Ga naar inhoud

snellere athlon XP op een MS 6380 mobo


Aanbevolen berichten

Zeg Borry, heb jij het al eens gedaan? Lees het volgende: [i:9666392a14]You do lose warranty and it's totaly on your own risk! Also don't post this on the forum, MSI doesn't like that and we might risk future support like this. It's also forbidden you send this to anyone, please direct them to me to get the mod and the BIOS. I have not tested this myself as I don't have an XP-2200+, I have tested the BIOS. Also, don't bother MSI if anything goes wrong, cantact me in case of trouble, I might help you, but not with RMA or other stuff! [/i:9666392a14] :-? :-? :-?
Link naar reactie
[quote:c2c18efd19="S0epkip"]Het gaat er niet echt om of iemand het gedaan heeft, maar meer over het feit dat het dus (waarschijnlijk!) wel kan, een cpu sneller dan een 2100+ op dat mobo 8) Ik weet niet wat die mobo mod verder inhoud?[/quote:c2c18efd19] Nee, de vraag was of de topicstarter een snellere CPU op het mobo kon gebruiken. Ik raad iedereen die z'n mobo heel wil houden af dit soort mods te doen, helemaal als je daar geen ervaring mee hebt. Dus in alle praktische opzichten geldt: Nee, je kunt geen CPU sneller dan 2100 plaatsen. Bovendien, als nog niemand het ooit gedaan heeft, hoe weet je dan zeker dat het werkt?
Link naar reactie
De ultime oplossing is en goede vriend (dan nog wel) zoeken die wel voor en expiriment in is!! Ik heb een degelijke kennis die regelmatig zijn goede ideeen hier wilt proberen. wel heb ik een systeem liggen hier met een oudere revisie van de K7T die ik voor dergelijke grappen gebruik een leeg systeem met alleen een PCI videokaart en een dimm. soms als ik me wat verveel speel ik daar mee en klok Duron's over voor wat vrienden. die dingen kosten geen drol en als je een goede heb kun je hoog klokken en een snel systeem omheen bouwen. Ik de basis zijn de meeste borden van MSI rons dezelfde chipset vrij gelijk alleen de onboard uitrusting en de sloten verschillen de rest vrijwel niet dit kan een idee geven wat een soorgelijk bord zou kunnen mar natuurlijk geen garantie :o
Link naar reactie
[quote:cb5ffa4a83="Stiaanke"]Zeg Borry, heb jij het al eens gedaan? Lees het volgende: [i:cb5ffa4a83]You do lose warranty and it's totaly on your own risk! Also don't post this on the forum, MSI doesn't like that and we might risk future support like this. It's also forbidden you send this to anyone, please direct them to me to get the mod and the BIOS. I have not tested this myself as I don't have an XP-2200+, I have tested the BIOS. Also, don't bother MSI if anything goes wrong, cantact me in case of trouble, I might help you, but not with RMA or other stuff! [/i:cb5ffa4a83] :-? :-? :-?[/quote:cb5ffa4a83] Ik heb het zelf niet geprobeerd, het is een tip voor mensen met lef. Als je een beetje overklokt verlies je in principe al de garantie, toch?
Link naar reactie
As je LIVE UPDATE gebruikt maakt msi een diskette voor je aan die niet alleen het nieuwe BIOS bevat maat ook het flash programma en een mooi autoex.bat bestandje wat na het booten de hele zaak regelt! die diskette boot netjes met een versie van freeDOS omdat bijvoorbeeld Windows 2000 standaard geen bootdiskette heeft. Onlangs heb ik ook deze manier gebruikt en het werkt heel goed en simpel je hoeft ook niet meer op te geven welk bios je laden wilt. Live update kikt gelijk of er meer nieuwe drivers voor je bord zijn die kun je naar keuze dan ook gelijk instaleren. Ik weet niet zeker of alle MSI borden dit ondersteuen aangezien er speciaal aandagt aan wordt besteed in mijn handleiding maar op de eerste pagina van MSI www.msi.com.tw kan je het programmatje vinden net als fuzzy logic 4 om de boel te overklokken....
Link naar reactie
Kan wel maar dan moet je een en ander aanpassen aangezien de update verder door de diskette geregeld word en er dus een verwijzing in de autoex staat die aangeeft welke bin file geladen moet worden. je kunt natuurlijk ook gewoon een flash programma van je bios fabrikant nemen en een .bin file met het gewenste bios en het "met de hand" doen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...