Ga naar inhoud

ASUS RAID probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb net een mooie ASUS A7V8X gekocht met RAID Serial ATA Lan en Sound. Ik heb 2 UATA HDDs erop geinstalleerd. In het instructie boekje zijn ze heel vaaag over het installeren. Ze zeggen dat je 1 HDD op de RAID kan zetten als master en 1 master op de primary IDE port. Mijn computer ziet alleen 1 hardeschijf en helemaal geen als ik ze allebei op de RAID doe. Help...
Link naar reactie
[quote:75165a79aa="microchip"]Ik heb ook ergens gelezen dat je geen 2x U-ATA HDD's kan gebruiken voor RAID. Heel vaag allemaal...[/quote:75165a79aa] Ik heb ook A7VX8 moederbord. In het BIOSmenu moet je gewoon met cursorpijlen verder naar onder gaan. Harde schijven allebei master zetten. 1 op RAID aansluiten en 1 op Primairy aansluiten. Ik heb S-ATA versie, ik kan mijn ATA schijven (nog) niet RAID aansluiten, omdat ik een S-ATA converter nodig heb. Ik kan de harde schijf alleen via S-ATA RAID aansluiten. Ik ben opzoek naar gebruikers die dit al draaiend hebben.....
Link naar reactie
[quote:987022af0d="kauf"][quote:987022af0d="microchip"]Ik heb ook ergens gelezen dat je geen 2x U-ATA HDD's kan gebruiken voor RAID. Heel vaag allemaal...[/quote:987022af0d] Ik heb ook A7VX8 moederbord. In het BIOSmenu moet je gewoon met cursorpijlen verder naar onder gaan. Harde schijven allebei master zetten. 1 op RAID aansluiten en 1 op Primairy aansluiten. Ik heb S-ATA versie, ik kan mijn ATA schijven (nog) niet RAID aansluiten, omdat ik een S-ATA converter nodig heb. Ik kan de harde schijf alleen via S-ATA RAID aansluiten. Ik ben opzoek naar gebruikers die dit al draaiend hebben.....[/quote:987022af0d] Dus als ik het goed begrijp MOET 1 van de 2 HDD's op een S-ATA aangesloten worden?
Link naar reactie
[quote:d41ce2049f="microchip"][quote:d41ce2049f="kauf"][quote:d41ce2049f="microchip"]Ik heb ook ergens gelezen dat je geen 2x U-ATA HDD's kan gebruiken voor RAID. Heel vaag allemaal...[/quote:d41ce2049f] Ik heb ook A7VX8 moederbord. In het BIOSmenu moet je gewoon met cursorpijlen verder naar onder gaan. Harde schijven allebei master zetten. 1 op RAID aansluiten en 1 op Primairy aansluiten. Ik heb S-ATA versie, ik kan mijn ATA schijven (nog) niet RAID aansluiten, omdat ik een S-ATA converter nodig heb. Ik kan de harde schijf alleen via S-ATA RAID aansluiten. Ik ben opzoek naar gebruikers die dit al draaiend hebben.....[/quote:d41ce2049f] Dus als ik het goed begrijp MOET 1 van de 2 HDD's op een S-ATA aangesloten worden?[/quote:d41ce2049f] Helaas.... Je hebt helemaal gelijk. Als ik zelf geen goede S-ATA converter kan vinden dan ga ik mijn moederbord om ruilen of heel belachelijk een losse RAID controller plaatsen.
Link naar reactie
1 Asus A7V8X heeft nog maar enkele jumpers gelukkig 2 Waarom zoveel ophef? Dat bord heeft naast zijn SATA-RAID toch gewoon 2 IDE controllers? Hang gewoon de ene schijf aan IDE 1 en hang daar de dvd/cdspeler bij en hang aan IDE 2 de andere schijf en de brander daarbij. Er zijn verschillende edities van het bord, dus welk bord hebben jullie precies met welke features? Ik maak op dat jullie alleen een SATA-RAID hebben? Als je de editie met de normale IDE RAID controller hebt, dan moet je gewoon de ene HD op RAID 1 mikken en de ander op RAID 2 en vervolgens een array aanmaken.
Link naar reactie
Inderdaad we hebben de S-ATA versie. Deze heeft 1 RAID aansluiting, 2 x ATA 133 en 2 x S-ATA. Op de RAID aansluiting mag maar 1 harddisk master aangesloten worden. De andere harddisk moet op master op 1 van de S-ATA aansluitingen aangesloten worden om RAID 0 of 1 te kunnen draaien. RAID 2 en hoger kan niet. :cry: We zijn nog steeds opzoek naar een S-ATA converter die GOED werkt met dit moederbord. Asus Nederland is niet te E-mailen.... dus heb ik U.S. maar gemaild. Handleiding -> http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V8X
Link naar reactie
Dus jij wilt wel RAID gebruiken, maar dat gaat niet omdat hij alleen S-ATA RAID ondersteund? Heb je dan wel 4 IDE connectors? Er is namelijk een editie van dat bord die gewoon normale IDE RAID heeft en dus 2 extra IDE connectors en er is een versie met alleen ondersteuning voor SATA-RAID en die heb jij dus. Je kunt dan nog steeds wel de schijven aansluiten op de door mij genoemde manier maar dan idd niet in een RAID-array. Daarvoor zou ik dat bord niet terug brengen want het is gewoon een fijne plank. Gan dan liever nu zonder array door het leven en koop volgend jaar 2 SATA schijven.
Link naar reactie
Klopt! Maar ik wil een jaar lang mijn ATA100 schijven RAID aansluiten via een S-ATA converter (ca. 60 EURO). Anders moet ik een apparte RAID controller installeren. Je hebt gelijk om te wachten op S-ATA schijven. Ik vind het een enorme teleurstelling dat ik de schijven alleen met S-ATA RAID kan aansluiten, terwijl er (nog) geen fatsoenlijke oplossing is om de heden ten daagse ATA133/100/66 schijven RAID aan te sluiten. Asus zou eigenlijk gewoon (om te overbruggen) zelf een converter op de markt moeten brengen! Voor de rest een perfect moederbord!!!!
Link naar reactie
Jammer dat je niet de deluxe met ook FireWire ed heb zie ik in je sig. Tjsaa, je kunt die schijven dus inderdaad niet in een RAID array hangen, maar dat had je kunnen verwachten natuurlijk. S-ATA is een nieuwe techniek en dat je op een S-ATA RAID controller niet zomaar twee ATA100 schijven kan hangen verbaasd me niets. Je zult dus zonder RAID door het leven moeten :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...