Ga naar inhoud

Pentium 3 vs. AMD Duron


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik vroeg mij even af welke van deze cpu's in het voordeel is, ik heb nu een pentium 3 op 620mhz lopen. De Durons van tegenwoordig lopen al over de 1 Ghz, maar hebben wel veel minder cache aan boord dan de pentium 3. Wat is nu het verschil in snelheid tussen een pentium 3 en een AMD Duron met ddr sd-ram geheugen? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
De Duron heeft zeker het voordeel van het DDR geheugen. Dit is veel sneller dan gewoon SDRAM. Verder heeft de Pentium3 (zoals je zelf ook al zei) meer cach aan boord dan een Duron. De Pentium3 is hierbij in het voordeel, maar doordat de Duron op een hogere snelheid loopt en ook het voordeel heeft van SDRAM, is de Duron sneller. Dat cache heeft alleen nut voor bewerkingen die worden uitgevoerd die al eens eerder (in korte tijd) zijn uitgevoerd.
Link naar reactie
PIII cache is inclusief: Dat wil zeggen dat de date in de L1 zich ook in de L2 bevind. De totale hoeveelheid date die PIII dus in de cache kan opslaan is 32kb L1 + (256kb L2 - 32kb L1) = 256kb Durons cache is exclusief, de data in de L1 bevind zich niet in de L2. Daarom kan Duron in totaal 128kb L1 + (64kb L2) = 192kb opslaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...