Ga naar inhoud

ik krijg het ene probleem na het andere :S


Aanbevolen berichten

So dit is wel heel oud idd, ik kom terug BTW op alles wat ik heb gezegd over DOS en XP in dit topic, want daar klopt idd geen moer van. XP is helemaal dos-loos op een virtuele fake na, maar die heeft niets met het OS te maken. Op wat voor interactive modus in Linux doel je Hans? (linux werkt in principe nog steeds volledig op de command-line, je kunt daar echter hele goede GUI's tegen aan plakken net als met Windows, alleen onder Linux kan je kiezen of je dat wilt en zo ja wat voor een GUI je wilt) Linux is overigens niet geschikt voor 16-bits, nooit geweest ook. (er is wel een speciale 16-bits afsplitsing van de linuxkernel)
Link naar reactie
[quote:132882bb9e="Marcel de Reus"]Op wat voor interactive modus in Linux doel je Hans? (linux werkt in principe nog steeds volledig op de command-line,[/quote:132882bb9e] Ik bedoelde dus die command line. Daarmee ben ik in mijn studentijd en werk mee opgegroeid. Er bestond toen nog niet zoiets als GUI voor de gebruiker. Ik moet zeggen dat ik hierdoor nog steeds nogal huiverig tegenover unix / linux sta.
Link naar reactie
[quote:e006057c9e="Hans.Vosman"] Ik moet zeggen dat ik hierdoor nog steeds nogal huiverig tegenover unix / linux sta.[/quote:e006057c9e] Tja, het is maar net wat je prefereert, ik werk nog steeds graag op de prompt, en vooral via linux kun je veel kleine "kneepjes" alleen via de prompt uitvoeren. Ik vind het gewoon nog steeds leuker werken ook dan alleen dat geschuif en geklik in een gui....
Link naar reactie
Tjaa, ik internet, email en game alleen in een grafische omgeving. De rest doe ik op de command-line werkt veel fijner en sneller, zeker door de tab-aanvul functie van bash. Dat is ook waarom ik geen distro als SuSE gebruik, hier kun je alles prima en perfect instellen (bijna alles wordt BTW automagisch gedetecteerd en ingesteld) in een configuratiecentrum en je hoeft van je hele leven geen command-line te zien, maar dat moet ik niet. Ik wil weten wat er op mijn systeem speelt en hoe de zaken in elkaar steken. Ik edit liever ff een config file dan dat ik wat rond moet klikken in een GUI. Resultaat is hetzelfde, alleen bij het editen weet je ook wat er gebeurt.
Link naar reactie
[quote:7b2d521d18="micky.g"]KLOPT je leert er ook nog eens meer van........[/quote:7b2d521d18] Dat klopt op zich wel. En er is in 10 jaar veel veranderd. Mijn aversie zit 'm in de handleidingen en onthouden welke opdracht nodig is. Als je iets wilt doen, dan kan dat, de vraag is alleen hoe. Een handleiding begint bij A en eindigt bij Z. En toendertijd had ik geen User's guide die vertelde wat ik moest doen. Mou ja, kan in ieder geval nog overweg met vi en emacs, als die programmaa's nog bestaan.
Link naar reactie
[quote:59b0623d7a="micky.g"]KLOPT je leert er ook nog eens meer van..... trouwens ook in suse kun je alles via de prompt configureren......[/quote:59b0623d7a] Alles kan, alleen zijn de configuratie bestanden van SuSE zo vaag dat er geen touw aan vast te knopen is en als je ze handmatig edit gaan de graficshe programma's vaak zeuren ;) Vi en emacs zijn nog steeds zeer belangrijke programma's in linux ja.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...