Ga naar inhoud

problemen met XP en grafische kaart


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb sindskort een AMD Athlon 1800 XP met een Shuttle AK32 (V.2) met 256 DDR geheugen. Verder gebruik ik al een tijdje een Hercules 3D Prophet 8500 LE met 64 DDR. Ik heb de nieuwste drivers van de videokaart en het BIOS ge-update. Als ik Windows 98se installeer en mijn videokaart installeer dan heb ik geen problemen. Als ik dan Windows XP wil installeren en ik installeer mijn videokaart (met zowel de oude als de nieuwe driverrs) de computer loopt op de raarste momenten vast. Soms kan ik een benchmark uitvoeren van mijn videokaart en soms kan ik niet eens wat installeren. :-? ik heb al een ander moederbord geprobeert (en Shuttle AK31) en ander geheugen. Dit werkt ook niet :cry: Ik heb ook al een andere cd gebruikt, maar ook dit werkt niet. :cry: Wie o wie kan mij helpen wat dit is een groot en serieus probleem.... Groetjes D. Greebe
Link naar reactie
[quote:52e67d37f7="De Geest Van Oirlo"]Probeer het eens met een andere videokaart. (PCI heeft de voorkeur) Zo kun je controleren of het echt de videokaart is en niet de AGP controller of helemaal iets anders.[/quote:52e67d37f7] Hij heeft al een ander bord geprobeerd, dus AGP lijkt me dan niet echt logisch ;)
Link naar reactie
Ik heb ook al nieuwe drivers geprobeert. De aller-nieuwste, maar dat help ook niet :cry: Kan het misschien zo zijn dat mijn moederbord niet kan samenwerken met mijn videokaart. Dat is de enige mogelijkheid die ik nog kan bedenken.. Maar in iedergeval bedankt voor de tips maar het helpt echt niet. :cry: Je kan me ook persoonlijk mailen.. dgreebe17@hotmail.com heb ook MSN
Link naar reactie
[quote:70a6fa286b="Davidson"]Hoe kan het dan dat ik geen enkel probleem heb gehad met mijn 950. Dan zou ik toen ook problemen hebben gehad. p.s heb jij MSN. Dan kan ik beter alles uitleggen en dat is ook makkelijker... :roll:[/quote:70a6fa286b] omdat een Athlon XP ook net weer wat meer stroom trekt? en nee, dat heb ik niet, firewall op het werk hier houdt dat soort dingen tegen.
Link naar reactie
Tja, het waarom kan ik je niet vertellen. Blijkbaar beheert XP de prik net anders en gebruikt daardoor meer prik? Welke voeding? een goedkope oplossing is een Q-Tec (heeft slashhead laatste gekocht om zijn Radeon 9700 problemen op te lossen, slashhead is mod bij videokaarten en schrijft voor C!T over videokaarten) Goed is de CWT 420 bij [url=http://www.eynstein.nl/a/798.html]eynstein[/url] vandaan (heb ik zelf) ook erg goed zijn antec voedingen (duurder) Ik zou gaan voor minimaal 400 watt, als je toch bezig ben. Alleen let op, ik garandeer natuurlijk niet dat de oplossing zou zijn. Kun je niet ergens een zwaardere voeding lenen?
Link naar reactie
Ik weet helaas niemand met zo'n voeding. Trouwens een vriend van me heeft ook een AMD XP 1400 geloof ik met een geforce 2 kaartje en een asus moederbord maar die heeft nooit problemen. Die heeft ook maar een 300 watt voeding. Kan het misschien dan toch niet zo zijn dat mijn moederbord en videokaart niet samen kunnen werken..
Link naar reactie
Maar je hebt al 2 moederborden geprobeert. BA, wel bekend hier, heeft ook een Radeon 8500 met een AXP 1800 (nu geloof ik een 2200+) en hij kon zijn Radeon hoger overklokken nadat hij die CWT 420 watt voeding geplaatst had, er is dus zeker een relatie tussen voeding en videokaart. En de ene (300 watt) voeding is de ander niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...