Ga naar inhoud

Nieuwe P4's slechte overklokkers :(


Aanbevolen berichten

De tijd dat de P4's net als mijn 'oude' P4 1,6a GHz een bijna 100% overklok haalde (1600 > 2912 MHz), is zo te zien een beetje voorbij. Mijn 1,6 Ghz loopt sinds kort niet meer op zijn altijd behaalde 2912 Mhz, de cpu is niet kapot maar door schade bij het transport van dit ding is er kortsluiting ontstaan, daardoor doet deze cpu het nu niet meer op deze hoge snelheid. Ik moest dus op zoek naar iets nieuws. De P4 1,6a was niet meer te krijgen (bij eynstein) dus moest ik kijken welke cpu dan wél weer de 2900 Mhz haalde net als mijn P4 1,6. Verschillende P4's in mijn mobo (Asus P4B533) geprobeerd, maar geen één haalde de snelheid van de 1600 :o De geteste cpu's (incl. voltage mod van 1,85v) zijn oa: - [b:dffc207a0c]P4 2533 Mhz C1 stepping[/b:dffc207a0c]haalde nét 150 Mhz FSB = 2850 (2 verschillende cpu's getest!!) - [b:dffc207a0c]P4 2400 (100 Mhz FSB) [/b:dffc207a0c] komt niet verder dan 120 Mhz FSB = 2880 - [b:dffc207a0c]P4 2400 (133 Mhz FSB) [/b:dffc207a0c] haalt 155 Mhz FSB = 2790 Mhz - [b:dffc207a0c]P4 2000 (100 Mhz FSB) [/b:dffc207a0c] haalde niet meer dan 133 Mhz FSB = 2660 Mhz - [b:dffc207a0c]P4 1800 (100 MHz FSB) [/b:dffc207a0c]Haalt iig 150 Mhz FSB = 2700 Mhz Ik heb dus uiteindelijk gekozen om voor de P4 1800 te gaan en deze nog iets verder proberen te krijgen dan de 150 Mhz FSB en dus weer een beetje in de buurt te gaan komen van mijn overklok van de P4 1600 :( Deze topic omdat ik in mijn andere topic een aantal mensen hoorde roepen dat ze ook die P4 2533 Mhz wilde kopen en deze wilde gaan overklokken, ik kan jullie dus vertellen dat jullie niet echt veel verder met deze cpu gaan komen, 150 Mhz FSb (2850 Mhz) zal het max zijn wat je kunt halen.. echt jammer dat deze 'nieuwe' zo matig overklokken :cry:
Link naar reactie
Heb je verschillende van dezelfde processor getest (dus bijv 2 of 3 van 2GHz) of alleen 1 proc per snelheid??? Want dan zegt het nog niet zo veel... je zou heel toevallig een paar "mindere" kunnen hebben. Ik heb bijv. ook zo een "nieuwe" 2GHz en die haald met +/- 1.9V 2.98GHz Ik zie alleen die 1.9V niet zo zitten dus draait hij nu stabiel op 2.8GHz (140MHz) met 1.78V en een MEM speed van 187MHz (en nauweijks langzamer dan op 2.99.... scheelt iets van 300 puntjes 3dmark) Dat is op een BD7II-R met Vapochill. Ook niet echt een wereld overklok maar rap genoeg voorlopig...komt binnenkort waarschijnlijk toch een 2.6(100) of 2.8(133) in. en tja.... je kan niet alles hebben :lol:
Link naar reactie
Kijk eens aan, zijn toch allemaal leuke OC'ers.Je kunt er toch niet van uit gaan dat elke chip enorm overgeklokt kan worden .Je koopt gewoon een chippie en wil hij hoger is het mee genomen.Snap alleen niet , dat als je b.v een 2.0 overklokt naar 2.8 , je dan een 2.8 koopt, dan blijf je toch bezig .Kun je dan niet beter wachten tot de fabrikant zegt 6.7 dit is de maximale snelheid die de eerste jaren :) niet te overtreffen is. Mijn 1.8 is overgeklokt naar 2.5, leuk maar niet echt nodig. 8)
Link naar reactie
Mijn 1600 bleef ook wel op 2912 MHz lopen, het kwam gewoon doordat hij meteen in het begin toen ik hem kreeg van de zomer naar de knoppen was, daardoor ontstond er al meteen kortsluiting en daardoor is de cpu nu kapot (hij was gerepareerd), ook al kwam dat dus pas een maand later er uit, dat heeft de levensduur van die cpu gewoon gigantisch verkort :( Van deze cpu's zijn er allemaal 1 of 2 getest.. met 'steppings' die bekend staan dat ze 'ver' komen.. vandaar.. een 'normale' stepping komt waarschijnlijk nog minder ver :(
Link naar reactie
Met 1.85V red je denk ik niet de 5 jaar.... Sommige kunnen na 4 weken al hun P4 weggooien omdat hij "overvolted" is. Ook al heb je mega koeling... het probleem blijft. Je blaast gewoon de hele kleine baantje in je proc op. Andere doen er daarintegen wel weer maanden mee... Intel raadt dan ook STERK aan niet boven de 1.75V te gaan. Dat is toch al 0.25V boven de standaard.... zo rond de 16% 1.85V wordt dan alweer 24% boven de standaard Vcore... Lees [url=http://www.overclockers.com/tips822/]DIT[/url] maar ens..... Met de nieuwere generatie procs zal dat alleen maar erger worden. De baantje worden steeds kleiner en zullen dus ook steeds meer gevoeliger voor voltage verhogingen worden.
Link naar reactie
Ja... standaard lopen ze sneller met een lager voltage. De P4 is ook sneller dan de P3 met een lager voltage. Maar het gaat hier over het overklokken en het daarbij verhogen van het voltage (om een stabiel systeem te krijgen). Het aantal procenten die je je Vcore kan verhogen wordt steeds kleiner bij de nieuwe procs. Nu is dat nog zeg maar 15% zonder (echte) schade aan je proc.... en bij de nieuwe procs is dat misschien nog maar 10%.
Link naar reactie
Wat jij hebt getest zijn nog allemaal oude revisie, vanaf de 2.6 zijn er nieuwe steppings met wat veranderingen. Die moeten 3.2 ongeveer met luchtkoeling doen. 1.6 zijn idd erg goede geweest. maar de 2.53 heb ik ook nog op 3.2 gezien, JCviggen heeft daar een behoorlijke tijd mee als 2e gestaan in de 3dmark hall of fame.(kwenie of je die kent) GF4, en toen kwam de nieuwe radeon :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...