Ga naar inhoud

ik krijg het ene probleem na het andere :S


Aanbevolen berichten

yo aswin je zal wel denk... wat komt die eusebio vaak met allerlei problemen aankloppen maar ik krijg het ene probleem naar het andere sorry Nu wil hij win XP miet meer opstarten. Nu zie ik een blauw scherm (ik vermoed nog in DOS) met als onderwerp; UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME daar in zegt hij; als de problemen zich blijven voordoen , dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduw copieen. maar er is alleen maar een HD aangesloten. De eerste HD van 40 GIG maar ik heb net voor de 2e keer alles geformatteerd en voor de 2e keer win XP eropgezet. :S betekent dit dat mijn schijf echt kaduuk is ? p.s hier zatten dus ook de bad-clusters op. GREETZ Eusebio
Link naar reactie
Heb een donkerbruin vermoeden ja... HDD overlijdt. Je kunt nog een lowlevel-format proberen. Tooltje downloaden bij Western Digital. Daar heb je ook de DATA-lifeguard tools. Allerlei diagnoseprogrammaatjes om je disk te controleren wat er mee is. Met een lowlevel-format kan je 'm weer a/d praat krijgen, maar vrees het ergste voor je. Haal die 40 disk eruit. Is ook de langzaamste en gebruik de 80 Gb van je. WDC800JB.. die is snel en wordt je PC sneller. suc6
Link naar reactie
[quote:89147648ff="Baxcorp"][quote:89147648ff]Nu wil hij win XP miet meer opstarten. Nu zie ik een blauw scherm (ik vermoed nog in DOS) met als onderwerp[/quote:89147648ff] Windows XP en DOS? Ik dacht 't niet... 8)[/quote:89147648ff] Ik dacht het wel :D Het is niet zichtbaar meer aanwezig en als user niet meer te bereiken, maar de fundamenten van DOS zijn natuurlijk nog steeds de basis.
Link naar reactie
WinXP komt voort uit Win2000 wat weer zijn oorsprong vind in WinNT wat in de early 90ies door Microsoft ontwikkelt is uit de OS2 netwerk version kernel die ze voor IBM gemaakt hebben. En is vanaf het begin een 32 bits OS dat niets met het 8/16 bits (IBM/MS) DOS te maken heeft!!!!!!! Het heeft een heel andere oorsprong en opzet. Bart
Link naar reactie
:oops: Sorry jongens, Zolang er in gelijk welke Win versie met: Autoexec.bat en/of Config.sys, win.ini, system.ini, command.com en Fat16/32 gewerkt wordt, en zolang je in een Dos-box nog altijd commando's kan ingeven, zit je nog altijd met DOS restanten. Ik noem het een Grafische Dos-omgeving, zij het dan zeer verfijnt. Dit tot spijt van wie het benijd. :roll:
Link naar reactie
[quote:fb3f631016="DLiekens"]:oops: Sorry jongens, Zolang er in gelijk welke Win versie met: Autoexec.bat en/of Config.sys, win.ini, system.ini, command.com en Fat16/32 gewerkt wordt, en zolang je in een Dos-box nog altijd commando's kan ingeven, zit je nog altijd met DOS restanten. Ik noem het een Grafische Dos-omgeving, zij het dan zeer verfijnt. Dit tot spijt van wie het benijd. :roll:[/quote:fb3f631016] sluit me hier bij aan
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
[quote:7845894d2f="Red Dragon"] Dos zit erin maar is geen basis meer. Dus niet zoals het was. dus GEEN fat-16 en geen 16bits basis structuur. alles is 32bits bij winXP[/quote:7845894d2f] Niet eens.... check "Compatibility Wizards" in bijv. XP, waar Win9x omgevingen worden gesimuleerd. Standpunt lijkt overeind te blijven. Dos is aanwezig evenals 8 en 16-bits architecturen om ruimte te geven ook voor deze applicaties om te kunnen draaien, uit backward-compatibility overwegingen.... Standpunt blijft, sorry :-) Greetz... :-)
Link naar reactie
[quote:1fdf8dcf46="Alicante"]:oops: Sorry jongens, Zolang er in gelijk welke Win versie met: Autoexec.bat en/of Config.sys, win.ini, system.ini, command.com en Fat16/32 gewerkt wordt, en zolang je in een Dos-box nog altijd commando's kan ingeven, zit je nog altijd met DOS restanten.[/quote:1fdf8dcf46] Dat dat er in zit, is geen bewijs voor oude Windows code. Overigens ben ik nog geen config.sys en autoexexc.bat tegengekomen. Ik zou ook niet weten waarom de dos-achtige interface afbreuk doet aan WIndows omdat dat dat 16-bit zou suggereren. Ik zou die interface ook niet willen missen! Ook linux kent zo'n interactieve mode. Die GUI tja, dat is voor muisgebruik de makkelijke kant. Die DOS interface gebruik de meeste Windows gebruikers dan misschien niet, maar dat zegt dus helemaal niks. Als je goed kijkt naar de NT dos interface dan is die toch in detail veel flexibeler dan de Windows 9X versie.
Link naar reactie
[quote:ed48bdc795="AswinW"]Niet eens.... check "Compatibility Wizards" in bijv. XP, waar Win9x omgevingen worden gesimuleerd. [/quote:ed48bdc795] En heb jij die dan al eens proberen te gebruiken voor echte Win9x toepassingen? Zo ja, dan had je deze opmerking niet gemaakt. Kijk WIndows 9x programma's die heb ik zelf geschreven en neem van mij aan dat Win NT (zelfs met wizard) die programma's niet accepteert. Dat kan ook helemaal niet omdat die Wizard een halve oplossing is. Ik kan alleen voor het bewuste programma (veelal een .EXE) de compatibiliteit aanpassen. Tja, vanwege de flexibele WIndows programmeer omgeving heb ik bij die .EXE's dus ook .DLL's en zo, en die laatste worden niet omgezet. En ook bijvoorbeeld 16 bit en ook 32 bit (!) I/O instructies worden in die .EXE's echt niet toegelaten! Er zijn wel wat oplossingen om dat laatste alsnog mogelijk te maken, maar daar moet je toch wel wat voor doen. Die wizards helpen je daar echt niet bij.
Link naar reactie
ook al is het een oude topic ik sluit me bij egslim en red dragon aan...... en ik weet wel zeker dat er geen dos fundament meer in xp zit, de dos prompt is geemuleerd. (wat zijn sommigen hier toch eigenwijs, geen pleziertje meer om sommigen wat te leren. Als je het al niet wilt geloven zoek het dan op, het staat op genoeg plaatsen te lezen op internet en in de vakliteratuur.) Maar ja tegenwoordig is iedereen al expert, nietwaar? Wat valt er dan nog te leren? :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...