Ga naar inhoud

van celeron 700 naar 1300


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een celeron 700 met een ax34pro motherboard. Heb geprobeerd dit op te waarderen met een celeron 1300, maar dat lukt niet; m'n comp. start dan gewoon niet op. Op de site van Aopen(Producent van de MoBo) is er niets over te vinden. Is er iemand bekend met dit probleem? P.S Heb geen zin om op te waarderen naar een P4 of een snelle AMD: heb nu een 350 watt silent voeding, en dat is wel zo lekker stil!
Link naar reactie
Hoi, Je Celeron 1300 hoort thuis op een mobo met een 370 voet, echter zijn er twee soorten celerons en PIIICpu``s, de fcpga types en de tulatium types(fcpga2) , deze maken beide gebruik van een 370 processorvoet maar als het mobo niet geschikt is voor de tweede soort dan kan je het wel schudden. Zoek bij Aopen of er over het mobo de vermelding fcpga2 of tulatium staat vermeld, is dat niet zo dan ben je voor die Celeron toch aan een ander mobo toe! Alipapa
Link naar reactie
Het is wel mogelijk om een tualatin processor te modden zodat deze werkt in een fcpga-mobo, maar succes is hierbij niet gegarandeerd en je moet wel enigzins handig zijn. Meer info staat in [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/446021/0]dit[/url] draadje op GoT. Als ik jou was zou ik je processor proberen te ruilen. De snelste coppermine celeron die verkrijgbaar is is de celeron 1100 coppermine. Coppermine celerons zijn herkenbaar aan een cache van 128 kB, tualatins hebben een cache van 256 kB. Er is trouwens ook een celeron 1100 tualatin, let daar dus op als je een een 1,1 GHz celeron zou gaan kopen. Je kunt eventueel nog proberen je celly 700 te overklokken. Zelf heb ik mijn celeron 950 op 1178 MHz draaien.
Link naar reactie
Ik dacht inderdaad dat ik gewoon de ene Celeron voor de andere kon vervangen omdat het tenslotte de zelfde voet is. Ik wilde juist updaten naar een Tualanin omdat die een groter cache-geheugen hebben. Upgraden naar een Coppermine 1100 lijkt me niet zoveel zoden aan de dijk zetten. Rommelen aan m'n MoBo of aan de Cpu vind ik wat te link, ga nog maar eens wat rondsnuffelen bij Aopen, of er misschien wat met de jumpersettings op m'n Mobo te doen is. Trouwens dat overclocken, is dat een alleen kwestie van het voltage opvoeren? Tot zover hartelijk dank voor alle reacties.
Link naar reactie
[quote:6f87f4884c="Knepsel"] Trouwens dat overclocken, is dat een alleen kwestie van het voltage opvoeren? [/quote:6f87f4884c] Nee, het is een kwestie van de FSB opvoeren. Soms is het hiernaast nodig om het voltage op te voeren om een systeem stabiel te krijgen. Zelf heb ik alleen de FSB opgevoerd, mijn celeron draait verder op het normale voltage. Een andere oplossing is een [url=http://www.powerleap.nl/Products/370T.htm]Powerleap converter[/url], hiermee is het mogelijk om tualatins op een fcpga moederbord te laten draaien. Ik weet echter niet of je moederbord deze ondersteunt en verder is het ding nogal prijzig (70 euro).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...