Ga naar inhoud

opstarten


Aanbevolen berichten

hoi, heb sinds kort een nieuw moederbord geinstalleerd. Voorheen had ik winME en winXPpro geinstalleerd en had toen de keuze om te kiezen met welk os ik wilde opstarten. Nu heb ik winxp pro over mijn oude winme partitie gezet. NU kan ik nog steeds uit twee os kiezen xp en xp. Dit wil ik dus niet. ik wil gewoon met xp opstarten zonder dat ik deze vraag krijg. Hoe doe ik dat. alvast bedankt
Link naar reactie
Als je maar een bestuuringssysteem beb kun je ook gewoon je MBR vernieuwen en dan is de multuboot optie verdwenen! Nu heb je alleen de mogelijkheid een keus te maken uitgeschakeld maar de MBR is gelijk gebleven. Je kunt de MBR van je opdstart diskette gebruiken die je na de instalatie gemaakt heb (toch?)
Link naar reactie
Ja, makkelijker is ff de WinXP cd erin hangen en daarvanaf booten, vervolgens voor herstel kiezen waardoor je in een prompt komt en dan intypen: fixmbr en dan zet hij het originele MBR terug, rest natuurlijk de vraag of hij het op het MBR had gezet of in de bootlaag van de activie partitie en het MBR alleen daarnaar verwees. Anders staan de settings alsnog op je schijf.
Link naar reactie
[quote:82fc451a5c="Long John"]Ik weet niet of XP de mogelijkheid bied een opstart diskette en maken maar dan heb je een "normaal MBR" erop gaat veel vlugger dan instalatie herstel al is dat ok een prima oplossing[/quote:82fc451a5c] installatie herstel gaat bijna net zo vlug a;e een bootfloppy hoor, je doet namelijk exact hetzelfde alleen gebruik je de CD als bootfoppy ipv een diskette, je laat XP zelf niets herstellen, je gebruikt gewoon een promp en fixed hte mbr met het commando.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...