Ga naar inhoud

Van 256Mb SDRAM Naar 512Mb SDRAM/DDR??


Aanbevolen berichten

Hallo Allen, Ik heb momenteel 256Mb SDRAM geheugen op mijn Asus A7A-266 moederboord met een AMB Athlon 1333MHz processor. Nu wil ik graag mijn geheugen uitbreiden van 256Mb naar 512Mb. Ik heb alleen de vraag of ik het SDRAM geheugen zal uitbreiden of zal ik overstappen naar DDR.... Maar als ik overstap naar DDR moet ik 512Mb geheugen moeten kopen en voor dat geld kan ik 1Gb aan SDRAM kopen en hou ik nog geld over.... Is het verschil tussen DDR en SDRAM dat waard???
Link naar reactie
Met de CPU die je nu gebruikt maakt het niet al te veel uit. DDR is sneller maar wanneer je een XP gaat gebruiken en hogere snelheden dus dan merk je het wel degelijk. Ik draai nu momenteel op dit systeem 1Gb SD maar het is wel degelijk te meten dat er toch een en ander hangen blijft in snelheid. Voor de CPU makt het niet uit welk gegeugen je bebruikt die reken net zo hard met DDR als met SDRAM wel kan het geheugen met DDR veel sneller de gegevens aanleveren en weer afvoeren. Als je veel van bv een database gebruik maakt is veel en snel geheugen gelijk merkbaar. voor spelletjes of teksverwerken maakt het geen barst uit. Heel veel is meer meetbaar dan merkbaar helaas doen de bladen erg hun best iedereen te laten geloven bij elke nieuwe ontwikkeling alles te moeten vervangen. Wel is het onverstandig nu nog een SDRAM module aan te schaffen want op de huidige borden past die gewoon niet meer en wordt dus waardeloos Het is ook niet zo dat 256 DDR net zo veel op zou leveren aan snelheid als 512 SDRAM. Maar je kan beter vlug zijn het geheugen is weer duurder aan het worden en hier in Alkmaar kost DDR niet het dubblele hoor het scheelt niet meer zo veel tegenwoordig
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...