Ga naar inhoud

cd rom en cd brander verdwenen


Aanbevolen berichten

Bij mijn Compaq presario 7950 zijn bij het opstarten (zo nu en dan) de cdrom speler en cd brander niet meer aanwezig. (en ze zitten er echt in). Ook in het BIOS staan ze niet meer in de configuratie. Ik heb alle kabels van brander, cdromspeler en naar moederbord al eens aangedrukt, maar dit hielp niet. Soms heb ik een aantal dagen geen last van het probleem en dan weer wel. Kan iemand mij een oplossing geven voor dit probleem. Martin
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Bij het Compaq repair center zeggen ze na een uitgebreid onderzoek dat waarschijnlijk het moederbord vervangen moet worden. (ide controller zit op het moederbord) Dit gaat Euro 372,50 kosten exclusief montage. Kan er geen ide controller geplaatst worden als insteekkaart die de huidige controller vervangt? Of is er een andere goedkope oplossing? Martin
Link naar reactie
Je kan inderdaad perfekt een IDE controller plaatsen. Voorwaarde is dat je een vrije sleuf over hebt. Je kan dan ook denken aan een RAID controller...? Na een "uitgebreid" onderzoek zou een Compaq-repaircenter niet mogen spreken van "waarschijnlijk vervangen". Het zou ook het bios kunnen zijn dat niet meer op correcte wijze uw hardware detecteerd
Link naar reactie
[quote:4b04519307="Martin59R"]Bij het Compaq repair center zeggen ze na een uitgebreid onderzoek dat waarschijnlijk het moederbord vervangen moet worden. (ide controller zit op het moederbord) Dit gaat Euro 372,50 kosten exclusief montage. Kan er geen ide controller geplaatst worden als insteekkaart die de huidige controller vervangt? Of is er een andere goedkope oplossing? Martin[/quote:4b04519307] Je hebt afhankelijk van wat de rest van je config is al een nieuw mobo voor 100-120E
Link naar reactie
Ik denk dat een simpel pci-kaartje de goedkoopste oplossing is. Door compaq voor 370€ je mobo laten vervangen is die pc ws niet eens waard. Alternatief zou zijn om zelf een willekeurig mobo te halen, en zelf met boor en dremel aan de slag te gaan om je kast passend te maken (heb al enkele pressario's pII en pIII nu voorzien van een amd XP'tje) meestal zitten usb/ keyboard / muis etc net op de verkeerde plaats. Wanneer het een baby-atx bord betreft is het wel goed opletten daarmee, vaak is het dan verstandiger om ook de kast te vervangen (of je moet wel heel dol zijn op zagen, slijpen&boren).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...