Ga naar inhoud

OC'en iets te maken met windows????????


Aanbevolen berichten

Ik ben nu aardig op weg al dat geduns met overclocken te snappen en ben er maar eens mee begonnen. Ik (met een AMD1400TB) maar rustig beginnen en de Multip. te verhogen naar 15. (hij stond op 14x100) Windows crasht, ik dacht, dan maar terug zetten en met de fsb beginnen. Ik kwam tot 1495mhz en windows crashte weer, je weet wel, zo'n blauw scherm met de melding: De computer moet opnieuw opgestart worden blabla. Ik wist niet dat een amd 1400 maar tot 1470 ofzo kon overgeclockt worden. Later dacht ik het licht aan windows. (ME) Kan iemand mij zeggen of windows ME gewoon brak is. (dat is het ik weet het) Maar ik weet dus niet of het nu aan windows ligt. (Temp CPU op 1470 mhz en FSB137 52 graden en Case is 32graden.) Thanxx
Link naar reactie
[quote:eb5b6a5a58="kajutsa"]Ja, winME is idd niet veel soeps... dus gewoon overstappen op winXP oid! Maar ik garandeer je geen hogere OC resultaten :([/quote:eb5b6a5a58] Alle microsoft producten zijn niet bugvrij dat klopt. Maar als je zegt dat Windows ME niet veel soeps is, dan spreek ik je tegen. Je moet gewoon een goede combinatie van hardware en software hebben. Als je dat niet hebt kunnen er blauwe schermen (BSOD'tjes) te voorschijn komen. En ook een goed onderhouden systeem is belangrijk. Regelmatig defragmentatie en het scannen op virussen. En ik raad Norton en MC Afee af. Als je dat doet moet je Windows ME gewoon goed kunnen draaien. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Sterker nog ik vind ME beter en stabieler als Window 98. Maar XP is nog beter en stabieler. De betere stabieliteit is te wijten aan het gebruik van de nt-kernel. Ik denk dat jou probleem waarom ME met een blauw scherm komt is te wijten aan of de software of, een verwaardeloose installatie van ME of een programma dat een conflict veroorzaakt. Of gewoon de hardware. Als het de hardware is zul je ook onder XP ervan problemen kunnen ondervinden.
Link naar reactie
[quote:adacab9fa0="roy_startpag"][quote:adacab9fa0="kajutsa"]Ja, winME is idd niet veel soeps... dus gewoon overstappen op winXP oid! Maar ik garandeer je geen hogere OC resultaten :([/quote:adacab9fa0] Alle microsoft producten zijn niet bugvrij dat klopt. Maar als je zegt dat Windows ME niet veel soeps is, dan spreek ik je tegen. Je moet gewoon een goede combinatie van hardware en software hebben. Als je dat niet hebt kunnen er blauwe schermen (BSOD'tjes) te voorschijn komen. En ook een goed onderhouden systeem is belangrijk. Regelmatig defragmentatie en het scannen op virussen. En ik raad Norton en MC Afee af. Als je dat doet moet je Windows ME gewoon goed kunnen draaien. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Sterker nog ik vind ME beter en stabieler als Window 98. Maar XP is nog beter en stabieler. De betere stabieliteit is te wijten aan het gebruik van de nt-kernel. Ik denk dat jou probleem waarom ME met een blauw scherm komt is te wijten aan of de software of, een verwaardeloose installatie van ME of een programma dat een conflict veroorzaakt. Of gewoon de hardware. Als het de hardware is zul je ook onder XP ervan problemen kunnen ondervinden.[/quote:adacab9fa0] De blauwe schermen in dit geval zouden best eens door oc'en kunnen komen. En idd Xp is wel wat stabieler, evenals Win2000. 1470 is volgens mij een redelijke overclock.
Link naar reactie
Ik ben ook van plan om over te stappen op WinXP PRO. Ik heb ook het voltage al op 1.8v gezatten. Dat hielp niks. Over windows ME ben ik niet echt tevreden. Ik heb ook de nieuwste drivers gedownload en Windows loopt ook vrij vaak vast, ik heb net voor dat ik op het internet kon 2x moeten rebooten!!! Hij bleef hangen. Ik dacht ook dat je een AMD1400TB tot minstens 1500mhz kon OC'en. Thanxx
Link naar reactie
Aan mijn geheugen kan het dacht ik niet liggen. Mijn FSB staat op 137mhz en mijn geheugen is van Samsung en kan op 333mhz DDR draaien. Ik dacht dat ik de FSB dan op 166mhz makkelijk kon instellen. Mijn mobo is een MSI KT3 Ultra ARU, ik dacht dat die ook wel aardig over te clocken waren??!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...