Ga naar inhoud

samenstelling nieuw pctje


Aanbevolen berichten

Wat vinden julie van de volgende samenstelling? :-? ATHLON XP 1600+, 266MHz FSB 66,90 € AMD-SOCKEL A ARTIC SuperSilent 2500, bis AMD XP 2300+ 19,90 € CODEGEN 6039, 300Watt Netzteil, ATX 49,90 € ATI RADEON 7500, DDR-RAM, TVout, DVI, retail, XELO powered by ATI 74,90 € LITEON, Rewriter, 40/12/48-fach, IDE, SmartBurn, Software, bulk 69,90 € LITEON LTD 163, 16/48-fach, IDE, bulk 48,90 € IBM IC35L040AV-VA07, U-DMA-100, 7200 U/min, 8,5ms, 2 MB Cache 89,90 € 1,44MB FLOPPY MITSUMI/SONY/NEC 11,90 € MSI KT-3 ULTRA2, Sockel A, bis XP 2200+, 333MHz FSB, ATX 99,90 € 5xPCI, 1xCNR, 1xAGP, 3xDDR-RAM, SOUND, VIA KT333 256MB-DDR-RAM, PC-2100, INFINEON original , CL-2,0 77,90 € IDE-HD KABEL, 35cm 2,90 € TOTAAL 612,90 €
Link naar reactie
Ik zou iig een andere mobo kopen, want je hebt voor dat geld al een Epox 8K3A. IDE kabels zitten al bij een mobo BTW. Verder ziet het er wel goed uit. Ik mis nog casefans. Ik zou er iig 2 nemen. Een snellere proc is ook nog een nuttige overweging, maar ik weet niet wat je met deze PC wilt gaan doen? Ik mis BTW ook dit: boxen monitor
Link naar reactie
Het moet een lowbudget-pc worden die later toch nog kan geupgradet worden, voor mijn petekind Ik dacht dat er maar één IDE-kabel bij een mobo zit. Ik heb er toch twee nodig, eentje voor HD en een tweede voor DVD-rom en CD-writer? Id casefans was ik vergeten, zou proc ook een beetje OCen. Boxen en monitor hebben we al.
Link naar reactie
[quote:5b6ea4a1e7="hjs"]Voor overklokken zou ik een kast met een zwaardere voeding en een betere koeler kopen.[/quote:5b6ea4a1e7] Zwaardere voeding wel, maar die koeler schijnt stil en goed te zijn en jij hebt zelf een Spire en je komt toch ver met OC'en. Moet dan met dit blokje ook wel lukken lijkt mij zo. Kijk eens voor een Chieftec kast, deze hebben goede voedingen en zijn erg mooi en praktisch. De DX-01-WD bijvoorbeeld voor 90E
Link naar reactie
RAID is inderdaad erg comfortabel (heb nu RAID 10), maar dan vind ik dat je wel direct een set identieke hd's ervoor moet kopen. Sommige controllers geven problemen met verschillende typen hd's in dezelfde array. Het nadeel van RAID 0 - striping - is dat als éen van beide hd's uitvalt je alle data verliest. Met RAID 10 mag een hd - zelfs een tweede - uitvallen en er gaat helemaal geen data verloren. Nadeel is wel dat je 4 hd's nodig hebt. Mijn advies aan de topicstarter: Vergeet dat hele RAID gebeuren eerst maar. Dat kan altijd later nog. Als je geen RAID on-board hebt kun je altijd nog een los controllerkaartje aanschaffen, mocht je die behoefte krijgen.
Link naar reactie
[quote:f1f0c1245a="Marcel de Reus"]Ik snap het. Er zitten 2 IDE kabels bij een moederbord hoor.[/quote:f1f0c1245a] Foutje(?)! Dat hoeft dus niet per se heh, 2 kabels. Bij m'n Epox weet ik niet zeker meer, maar bij mij ABit zat er maar 1! Ik weet ook bijna zeker dat ik er bij mijn Epox ook maar 1 had. Je vergeet misschien dat je idd wel 2 kabels krijgt: 1 IDE, en 1 voor een Floppy drive. Er zullen genoeg borden zin waar je wel 2 kabels bij krijgt, maar zeker niet allemaal! [quote:f1f0c1245a="Marcel de Reus"] Voor OC'en is dat MSI mobo niet erg geschiktg neem liever de Epox 8K3A, die heb ik ook en het is een beest. :D[/quote:f1f0c1245a] Muhahaha, totally agreed :D
Link naar reactie
[quote:8953a20c21="S0epkip"][quote:8953a20c21="Marcel de Reus"]Ik snap het. Er zitten 2 IDE kabels bij een moederbord hoor.[/quote:8953a20c21] Foutje(?)! Dat hoeft dus niet per se heh, 2 kabels. Bij m'n Epox weet ik niet zeker meer, maar bij mij ABit zat er maar 1! Ik weet ook bijna zeker dat ik er bij mijn Epox ook maar 1 had. Je vergeet misschien dat je idd wel 2 kabels krijgt: 1 IDE, en 1 voor een Floppy drive. Er zullen genoeg borden zin waar je wel 2 kabels bij krijgt, maar zeker niet allemaal! [quote:8953a20c21="Marcel de Reus"] Voor OC'en is dat MSI mobo niet erg geschiktg neem liever de Epox 8K3A, die heb ik ook en het is een beest. :D[/quote:8953a20c21] Muhahaha, totally agreed :D[/quote:8953a20c21] Ik speel wel ff voor je geheugen ;) Bij je Epox bord zaten: 1 ATA133 kabel, 1 normale IDE kabel en een FDD kabel. Tenminste bij mij wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...