Ga naar inhoud

Overclocken Athlon 1000 Mhz op MSI KT7pro-2A?


Aanbevolen berichten

Probleem: systeem instabiel bij > 1060 Mhz Systeem: Processor: AMD Athlon 1000 Mhz (unlocked multiplier) Voltage: 1,725 V Mobo: MSI KT7pro-2A Geheugen: 3x 128 Mb 133 Mhz Video: MSI Geforce 2 MX HD: 1x 40 Gb Maxtor 7200 rpm, 1x 80 Gb WD 7200 rpm CD: 1x Philips 42x CD-ROM, 1x Philips 24x Writer Add-ons: PCTV, SB128, Safeway Firewire Koeling: Coolermaster, 2x fan in kast Overclocken van systeem gaat niet verder dan 1060 Mhz. Ongeacht of ik FSB of multiplier omhoog schroef wordt het systeem instabiel. Terwijl het volgens mij nog wel hoger zou moeten kunnen. Heeft iemand tips over hoe het wel zou moeten kunnen? Ik heb reeds spread spectrum en DIMM/CLK uitgeschakeld. Help?
Link naar reactie
Er zijn een groot aantal vroege Athlons die echt niet hardr willen lopen dan 1Ghz! ben zelf nog in het bezit van een C Athlon en die draaide tot ongeveer 1.2 Ghz prima harder of een hogere FSB pikte hij niet en dus aleen een ged resultaat bij een hogere multiplyer. maar ach zeg nu zelf vor je wat merkt moet je minimaal een 200 Mhz omhoog gaan en dat is toch wel wat veel niet...
Link naar reactie
[quote:da30fad0d3="Red Dragon"]Misschien dat de CPU te heet word. weet je hoe warm hij nu is? ook al gebrobeerd de Vcore omhoog te zetten van 2,75 volt naar 2,85 bijvoorbeeld[/quote:da30fad0d3] Is dat niet een beetje hoog :D 1,85V lijkt me een stuk gezonder. Hij vermeld al dat zijn Vcore op 1.725 staat en ik gok erop dat dat dus te weinig is wil hij nog hoger komen, ik neem aan dat die Tbreds ook gewoon standaart op 1.75V lopen? Dan is 1.85 idd een mooie stap en dat moet ook goed kunnen met jouw temps. Heeft dat bord een FSB 133mhz support? Ander kun je met FSB OC'en nog veel meer preformence winst halen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...