Ga naar inhoud

pc geeft geen beeld met beepjes


Aanbevolen berichten

Ik koop een keer een club3d moederboard. Alles ingebouwd geen rare dingen maar als ik de pc aan zet dan hoor ik binnen een paar seconden een lange bieb en 2 kleine bieps. En geen beeld! Dus denk je dan videokaart niet goed. Andere videokaart erin maar ook dan de beepjes. Ja dan snap ik ém effe niet. Is het dan de CPU? Wie weet er wat?
Link naar reactie
[quote:5f9329ee63="CPT"]Ik koop een keer een club3d moederboard. Alles ingebouwd geen rare dingen maar als ik de pc aan zet dan hoor ik binnen een paar seconden een lange bieb en 2 kleine bieps. En geen beeld! Dus denk je dan videokaart niet goed. Andere videokaart erin maar ook dan de beepjes. Ja dan snap ik ém effe niet. Is het dan de CPU? Wie weet er wat?[/quote:5f9329ee63] De biebjes geven aan wat er mis is. ZIe het manual van je mobo. Als je dat niet hebt: kijk eens onder 'support' op de site van je mobo-fabrikant. De CPU zal het wel doen, want je hoort die biebjes, die mbv. de CPU worden gegenereerd. Er zal dus wel iets anders mis zijn. Begin eens met alle hardware: muis, harddisk, floppy, etc. los te koppelen en alleen een videokaart er in. Liefst natuurlijk een waarvan je in een andere computer hebt geconstateerd dat hij werkt. En probeer dan eens te booten. Zal wel over keyboard gaan zeuren, nou, dat er ook bij. Dan zou je in de monitor moeten kunnen komen. Dan achtereenvolgens de flop, etc. toevoegen tot er hardware komt die de crash geeft. Of wellicht zat er een kabeltje niet goed en wordt dat door deze procedure opgelost. succes.
Link naar reactie
Ik heb al een keer alles los gehaald (behalve muis en keyboard). Het BIOS zegt over de beepjes overigens dat het de videokaart is dus die ga ik vandaag in een andere pc hangen (wel toevallig als dat het is want de andere videokaart was ook nieuw) De manual van het board zegt niets en de site ook niet. Waardeloze informatie bij board.
Link naar reactie
[quote:b935781f33="CPT"]Ik heb al een keer alles los gehaald (behalve muis en keyboard). Het BIOS zegt over de beepjes overigens dat het de videokaart is dus die ga ik vandaag in een andere pc hangen (wel toevallig als dat het is want de andere videokaart was ook nieuw) De manual van het board zegt niets en de site ook niet. Waardeloze informatie bij board.[/quote:b935781f33] muis en keyboard niet omgedraaid perongeluk? En ik zou ff de BIOS defaults laden dmv de clear CMOS jumper.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...