Ga naar inhoud

Pentium 3 luidruchtig?


Aanbevolen berichten

Misschien een wat rare vraag, maar ik heb het volgende. Mijn pentium 3 pruttelt aardig, en dan bedoel ik ook echt zo'n ratelend geluid. Ik heb altijd gedacht dat dit geluid van de processor afkwam? Maar nu we sinds kort ook een P4 hebben staan, waarbij de proc. echt fluisterstil is, vraag ik me af waar dat geluid vandaan komt. Misschien is het wel de HDD? Efin, ik wil de pc zo stil mogelijk hebben en dat geratel is bij tijden nogal irritant. Mocht het nu een kwestie van de proc. zijn, dan heb ik meteen nog een vraag. Hoe verhouden de AMD's (Duron en Athlon XP) zich dan tot de P4 die echt stil is?
Link naar reactie
Geen enkele CPU maakt geluid. Bij die PIII is waarschijnlijk de fan van de koeling versleten, waardoor hij nogal wat kabaal maakt. Standaard AMD koelers maken wat meer geluid dan die voor P4, omdat ze kleiner zijn en de fan dus sneller moet draaien. Maar voor AMD CPU's zijn ook grotere koelblokken los verkrijgbaar, zet daar een grote fan op met weinig toeren en je hebt een pc die even geluidsarm is als het P4 systeem.
Link naar reactie
[quote:b950da30e3="egslim"]Geen enkele CPU maakt geluid. Bij die PIII is waarschijnlijk de fan van de koeling versleten, waardoor hij nogal wat kabaal maakt.[/quote:b950da30e3] Zit net een nieuwe op, dus die is het niet. Zat ik in eerste instantie aan te denken, maar dat is dus geen oplossing geweest, als is het kabaal wel minder maar dat kwam doordat er een klein prutfannetje op stond te blazen. Dan moet het dus wel de HDD zijn? Een andere mogelijkheid is er niet want het geluid is er alleen bij lees- en schrijfactiviteit van de HDD zit ik me nu te bedenken. Ik heb een Seagate 5400 20GB, en hij heeft altijd dit geluid gemaakt. Is daar iets van bekend dat het herrieschoppers zijn? Verder heb ik geen probs met de schijf, formateren ook prima. Maar goed, een iets grotere schijf zou toch geen overbodige luxe zijn. Welke stille schijf (liefst dan meteen 7200) is aan te raden? Meer dan 40 GB heb ik niet absoluut niet nodig. En welke merken bieden nog 3 jaar garantie? [quote:b950da30e3]Standaard AMD koelers maken wat meer geluid dan die voor P4, omdat ze kleiner zijn en de fan dus sneller moet draaien. Maar voor AMD CPU's zijn ook grotere koelblokken los verkrijgbaar, zet daar een grote fan op met weinig toeren en je hebt een pc die even geluidsarm is als het P4 systeem.[/quote:b950da30e3] Kijk dat is goed om te weten!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...