Ga naar inhoud

snellere athlon XP op een MS 6380 mobo


Aanbevolen berichten

[quote:5968cdea93="Bosje"]Wat zegt MSI ervan, download hun laatste manual. Persoonliojk vindt ik 1800 naar 2400 niet zoveel, ik hou meestal 50 percent aan.[/quote:5968cdea93] Ja, maar 2600+ zal waarschijnlijk de laatste zijn die op dat bord wil draaien, daarna wordt het allemaal 333mhz FSB dus aan de 50% komt ie toch niet meer.
Link naar reactie
Gewoon even de site van MSI nemen!!! die hebben voor alle redelijk recente borden een lijst met wat er wel en niet in kan en met welk BIOS ze dat hebben getest. Mijn oude systeem heb ik onlangs een 1800+ gegeven en dat was een KT7T Turbo. Wel moet heel goed opletten welke revie van het bord je heb mar dat staat of in de handleiding of zeker in een hoekje van het bord. ik ben er vrij zeker van dat vrijwel elk bord met DDR geheugen via een updat alle 133 Mhz Athlon's aankan..
Link naar reactie
2200+ en hoger hebben een lagere Vcore en andere Mulitpliers. erg veel "oudere" moederborden ondetsteunen dit niet. ook de 333fsb van de 2700+ /2800+ kan een probleem worden. mischien ook een overweging om een nieuw moederbord te kopen. ik neem aan dat je geld genoeg heb anders overweeg je niet om een goeie snelle 1800+ te upgraden naar een maar iets snellere 2400+
Link naar reactie
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=28&MODEL=MS-6380 [quote:feb116a10e]CPU - Supports Socket A for AMD® Athlon™/Athlon™ XP/Duron™ processor - Supports 800MHz up to 2100+ MHz processor [/quote:feb116a10e] laatste Bios update is van 21-10-2002 en nog steeds geen 2200+ ondersteuning. dus hoger kan je wel vergeten http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php?kind=1&CHIP=17&NAME=Archives
Link naar reactie
Ik zou eens wat beter op de site lezen!!! De BIOS update vermeld inderdaag geen hogere klok als 2200+ maar de lijst met geteste CPU's wel degelijk! Komt ook niet echt vriendelijke over hoe er op sommige mensen gereageerd wordt! Zeker niet als er een onzorgvuldig antwoord wordt gegeven. (Bij de meeste BIOS update's wordt alleen de herkenning van de laatste cpu's ingevoerd, de instellingen moeten door de hardware al vanaf het begin worden ondersteund alleen de meeste zijn niet vrijgegven en dat wordt door de update gedaan(zoals multypyer, core spanning e.d) Als voorbeeld neem ik mijn eigen MSI bord wat volgens het BIOS lijstje niet meer aankan dan een 1500Xp en toch echt een 2200 als verwarming gebruikt..... :oops:
Link naar reactie
[quote:0cdd6501fe="Long John"]Ik zou eens wat beter op de site lezen!!! De BIOS update vermeld inderdaag geen hogere klok als 2200+ maar de lijst met geteste CPU's wel degelijk! Komt ook niet echt vriendelijke over hoe er op sommige mensen gereageerd wordt! Zeker niet als er een onzorgvuldig antwoord wordt gegeven. (Bij de meeste BIOS update's wordt alleen de herkenning van de laatste cpu's ingevoerd, de instellingen moeten door de hardware al vanaf het begin worden ondersteund alleen de meeste zijn niet vrijgegven en dat wordt door de update gedaan(zoals multypyer, core spanning e.d) Als voorbeeld neem ik mijn eigen MSI bord wat volgens het BIOS lijstje niet meer aankan dan een 1500Xp en toch echt een 2200 als verwarming gebruikt..... :oops:[/quote:0cdd6501fe] Ik zou maar es een beetje dimmen ipv trouwe leden als RD uitkafferen :evil: Een foutje kan iedereen maken en wat RD zei was niet onjuist. De laatste BIOS updat support officieel maar tot 2100+. Hoger kun je wel vergeten is daar een logische conclusie van. MP update zijn helemaal niet nodig, aangezien na een bepaalde MP (ik dacht 11 oid) de proc de lagere MP's zoals 5x 5,5x en 6x als 11,5 12 ed gaat herkennen. Er is ook nog iets met de codering van de MP's die na de 12,5MP van 4 bits naar ik dacht 6bits ging maar daar heeft egslim laatst nog iets over gepost. Core spanning kan niet software matig worden upgedate, een bord support dat voltage of hij support het niet. Ze kunnen niet via een BIOS update ff een Vmod op je mobo solderen natuurlijk, bovendien is dat geen enkel probleem aangezien het voltage juist omlaag moet.
Link naar reactie
?? De core spanning wordt door een geprogrameerde controller geregeld!! dit kan wel degelijk via een biosupdate worden aangepast.... vroeger werden de controllers via een weerstandsbrug en jumpers ge- programmeerd en was je aangewezen op de hardware!! (vandaar de vele adapters voor de socket 7 borden) Er is een verschil tussen kafferen en terechtwijzen. Van software weet ik geen barst maar van electronica toch wel een beetje (HTS) De sfeer hier lijkt wel een beetje door bepaalde mensen te worden verziekt die niet goed tegen kritiek op hun antwoorden kunnen....
Link naar reactie
Ik ben het wel een beetje mer Marcel eens. Want John valt overal op, en vaak komt hij met tegenstrijdige antwoorden, ik vraag mij af wie er nou discussies uit wil lokken :roll: Marcel is wel de aangewezen persoon om op Long John te reageren ;) Verder halen we hier 2 dingen door elkaar. De multiplier en het core voltage. De multiplier ging inderdaad van 4 naar 5 bits, zoals egslim zei in het 2400+ topic. Core voltage wordt geregeld idd geregeld door een controller op het moederbord, daar is denk ik wel wat een te 'veranderen' met een (bios) update ja. Van de multiplier weet ik dat niet zeker, dat is toch gewoon altijd hetzelfde signaaltje? Misschien zorgt een bios update ervoor dat er ipv 5x 12x in het lijstje komt te staan ofzo, maar volgens mij kan dat ook wel zonder. Wie bied uitkomst? ;)
Link naar reactie
Inderdaad een XP2100+ is het maximum op dit mobo. Ik heb zelf zo'n mobo en heb me onlangs een 2000+ aangeschaft. Bij het overklokken geraak ik niet hoger dan de waarde van een 2100+. :cry: Dacht dat probleempje met een nieuwere bios op te lossen, maar helaas ... :( 't Zal een nieuw mobo worden voor onder de kerstboom. :wink: Tenzij LJ een nieuwere bios weet te vinden voor mij :D :D :D
Link naar reactie
[quote:c983ace893="Long John"]?? Er is een verschil tussen kafferen en terechtwijzen. Van software weet ik geen barst maar van electronica toch wel een beetje (HTS) De sfeer hier lijkt wel een beetje door bepaalde mensen te worden verziekt die niet goed tegen kritiek op hun antwoorden kunnen....[/quote:c983ace893] Hallo John Ik kan prima tegen kritiek zolang het maar terechte kritiek is. zou jij mij de link kunnen geven waar staat dat dit moederbord WEL hoger kan dan de 2100+? als je me die geeft dan bied ik mijn excuus aan dat ik zo onvriendelijk op de in mijn ogen "minder briliante" vraag van de topic starter reageerde. echter wijst mijn links die ik geef op alles dat er niet hoger dan 2100+ word ondersteund. (Bewijs graag het tegendeel) Hier de lijst met geteste CPU's waar JIJ het over heb [url=http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=28%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&NAME=MS-6380%20Ver2.0]KLIK HIER VOOR DE LIJST[/url] Wat staat er achter 2200+? Verder heb ik niets tegen je en heb ik totaal geen aanvaring met je gehad of in de planning. maar ik heb zo je 34 post die je heb gedaan gelezen en niet alles is echt vriendelijk wat je post. dat is jammer want er zitten een hoop post bij die WEL erg bruikbaar en goed zijn. iemand met extra kennis op dit forum is altijd welkom echter verdraagzaamheid moet je ook leren.
Link naar reactie
Ik moet volmondig toegeven hier de fout te zijn ingegaan!! Ik heb twee bordjes door elkaar gehaald en dat neemt niet weg dat het erg slordig is :oops: bij deze dan ook een gemeend sorry en inderdaad kom ik wel eens wat onvriendelijk over maar af en toe lees je zo veel onzin en beterweterij dat ik me wel eens niet in kan houden (zal wel de aard van het beestje zijn) Meestal geef ik alleen een tip als ik zeker ben van mijn zaak dit keer ben uitgegaan van vermeende kennis en dat is niet de juiste weg.
Link naar reactie
[quote:1e6a717a03="Long John"]?? De core spanning wordt door een geprogrameerde controller geregeld!! dit kan wel degelijk via een biosupdate worden aangepast.... vroeger werden de controllers via een weerstandsbrug en jumpers ge- programmeerd en was je aangewezen op de hardware!! (vandaar de vele adapters voor de socket 7 borden) Er is een verschil tussen kafferen en terechtwijzen. Van software weet ik geen barst maar van electronica toch wel een beetje (HTS) De sfeer hier lijkt wel een beetje door bepaalde mensen te worden verziekt die niet goed tegen kritiek op hun antwoorden kunnen....[/quote:1e6a717a03] Die zal toch echt ook zijn grenzen kennen, misschien dat je met zo'n BIOS update dingen als default voltage ed kunt updaten, maar uiteindelijk liggen de grenzen toch echt bij de elektronica of ik moet me goed vergissen. Ik ben BTW geen student HTS en zit gewoon op het VWO en ik zal ongetwijfeld veel minder technische kennis hebben dan jij, maar probeer je posts wat sympatieker te maken en wat verdraagzamer te zijn tov anderen. Op de wijze waarop je nu je posts af en toe formuleerd test je namelijk de verdraagzaamheid van anderen waarschijnlijk behoorlijk. (en ik wil niet zeuren maar jij komt af en toe ook erg betweterig over :roll: )
Link naar reactie
Je programeert de delers die de spaning verzorgen. Natuurlijk is er een maximum maar het gaat eigenlijk om de minimale spanning aangezien de corespanning aleen maar afneemt bij de nieuwe xp's Wat wel een beperkende factor is de hoeveelheid stroom die het bord kan aanleveren! Dit staat op zich los van de voeding al moet hij natuurlijk wel de benodigde stroom kunnen leveren. Wanneer een bord niet om kan gaan met te hoge stromen dan wordt er in de regel ook gewoon een stop gezet bij het verder geschikt maken van een BIOS omdat de delers helemaal geen vaste waarden hebben kun je dan ook van alles laten doen (altans de bios bakker) ook de multyplyer wordt vor een groot deel puur door een stukje code bepaald maar niet elk bord kan een evengroot aantal multyplyers aan vandaar dat vaak een andere multyplyer toch het gewenste resultaat heeft wanneer het BIOS de CPU herkent Dat is dan ook een hoofd reden om een BIOS update uit te geven zonder weer je bordje domweg niet wat er in zit en dan werkt het soms wel maar meestal niet. En ik test niemand uit hoor of ik moet er voor betald krijgen dat te doen heb nml geen hekel aan geld :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...