Ga naar inhoud

AXP 2400+ Topic


Aanbevolen berichten

Genept zou je toch niet denken, meerde mensen hebben een cpu laten unlocken door die zaak en daar werkte het wel. Ik denk dan toch dat het fout is gegaan. Terwijl in de 'policy' staat "..en getest door Eynstein."! Weet het welk bijna zeker: Als mijn pc niet meer wil booten bij een andere MP dan 15, en ik doe de voeding even uit en daarna aan en de pc weer aan, dan zegt POST "Unknown 2000 mhz (15x133)" Terwijl in frequentie control in het BIOS de MP nog steeds op 14x staat! Auw?
Link naar reactie
  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
hij is iig niet genept, hij heeft gewoon een geunlockte cpu besteld (ja dat kan) en die unlock is niet goed gegaan. Die amd is gewoon een super cputje waarvan ik (en denk ik de rest) graag willen weten wat die presteert aangezien ik hem zelf niet heb gekocht. Btw met intel wil ik al helemaal niet vergelijken omdat dat toch van die zinloze discussies worden die ik al te vaak heb gevoerd.
Link naar reactie
Kijk begrijp me niet verkeerd ik wil nier wijs doen hoor maar op het moment dat je een geprepareerde CPU koopt dan hoort hij te doen wat men belooft!! Is dat niet het geval dan ben je dus genept!! ik ga er vanuit dat er ook voor betaald is en dan mag je verwachten dat het verder geen enkel probleem geeft. Ik bouw al vanaf mijn eerste 486 zelf al mijn systemen maar wanneer ik een dergelijke (toch vrij dure) CPU zou kopen dan laat ik hem er dus wel even door de verkoper inzetten en testen!! Dat voorkomt een hoop problemen en bestellen van dergelijke dingen begin ik al helemaal niet aan want negen van de tien keer is het nooit de verkopende kant die toegeeft het kan ewel eens niet goed werken. Ik vind best dat ik een aardig systeem kan bouwen maar voel me niet te goed een dergelijke toch riskante aankoop gelijk te laten monteren, een beter bwijs dat het goed werkt kun je tenslotte niet krijgen.
Link naar reactie
[quote:6a7fe41e01="Long John"]Kijk begrijp me niet verkeerd ik wil nier wijs doen hoor maar op het moment dat je een geprepareerde CPU koopt dan hoort hij te doen wat men belooft!! Is dat niet het geval dan ben je dus genept!! ik ga er vanuit dat er ook voor betaald is en dan mag je verwachten dat het verder geen enkel probleem geeft. Ik bouw al vanaf mijn eerste 486 zelf al mijn systemen maar wanneer ik een dergelijke (toch vrij dure) CPU zou kopen dan laat ik hem er dus wel even door de verkoper inzetten en testen!! Dat voorkomt een hoop problemen en bestellen van dergelijke dingen begin ik al helemaal niet aan want negen van de tien keer is het nooit de verkopende kant die toegeeft het kan ewel eens niet goed werken. Ik vind best dat ik een aardig systeem kan bouwen maar voel me niet te goed een dergelijke toch riskante aankoop gelijk te laten monteren, een beter bwijs dat het goed werkt kun je tenslotte niet krijgen.[/quote:6a7fe41e01] Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar het is ook mogelijk dat de CPU goed is unlocked maar dat het moederbord problemen heeft met een unlockte CPU. Voordat je bij Eynstein gaat klagen moet je die mogelijkheid eerst even controleren, lijkt me. Probeer dus eens even een multiplier van 10,5.
Link naar reactie
ja hoor...... als hij geen problemen had dan kon hij dus naar 14x en dan zou x10.5 ook moeten werken maar als het bord niet zo werkt werkt een andere multiplyer ook niet!!! het BIOS pakt hem of niet gewoon voortaan eerst testen dan kopen je wordt vaak genoeg wat aangesmeert en dan later pas er achter komen dat je moederbord het niet aankan. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij dat ding koopt zonder te vragen of het in combinatie met zijn bordje werkt. Heeft hij dat nagelaten is het natuurlijk nog steeds erg vervelend maar wel een heel klein beetje eigenschuld en verder laat ik het hierbij :wink:
Link naar reactie
[quote:bd88329770="Long John"]Kijk begrijp me niet verkeerd ik wil nier wijs doen hoor maar op het moment dat je een geprepareerde CPU koopt dan hoort hij te doen wat men belooft!! Is dat niet het geval dan ben je dus genept!! ik ga er vanuit dat er ook voor betaald is en dan mag je verwachten dat het verder geen enkel probleem geeft. Ik bouw al vanaf mijn eerste 486 zelf al mijn systemen maar wanneer ik een dergelijke (toch vrij dure) CPU zou kopen dan laat ik hem er dus wel even door de verkoper inzetten en testen!! Dat voorkomt een hoop problemen en bestellen van dergelijke dingen begin ik al helemaal niet aan want negen van de tien keer is het nooit de verkopende kant die toegeeft het kan ewel eens niet goed werken. Ik vind best dat ik een aardig systeem kan bouwen maar voel me niet te goed een dergelijke toch riskante aankoop gelijk te laten monteren, een beter bwijs dat het goed werkt kun je tenslotte niet krijgen.[/quote:bd88329770] ik vind dat je te snel gaat roepen van; ''je bent genept, en ze naaien je een oor aan'' je moet niet altijd het slechtste denken van een verkopende organistatie, ikzelf werk ook in een winkel, en wat voor gezeur ik dan altijd moet aanhoren!!! het is altijd onze schuld, en de consument zit NOOIT verkeerd!! het is natuurlijk het makkelijkst om de schuld bij de verkopende partij te leggen, maar kijk eerst een naar je zelf... probeer de cpu eens in een ander mobo, en doet ie het daar wel in??? misschien is ie niet goed unlocked, en draait ie niet op halve of hele MP settings, als ook maar 1 lijn niet goed is gedaan kan de unlock al mislkt zijn... misschien deed ie het wel bij eynstein, ze testen ze daar echt wel hoor, anders bieden ze die service ook niet aan, jij verkoopt toch ook geen auto waarvan je de motor hebt opgevoerd, voordat je hem heb getest.... er zijn een heleboel mensen hier met goeie ervaringen met eynstein, en als jij geen ervaring met deze winkel hebt, laat staan dat je hun site al eens gezien hebt, zeg dan niets, op deze manier maak je de winkel alleen maar zwart, en daar heeft niemand wat aan, omdat het gebaseerd is op lose argumenten....
Link naar reactie
[quote:c0f638c079="Long John"]ja hoor...... als hij geen problemen had dan kon hij dus naar 14x en dan zou x10.5 ook moeten werken maar als het bord niet zo werkt werkt een andere multiplyer ook niet!!! en verder laat ik het hierbij :wink:[/quote:c0f638c079] je hoeft het hier niet bij te laten, je gaat zelf de discussie aan :wink: kijk als de unlock niet helemaal goed is gegaan, en er 1 brug niet goed dicht is gekomen, dan kan het dus wezen dat de cpu wel op een MP van een 1/2 draait, dus 9,5 10,5 etc... zo draait ie dus niet op hele MP settings... en andersom is evt ook mogelijk... een unlock is ook niet een gegarandeerde handeling, alleen als je het goed doet is het gegarandeerd... en een foutje is menselijk, dus eynstein zal zeker niet moeilijk doen... als de unlock niet goed is gegaan, en ik weet dat het niet aan het mobo ligt, volgens mij heeft soepkip een Epox 8k3a, dan neemt eynstein hem zeker wel terug, en unlocked hem opnieuw.....
Link naar reactie
[quote:8f6acae399="Long John"]ja hoor...... als hij geen problemen had dan kon hij dus naar 14x en dan zou x10.5 ook moeten werken maar als het bord niet zo werkt werkt een andere multiplyer ook niet!!! [/quote:8f6acae399] En hier ga je faliekant de mist in. De multiplier werd vroeger gecodeerd met vier bits. Toen ze daar niet meer genoeg aan hadden - er waren teveel verschillende multipliers - werd een vijfde bit toegevoegd voor de codering. Zolang de mp gelocked is bepaalt de CPU zelf de multiplier en heb je hier dus niet zo snel problemen mee. Maar als het moederbord de mp moet gaan bepalen en niet goed met de vijfde bit kan omgaan heb je wel een probleem.
Link naar reactie
Bah, het topic wordt verziekt ;) Ik zal 'm eens op 10,5x testen. Maar ik geloof echt nooit dat het aan mijn mobo ligt! Ik heb inderdaad een EP-8K3A+ en Marcel heeft dit bord ook en draait zonder problemen met zijn door Eynstein unlockte 2000+. Niet dat ik de schuld meteen bij Eynstein neer wil leggen ofzo, ik hoop juist dat het wel ergens in mijn systeem zit! Anders moet het ding weer heen en weer gestuurt worden en zit ik een paar dagen zonder pc!
Link naar reactie
//S0epkip Ik heb een 2200+ die unlocked is door Eynstein. Bij de bruggetjes is een rode substantie aangebracht om de unlock te beschermen. zit dat rode spul bij jou niet op de CPU? zo nee, dan is ie vast niet unlocked. (waar je al achter bent gekomen) Als je CPU niet is Unlocked dan denk ik dat er een communicatie fout is ontstaan tussen jou en Eynstein. het is namelijk geen bedrijf wat zijn klanten naait of nept. Neem maandag even contact met ze op en kijk waar het mis is gegaan.
Link naar reactie
[quote:a6c938e4c2="S0epkip"]Bah, het topic wordt verziekt ;) Ik zal 'm eens op 10,5x testen. Maar ik geloof echt nooit dat het aan mijn mobo ligt! Ik heb inderdaad een EP-8K3A+ en Marcel heeft dit bord ook en draait zonder problemen met zijn door Eynstein unlockte 2000+. Niet dat ik de schuld meteen bij Eynstein neer wil leggen ofzo, ik hoop juist dat het wel ergens in mijn systeem zit! Anders moet het ding weer heen en weer gestuurt worden en zit ik een paar dagen zonder pc![/quote:a6c938e4c2] Idd hij draait als een trein hier, ruilen anders ;) Er is in de haast bij Eynstein vast iets misgegaan, zijn ze hem vergeten te unlocken oid, of ze hebben je proc met die van een ander omgewisseld, dat soort dingen kunnen wel eens gaan proberen. //Long John Eerst testen en dan kopen wordt moeilijk bij een Internet bedrijf dat zijn adres niet prijsgeeft denk je ook niet?
Link naar reactie
Het moet wel iets van miscommunicatie geweest zijn ja. Maar dat is niet erg netjes van hun kant dan, aangezien op de orderbevestiging EN op de door hun zelf uitgeprinte faktuur wél de Eynstein unlock service stond vermeld. Ik heb er uiteraard ook voor betaalt :roll: Ik heb zelfs nog mail contact met Jos gehad, waarin hij zei dat ze de unlockte nog niet op voorraad hadden, maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken, das wel raar dan. Ik heb voor het inbouwen ook wat foto's van mijn cpu genomen, helaas kom mijn digicam niet scherpstellen van zo dichtbij, dus zijn de plaatjes een beetje klein. De bruggen zijn eigenlijk niet te zien, maar ik heb het ding zelf nog onder de microscop gelegd: Er zat wel degelijk verschil tussen de 'lijntjes' van de bruggen, dus er is wel iets mee gedaan denk ik. Tussen sommige lijnen zat een vaag metaal dingetje en was nog iets 'abnormaals' te zien, om de andere lijntjes zat er een soort 'gouden lijntje'. Kijk maar wat je wel/niet kan zien: [img:06c34359fd]http://home.quicknet.nl/qn/prive/jch.kruiver//tbred[/img:06c34359fd] [img:06c34359fd]http://home.quicknet.nl/qn/prive/jch.kruiver//tbred2[/img:06c34359fd] Niet erg verduidelijkend eigenlijk, maar toch leuk :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...