Ga naar inhoud

Vaag IDE probleem


Aanbevolen berichten

Beste mensen, In het algemeen , waar moet ik de oplossing zoeken voor het volgende probleem: Als ik mijn computer aanzet blijft het bios hangen op detecting IDE. Vindt hij vervolgens al mijn CD-rom en CD-RW, maar niet mijn harde schijf. En start de pc dus niet op. Reset ik de pc daarna, dan vindt ie ineens wel mijn harde schijf (Primary master). Het verwisselen van IDE-kabels maakte geen verschil. Standaard gaat het de eerste keer bij het aanzetten van de pc verkeerd. Dit is nooit geweest. Waar moet ik de oplossing zoeken? Moederbord, harde schijf??
Link naar reactie
Zet je POST eens op langzaam/disabled Het duidt erop dat je pc sneller opstart dan je hd. Als je reset is je hd dus al op toeren. Hoe te controleren ?: start pc op. daarna uit, dus NIET resetten. wacht 10 seconden en zet hem opnieuw aan. Dan zul je zien dat het probleem blijft. Na een reset is het weg.
Link naar reactie
Helaas dit kon het al niet zijn, maar bleek het ook niet te zijn. Ik heb geen bios instellingen gewijzigd en dit werkte voorheen gewoon altijd prima. Bovendien staat hij echt ongeveer 5 seconden stil op IDE detectie, terwijl ik m'n harde schijf wel hoor draaien. Kan het zijn dat m'n moederbord batterij leeg raakt? Of is dat zondermeer onmogelijk? Nog andere ideeen?
Link naar reactie
Heb je de jumper master/slave/select wel goed geplaatst ?. Staan er waarden in het bios (eerste tabblad) terwijl de schijf automatisch wordt herkend en dat die bioswaarden niet de juiste zijn ?. Ook al heb je nergens aan gezeten, toch zou ik die biosinstellingen nog maar eens allemaal nalopen. Eventueel allemaal op default zetten. Of je hd is Claus achterna.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...