheugen je hebt hoe meer windows gaat gebruiken. Als je bv 512Mb geheugen hebt,en dat is op spreekt Windows het virtuele geheugen aan. Maar 1024 Mb werkgeheugen lijkt me wel héél erg veel voor een werkstation.
Link naar reactie
[quote:93b8f4664c="Long John"]XPpro 2K kunnen 4Gb geheugen hebben. Windows 2K server nog een hoopje meer...[/quote:93b8f4664c] Voor 2K Pro en XP ligt de grens bij 2Gb. Daarboven wil wel, maar dan heb je een paar hacks nodig. Daarom gebruiken sommige mensen 2K Advanced Server, omdat ze daarmee 3Gb kunnen gebruiken. Wanneer de hardware gebruik maakt van Intels PAE (alleen met XeonMP) wordt het mogelijk voor AS om maximaal 8Gb te ondersteunen en Datacenter Server kan dan zelfs tot 64Gb geheugen. In dergelijke gevallen draaien de applicaties zelf wel in een "blok" van maximaal 4Gb groot.
Link naar reactie
[quote:6044f63912="egslim"][quote:6044f63912="Long John"]XPpro 2K kunnen 4Gb geheugen hebben. Windows 2K server nog een hoopje meer...[/quote:6044f63912] Voor 2K Pro en XP ligt de grens bij 2Gb. Daarboven wil wel, maar dan heb je een paar hacks nodig. Daarom gebruiken sommige mensen 2K Advanced Server, omdat ze daarmee 3Gb kunnen gebruiken. Wanneer de hardware gebruik maakt van Intels PAE (alleen met XeonMP) wordt het mogelijk voor AS om maximaal 8Gb te ondersteunen en Datacenter Server kan dan zelfs tot 64Gb geheugen. In dergelijke gevallen draaien de applicaties zelf wel in een "blok" van maximaal 4Gb groot.[/quote:6044f63912] Pff,dat zijn dan geen gewone reepjes meer zeker,maar complete harde schijven?
Link naar reactie
Marcel, bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ik een en ander kan vinden. Als Edmond de boel al niet stabiel krijgt hoef ik er waarschijnlijk helemaal niet aan te beginnen. Overigens heren, zeg ik niet dat ik nu al 1024 mb verbruik, echter een verbruik van 500 tot 600 mb komt regelmatig voor. Terwijl ik dit tik resteert met Photoshop aan nog 109 mb van de 640! Groet, André
Link naar reactie
[quote:1591185bcc="Red Dragon"]Is er nu sprake van een miscommunicatie of heeft Marcel het over 1024MB PC1066 (heeeeeeeeel erg duur maar ja) :-?[/quote:1591185bcc] damn wat gaat dat wel niet kosten dan??? als ik in de pricewatch zie, dan zie ik dat een reepje 256 pc1066 al een goeie 200 euro kost, dan ben je alleen al aan mem 800 euro :o kwijt... damn...
Link naar reactie
[quote:3b7fd8bd7c="Red Dragon"][quote:3b7fd8bd7c="Fr4ggie"]euh red dragon check ff topic name :wink:[/quote:3b7fd8bd7c] Euh Fr4ggie lees me verhaal nog is door ;) Ik ben niet achterlijk of zo :roll: Ik nam aan dat het op 1024mb pc800 ging ipv PC1066 Er staat nergens dat het om PC1066 Rambus gaat[/quote:3b7fd8bd7c] Hoezo neem je dat dan aan? Het is logischer dat je een nieuw bord koopt ipv een veroudert bord en dan heb je dus RDRAM PC1066
Link naar reactie
[quote:cc0352589a="Marcel de Reus"][quote:cc0352589a="Red Dragon"] Ik nam aan dat het op 1024mb pc800 ging ipv PC1066 Er staat nergens dat het om PC1066 Rambus gaat[/quote:cc0352589a] Hoezo neem je dat dan aan? Het is logischer dat je een nieuw bord koopt ipv een veroudert bord en dan heb je dus RDRAM PC1066[/quote:cc0352589a] Als je naar de prijs van 1024mb PC1066 kijkt dan vind ik dat persoonlijk niet echt logisch, maar ja, dat jij daar anders tegenaan kijkt kan. Sorry voor de overlast en misverstanden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...